Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ei ole varaa toiseen lapseen.

Vierailija
21.03.2013 |

Harmittaa kovasti mutta elämä meni vain näin. Tuttavan mukaan elämää ei saa liikaa suunnitella mutta kun ei ole varaa niin ei ole.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa työt, niin sit on varaa vaikka viiteen. :)

Vierailija
2/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lukumäärällä on merkitystä? Keskity siihen mitä sulla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ymmärrät sen. Nauti siitä mitä sinulla on ja jatka elämää.

Vierailija
4/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:51"]

Miksi lukumäärällä on merkitystä? Keskity siihen mitä sulla on.

[/quote]

Sisaruksen olisin lapselleni halunnut.

Vierailija
5/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro vähän elämäntilanteestasi.

Vierailija
6/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 10:08"]

Ap, kerro vähän elämäntilanteestasi.

[/quote]

Olen 40v mies muutama vuoden nuorempi. Olemme yrittäjiä. Muutaman vuoden päästä näkee alkaako yritys kannattamaan. Meillä on päiväkoti-ikäinen lapsi.

Vierailija
7/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Mutta noin joskus käy . Ikä tulee vastaan.

Vierailija
8/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole varaa? Minä en ymmärrä näitä ettei ole varaa. Aina on varaa jos ainakin toinen käy töissä, kun on valmis karsimaan omia ja lasten turhia menoja.

Vierailija
9/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 10:18"]

Miksi ei ole varaa? Minä en ymmärrä näitä ettei ole varaa. Aina on varaa jos ainakin toinen käy töissä, kun on valmis karsimaan omia ja lasten turhia menoja.

[/quote]

Tulot liian pienet. Maksamme kuitenkin asuntolainaa yms kaikki itse mitään asumistuki tai toimeentulotukea emme saa. Olemme kaiken ylimääräisen karsineet.

Vierailija
10/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se sisarus nyt ihan välttämättä hyvä idea? Mistä sitä tietää kuinka tulisivat toimeen keskenään edes. Ja raha-asiat, kun kyse on puutteesta, aiheuttavat kinaa myös parisuhteeseen. Mitä jos hellisit miestäsi ja lastadi enemmän ja purat sitä kautta vauvakuumetta?

Vierailija
11/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää asunto ja muuttakaa halpaan vuokrakämppään. Voitte ostaa oman joskus myöhemmin, mutta lastenteossa ikä tulee vastaan.

Vierailija
12/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 10:21"]

No onko se sisarus nyt ihan välttämättä hyvä idea? Mistä sitä tietää kuinka tulisivat toimeen keskenään edes. Ja raha-asiat, kun kyse on puutteesta, aiheuttavat kinaa myös parisuhteeseen. Mitä jos hellisit miestäsi ja lastadi enemmän ja purat sitä kautta vauvakuumetta?

[/quote]

haluaisin sisaruksen mutta ei se kai ole mahdollista. Meillä ei miehen kanssa ole ikinä ollut riitaa rahasta. Hellin kyllä lastani ja miestäni varmasti tarpeeksi.

Vierailija
13/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 10:27"]

Myykää asunto ja muuttakaa halpaan vuokrakämppään. Voitte ostaa oman joskus myöhemmin, mutta lastenteossa ikä tulee vastaan.

[/quote]

Tulisi kalliimmaksi asua vuokralla kuin tässä koska tässä ei niin kovin isot lyhennykset ole.

Vierailija
14/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on liikaa tuttuja, joilla on enemmän lapsia kun varaa ylläpitää. 3 lasta nukkuu samassa huoneessa, samassa sängyssä, kukaan lapsista ei saa uusia vaatteita, kännykkä kulkee isältä äidille, sieltä lapselta toiselle. Nuorin kun saa kännykän, akku kestää 20 min ja näppäimistössä ei kaikki numerot toimi. Ihan hyvin se mulla toimi 5 v sitten sanoo äiti eikä osta uutta, kun on niin kallis.

Joskus erehdyin viemään lapsien vanhoja vaatteita, kysyin olisiko heille käyttöä. Ei mennyt kauaa kun vaatteet löytyi huutiksessa. Itsehän ne annoin, mutta kuvittelin että ne tulisi käyttöön eikä myytäväksi. Rahoilla tuskin uusia ostettu.

Fiksun päätöksen olette tehneet. Itse kärsin varsinkin teininä todella nuuista vanhemmista ja meinasi kuluttaminen lähteä käsistä kun sitä omaa rahaa sain. Nyt on tilanne normaali, mutta en halua kenellekään samanlaista mitä minulla oli.

Kesän kohokohta oli kun lähdettiin laivalle ja ei tietenkään hyttiä ollut kun käytävillä nukuttiin koko perhe. Eikä missään syömässä käyty vaan omat eväät mukana.

Vierailija
15/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:31"]

Harmittaa kovasti mutta elämä meni vain näin. Tuttavan mukaan elämää ei saa liikaa suunnitella mutta kun ei ole varaa niin ei ole.

[/quote]

on hienoa että tiedostatte asian ja osaatte huomioida realiteetit, mielestäni toimitte fiksusti

Vierailija
16/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:31"]

[/quote]

on hienoa että tiedostatte asian ja osaatte huomioida realiteetit, mielestäni toimitte fiksusti

[/quote]

Lähinnä mies on tämän asian takana. Minulla ollut jo 2-3v kova vauvakuume mutta ei tälle asialle tietenkään mitään voi.

Vierailija
17/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihmetellä miten ei ole varaa? Meillä neljä lasta, minä äitiyslomalla ja mies opiskelija. Mitään ylimääräisiä tukia emme nosta (esim sossusta) Mies saa aikuisopintotukea ja minä äitiysrahaa. Syksyllä menemme molemmat töihin normaalisti.

Jokatapauksessa hyvin riittää rahat neljään lapseen. Ei minusta lasten tarvitse saada kaikkea hienoa, rakkaus on se mitä he tarvitsevat. olemme valinneet lasten harrastukset niin, että ne ei koskaan nouse kauhen kalliiksi (ei jääkiekkoa, ei taitoluistelua, ei golffia jne) Näin ennakoimme myös tulevaa, vaikka lapset vielä ovatkin kovin pieniä. 

Meillä kaikki lapset on samaa sukupuolta, joten olemme säästäneet hirmuisesti rahaa hankinnoissa. No näitä sukupuoliasioita ei tietenkään voi itse valita, mutta meillä kävi tässä hyvä tuuri. Matkustelemme joka vuosi, emme kylläkään aina koko perheen kanssa, sillä se on aika tyyristä. Mutta joko minä ja mieheni tai sitten yhden lapsen kanssa toinen vanhempi. Sitten välillä päästään reissuun koko porukkakin. 

Mitään almuja emme saa isovanhemmilta. Asumme tällä hetkellä omakotitalossa, maksamme kylläkin nyt miehen opiskelun ajan vain korkoja. Mutta jos meillä on rahaa neljään lapseen, niin väitä, että kenellä tahansa on varaa kahteen!

Vierailija
18/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Emme osta mitään kallista lapsellemme, hän ei ole lellitty. Hän harrastaa ilmaisia lajeja ja ainut maksullinen on muskari 240€/ vuodessa. Vaatteet ostan kirpparilta ja lapsella vain lassie haalareita ei mitään hienoa tai kallista. Meidän pitää lyhentää asuntolainaakin emme voi sitä aina koroilla pitää.

Vierailija
19/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä, että olette päättäneet luopua lapsitoiveesta rahan vuoksi tuossa elämäntilanteessanne. Teidän tulevaisuuttennehan on täysin avoin, yrityshän voi alkaa tuottamaan hyvin, onhan sekin mahdollista! Kyse on kuitenkin erittäin isosta asiasta, ja itse väitän että jos on oikeasti varaa yhteen lapseen niin on varaa kahteenkin. Kyse on siitä, mihin haluaa panostaa elämässä, mistä on valmis tinkimään ja millaista elintasoa haluaa pitää yllä. Olette aikuisia ihmisiä, työtätekeviä ja eteenpäin pyrkiviä. Siksi olen tätä mieltä teidän kohdallanne. Jos haluatte oikeasti lapsen, niin koittakaa saada, kylläpä jokusen vuoden päästä harmittaa, kun tajuatte että kyllä sittenkin tulisitte toimeen taloudellisesti kahden lapsen kanssa, ja pystyisitte tarjoamaan hänelle sen, minkä tarvitsee ja esikoiselle pikkusisaren.

Vierailija
20/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 10:55"]

Minäkään en ymmärrä, että olette päättäneet luopua lapsitoiveesta rahan vuoksi tuossa elämäntilanteessanne. Teidän tulevaisuuttennehan on täysin avoin, yrityshän voi alkaa tuottamaan hyvin, onhan sekin mahdollista! Kyse on kuitenkin erittäin isosta asiasta, ja itse väitän että jos on oikeasti varaa yhteen lapseen niin on varaa kahteenkin. Kyse on siitä, mihin haluaa panostaa elämässä, mistä on valmis tinkimään ja millaista elintasoa haluaa pitää yllä. Olette aikuisia ihmisiä, työtätekeviä ja eteenpäin pyrkiviä. Siksi olen tätä mieltä teidän kohdallanne. Jos haluatte oikeasti lapsen, niin koittakaa saada, kylläpä jokusen vuoden päästä harmittaa, kun tajuatte että kyllä sittenkin tulisitte toimeen taloudellisesti kahden lapsen kanssa, ja pystyisitte tarjoamaan hänelle sen, minkä tarvitsee ja esikoiselle pikkusisaren.

[/quote]

Mies ei uskalla toista tehdä millään, pelkää minua enemmän ettei yritys kannata. Tulevaisuus on niin avoin. Harmittaa vaan että ikäni tulee vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi