Konginkankaan onnettomuudesta 15 vuotta, kuka muistaa?
Jättihän se aikoinaan suuren surun monelle perheelle 😢 Ylellä on aiheesta juttu: https://yle.fi/uutiset/3-10678407
Kommentit (19)
Karmea juttu.
Eräs palomies sanoi näyn onnettomuuspaikalla olevan sellainen ettei ikinä unohda.
Kyllähän sen varmaan muistaa kaikki, jotka oli siihen aikaan kuulolla.
Muistan joka kerta, kun joku yhdistelmäajoneuvo roikkuu takapuskurissa kiinni.
Penkan kautta väistänyt ulos ja ehkä vain muutama kuollut jos sitäkään?
Kukas näitä tällaisia jaksaa muistella. Itse olen mennyt elämässäni eteenpäin. Suosittelen sullekin.
Tuija
Ihan hirveä juttu oli. Muistan kun olin itse samaan aikaan synnyttämässä esikoistani Kättärillä. Säästettiin päivän hesari jossa etusivulla juttu Koninkankaasta. :(
Oli jännä lähteä ala-asteluokan kanssa pulkkamäkeen samana päivänä/lähipäivinä. Enää en muista miten oli.
Karua.
Meillä oli matikan yo-kirjoitukset sinä päivänä ja tvstä tuli uutisia tuosta ennen kokeen alkua.
Opettajan sisko oli myös samaan aikaan menossa bussilla Keski-Suomesta Rukalle ja oli ennen töihin tuloa saanut tietää, ettei siskonsa ollut juuri tuossa bussissa.
Mikään ei muuttunut. Rekat paahtavat aina ylinopeutta rajoitinta vasten.
Muistan, mutta ei jaksa kiinnostaa...!
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muuttunut. Rekat paahtavat aina ylinopeutta rajoitinta vasten.
Eikä vauhti hiljene vaikka keli olisi miten surkea ja tiet huonossa kunnossa. Juurihan sidontojen tekemättä jättämisistäkin vasta uutisoitiin.
Muistan liian hyvin, koska 4 ystävääni kuoli.
Muistan uutisista vuosienkin päästä, että uhrit olivat ilman korvauksia, koska onnettomuuspäivänä heille ei oltu tehty riittäviä tutkimuksia ja siihenkös vakuutusyhtiön lääkärit sitten tarttuivat. Saivat aivovamman, kun bussin nopeus muuttui silmänräpäyksestä 70 km/h:sta -40 km/h:iin eli se sinkosi taaksepäin aika kovalla vauhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Muistan uutisista vuosienkin päästä, että uhrit olivat ilman korvauksia, koska onnettomuuspäivänä heille ei oltu tehty riittäviä tutkimuksia ja siihenkös vakuutusyhtiön lääkärit sitten tarttuivat. Saivat aivovamman, kun bussin nopeus muuttui silmänräpäyksestä 70 km/h:sta -40 km/h:iin eli se sinkosi taaksepäin aika kovalla vauhdilla.
Ei, kyllä ainakin jotkut saivat korvauksia. Muistan silloisen työkaverin ostaneen korvauksilla kaikenlaista viihde-elektroniikkaa.
Muistan että yhdelle onnettomuudessa menehtyneelle ikäiselleni tytölle tein hautakiveä. Pysäyttihän se silloin aikoinaan.