Jos miehen kaverit tulee teille istumaan iltaa, teetkö heille tarjottavaa?
Mies on kutsunut kavereitaan meille pelaamaan korttia viikonloppuna. Nyt mies kinuaa, että leipoisin jotain tarjottavaa. Eh? En ajatellut olla edes kotona. Miksi mun pitäisi leipoa, jos mies kutsuu omia kavereitaan? Eihän sekään leivo, jos mun ystäviä tulee käymään.
Kommentit (47)
Mies vastaa itse tarjoiluistaan. Yleensä mitkään leivonnaiset ei noilla miehillä ykkösenä ole mielessä..
No mä leipoisin. Ihan vaan siksi että olen parempi leipomaan kuin mies.
Vastaavasti jos minulla olisi tyttöjen ilta (ja mies ei olisi kotona) niin mies voisi kuitenkin osallistua siivoamiseen vieraita varten, hiekoittaa pihan ja ostaa iltaan sopivia juomia,
Vähän riippuu. Yleensä tarjoudun tekemään jotain, kysyn voinko mä tehdä jotain, mutta yleensä haluavat syödä jotain "roskaa", kuten lihapiirakoita yms, niin ne mies hoitaa ihan itse. Jos mulle tulee naisvieraita, mies saattaa kysyä töistä tullessaan haluanko että tuo jotain.
Mutta siis mua ei yhtään haittaisi tehdä "hänen bileisiinsä jotain". Toisaalta en myöskään tekisi, jos pyytäisi, mutta mulla ei olisi aikaa.
Eipä ole käyneet. Miehellä ei ole sellaisia porukoita. Ollaan sitten tuttavien kanssa jo perhetuttava asteella, niin yhdessä tapaamme.
JOS näin kuitenkin kävisi, niin tottakai leipoisin vaikka marjapiiraan, jos kerran mies pyytäisi.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 21:17"]
Vastaavasti jos minulla olisi tyttöjen ilta (ja mies ei olisi kotona) niin mies voisi kuitenkin osallistua siivoamiseen vieraita varten, hiekoittaa pihan ja ostaa iltaan sopivia juomia,
[/quote]
No just näin. Tekisin vaikka pari pellillistä pizzaa ja laittaisin dippejä sipsien kanssa. Oluet yms.mies haluaisi höösätä kutenkin itse.Onneksi meillä tehdään asioita toistemme puolesta. Mies siivoaa meillä myös, vaikka olis mun kavereita tulossa ja usein vielä kuskaa autottomia, ja just vaikka hiekoittaa pihaa.
No siis meillähän on semmoinen juttu, että miehen yksi kaveriporukka käy täällä useamman kerran vuodessa pelailemassa. He viipyvät yleensä muutaman yön. Minähän laittaisin heille ruokaa tosi mielelläni, mutta kun heillä on sellaiset piintyneet tavat, että kaikki ostavat ja laittavat omat ruokansa. Oon joskus vähän helisemässä, kun ukot sotkevat keittiössä. Mutta kiva kun käyvät!
No ilmanmuuta! Kyllä mieskin joskus kantaa kaupasta vaikka herkkuja jos tietää että minulle on tulossa ystäviä kylään. Ja ihan pyytämättä. Varmasti leipoisi myös jos pyytäisin.
Minkälainen kamala akka ei voi puolisonsa pyydöstä leipoa? Ja vastaavasti taas minkälainen kamala ukko ei voi naiselleen tehdä palveluksia? Mielestäni terveessä parisuhteessa kuuluu huomioida toinen toistaan, eikä laskea palveluksia. Just tuollainen "Ku et säkään koskaan, niin en mäkää" -ajattelu koituu varmaan monen suhteen turmioksi.
Eri asia tietysti jos mies on töykeästi käskemällä käskenyt tai jotain, mutta jos ihan ystävällisesti pyytää niin tottakai!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 21:17"]
[/quote]
No just näin. Tekisin vaikka pari pellillistä pizzaa ja laittaisin dippejä sipsien kanssa. Oluet yms.mies haluaisi höösätä kutenkin itse.Onneksi meillä tehdään asioita toistemme puolesta. Mies siivoaa meillä myös, vaikka olis mun kavereita tulossa ja usein vielä kuskaa autottomia, ja just vaikka hiekoittaa pihaa.
[/quote]
Samalla linjalla minäkin. Sääliksi käy ap:n miestä :(
Ja siis jos mun kavereita tulee, mies kyllä lämmittää saunat ja suihkuvedet ja passaa tarvittaessa, että ei tää mitenkään yksipuolista ole. Tai olisi, heh!
No se nyt vielä puuttuisi, jos mun pitäisi alkaa raahata oluttakin niille ukoille kaupasta! Tuokoon omat oluensa.
Sanon miehelle, että ostakoon perunalastuja ja jotain muuta sellaista. Kaljaa juomaan ne jätkät tänne kuitenkin tulee,
No totta ihmeessä leipoisin tosi mielelläni. Kyllä mieskin auttaa minua kun pyydän.
Joo, kyllä mä miehen kanssa jotain laitan. Tosin meillä miehen kaverit ei pelaa mitään, vaan istuu ja juttelee ja koska ovat mustakin kivoja tyyppejä istun ja juttelen heidän kanssaan :)
Totta kai voin leipoa, kun mies pyytää. Tosin hän kyllä osaisi itsekin leipoa eli tuskinpa edes pyytäisi minua. Mutta totta kai tehdään palveluksia toisillemme puolin ja toisin.
Mies ei varmaan pyytäisi, mutta tarjoutuisin kyllä tekemään. Tykkään leipoa, kokata ja järjestellä. Mies tyytyisi varmaan saunamakkaraan ja sipseihin.
Sama toisinpäin. Mies kyllä kysyy voiko omalta osaltaan olla avuksi, jos minä järjestän tyttöjen iltaa.
Syöko teidän miehet tosiaan korttipelin tuoksinnassa marjapiirakkaa?
Me touhotetaan aina yhdessä, jos toinen järjestää jotain =D
Mietitään kimpassa tarjoilut ja toteutetaan ne, siivotaan ja pähkitään vaatteetkin.
Ja sitten toinen voi ottaa vieraansa hyvillä mielin vastaan ja toinen olla hyvillä mielin missä sitten onkin mikäli tosissaan ei oltaisi molemmat kotona.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 21:13"]
Mies on kutsunut kavereitaan meille pelaamaan korttia viikonloppuna. Nyt mies kinuaa, että leipoisin jotain tarjottavaa. Eh? En ajatellut olla edes kotona. Miksi mun pitäisi leipoa, jos mies kutsuu omia kavereitaan? Eihän sekään leivo, jos mun ystäviä tulee käymään.
[/quote]Tietenkin. Rakastan miestäni ja hän minua. Teillä noista kahdessa kohdassa eri tilanne?
Meillä ei tarvita päihteitä ollenkaan.