Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa, kun mies vetelee päiväunia!!

Vierailija
20.03.2013 |

Eli meillä 1v ja 3½v. Vanhempi ei nuku enää päiväunia, ja monesti pieni vie todella paljon huomiota, jota vanhempikin lapsi selvästi tarvitsisi ja kaipaisikin enemmän. Esim. pelailua hänen kanssaan, ilman että pieni tulee ja sotkee tai kiukkuaa. Kun olen lasten kanssa kotona, nukutan pienen päikkäreille ja sen jälkeen puuhaan rauhallista touhua kuten pelailua isomman kanssa. Mies on harvemmin kotona lasten kanssa niin että minä poissa, mutta silloin mies nukuttaa pienemmän ja käy itsekin päiväunille, vanhempi lapsi käy moneen kertaan herättelemässä isää ja pyytämään pelaamaan kanssaan mutta mies vetelee sikeitä ehkä noin tunnin. Sen jälkeen keittelee kahvia ja vähän pelailee, ja pieni jo sitten herääkin. Lapsi kertoo mulle harmissaan että ei isi ollut hänen kanssaan ja on mies itse myöntänyt että nukkuu kun häntä niin ramasee..

Tulee paha mieli. Meillä muutenkin minä olen se joka valvoo lasten kanssa tarvittaessa, mies nukkuu yöunensa rauhassa. Silti pidän tärkeänä, että isompaa ei jätetä yksin pienen päikkäriajaksi vaan annetaan omaa huomita hänelle. Raivostuttaa, ettei mies välitä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa joku, miten itse suhtautuisitte?

Vierailija
2/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette opeta vanhemmalle lapselle, että isälläkin on oikeus päiväuniin. Jos lapsi itse ei halua nukkua isän ja pikkusisaruksen kanssa, hänen täytyy sitten keksiä itsekseen jotain hiljaista puuhastelua hetkeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei saa nukkua päiväunia? En ymmärrä. Miksi sinn on kontrolloitava toisen ihmisen unirytmiäkin?

Vierailija
4/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisi aikuinen ihminen nähdä vaivaa lapsensa eteen, tosiaan antaa sitä arvokasta omaa aikaa ja rauhallista yhteistä puuhaa isommalle sen hetken kun toinen nukkuu. Mies laiskuuttaan vetelee päiväunia, saa se yölläkin nukkua rauhassa.

Vierailija
5/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan vetele siellä?

Vierailija
6/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä täysin. Muakin vituttaa miehen päiväunet: Jokaista toki väsyttää joskus, mutta joka viikonloppu ja lomilla joka ainoa päivä menee MIEHEN päiväunien mukaan. Ei esim. voida lähteä yhdessä viikonloppuna retkille tmv., kun äijä vetelee kauneusuniaan. Kuinka paljon voi aikuista ihmistä väsyttää?!?

Meilläkin mä hoidan pienimmän lapsen yöheräilyt, mutta mies sitten nukkuu päiväunet. Tarvii näköjään 12 tuntia vuorokaudessa häiriötöntä unta - ja sittenkin aina valittaa, kuinka väsyttää.

Se vois myös joskus jättää ne unensa väliin ja vaikka pelata Afrikan Tähteä vanhimman lapsensa kanssa. Mut ei, minä ja lapset hipsitään hiljaa, ettei ISI HERÄÄ. Tää on mennyt ihan kieroks.

Ja ei, keskustelu ei ole auttanut.

Vierailija
7/12 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen just noin, jos olen lasten kanssa päivän. Isompikin saa toki nukkua, mutta harvoin nukahtaa. Puuhailee sillä välin omia juttujaan, kun minä ja 1-vuotias nukutaan. 

Ja sitten keitellään kahvit ja syödään välipalaa.

Vierailija
8/12 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehet ovatkin niin väsyneen vetämättömiä??

Vierailija
9/12 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin itse sen pienen päiväunille, niin ei mies voisi nukkua joka kerta, eli vuorotelkaa edes.

Vierailija
10/12 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI IHMEESSÄ TEETTE LAPSIA JOS ON NIIN VAIKEETA!!!

Vierailija
11/12 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehesi tekee ihan oikein. Äitienkin elämä helpottaisi kummasti, kun ottaisivat mallia, ja nukkuisivat vaan unensa kun nukuttaa. Kyllä minä ainakin äitinä nukun päiväunet ja vanhempi lapsi saa sitten vaan viihdyttää itseään sen aikaa jos ei nuku. Ei siitä lapselle mitään haittaa ole.

Vierailija
12/12 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks kenenkään mielestä 3,5v oo vähän nuori olemaan vahtimatta?
Mun mielestä pienen päiväunen voi jakaa lapsen huomioimiseen ja pieneen vanhemman lepohetkeen (esim lehden luku) mutta kai sen vanhemman pitäis valviella olla? 3 v on aika pieni vielä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä