Temppukoulu / parkour / akrobatia tms. harrastus pojalle Vantaalla?
Poikani on syksyllä 9-vuotias ja haluaisi alkaa harrastaa jotain "akrobaattista" lajia. Onko kokemuksia esim. parkourin, telinevoimistelun tms. lajien harrastamisesta pääkaupunkiseudulla? Yritin googlettaa mutta aika laihoin tuloksin, joten mieluusti otan vastaan vinkkejä. Temppukouluja löytyi mutta paljon pienemmille lapsille.
Kommentit (8)
Moikka,
riippuu tietty missäpäin Vantaata asutte, mutta myös Malmilla (joka on täältä suunnasta hiukka helpomman matkan päässä kuin keskusta...) on parkourpaikka, tässä linkki http://parkourkeskus.fi/ Myös mulla on 9-vuotias poika, ja tykkää ihan hulluna käydä tuolla, todella hyvät ja ammattitaitoiset vetäjät, ja osaavat olla näiden intoa puhkuvien ja kaiken osaavien poikien kanssa :) Täälläkään ei toki akrobatiaa, parkourausta ja seinäkiipeilyä kuitenkin.
Sitten tuli mieleeni vielä tämä, katso tää myös: http://www.vsk-u.net/harrasteryhmat/ Jälleen, jos asutte esim. itä-Vantaalla, niin on ihan kohtuullisen matkan päässä, ja erittäin kohtuuhintaista myös! Me ollaan pidetty jopa lapsen synttäreitä tuolla joskus, lapset (siis energiaa täynnä olevat varsinkin pojat!) rakastaa tota paikkaa!
Mahtavaa, meinasin just tehdä saman aloituksen!! :-D Kiitos linkistä. Olemme muuttamassa takaisin Suomeen kesällä ja poikani haluaa aloittaa parkourin. Malmi kuulostaa hyvältä!
Kiitos vastauksista ja hyvistä linkeistä :) Parkour vaikuttaa todennäköisimmältä vaihtoehdolta ja erittäin hyvä oli myös tuo voimisteluseuralinkki, sieltähän löytyi kivoja kursseja Tuusulan puolelta. Asumme Tikkurilan lähellä, niin että ei tuonnekaan ole pitkä matka.
t. Ap
En suosittele. Tosin suurin osa välttyy isoimmilta vammoilta kuten minäkin koska oon harrastanu parkouria kohta 7 vuotta. Mutta esim nilkat voi mennä niin että jää elinikäinen riesa. Eräällä tyypillä meni lapsena toinen nilkka eikä sitä ole saatu operoimallakaan kuntoon. Nyt hän kärsii kroonisista kivuista typerien ja vaarallisten leikkien takia, joita leikittiin vanhemmilta piilossa. Oli juttua joskus uutisissa. Miksi ottaa ylimääräistä riskiä? Ja ei tuu kyllä hyvää jälkee jos lähtee suinpäin harjottelee sellaisia hurjia temppuja joihin ei kyvyt riitä.
Sportgamerherostyles kirjoitti:
En suosittele. Tosin suurin osa välttyy isoimmilta vammoilta kuten minäkin koska oon harrastanu parkouria kohta 7 vuotta. Mutta esim nilkat voi mennä niin että jää elinikäinen riesa. Eräällä tyypillä meni lapsena toinen nilkka eikä sitä ole saatu operoimallakaan kuntoon. Nyt hän kärsii kroonisista kivuista typerien ja vaarallisten leikkien takia, joita leikittiin vanhemmilta piilossa. Oli juttua joskus uutisissa. Miksi ottaa ylimääräistä riskiä? Ja ei tuu kyllä hyvää jälkee jos lähtee suinpäin harjottelee sellaisia hurjia temppuja joihin ei kyvyt riitä.
Meillä on lapsi harrastanut muun liikunnasta ohella.
Joo mä oon harrastanu jo 9 vuotta parkourii. Mutta en suosittele kokeilemaan. Jos pahan kerran epäonnistuu väärin niin siinä voi vaikka halvaantuu ja menettää liikuntakyvyn.
Tässä linkki.
http://www.parkourhelsinki.fi/
Ainakin nyt kevätkaudella ovat olleet Hki Nosturilla Taitoliikuntakeskuksen tiloissa. Myös taitoliikuntakeskus järkkää parkouria, mutta me ollaan tykätty tästä, vetäjät ovat todella hyviä ja osaavia nuoria miehiä.
Akrobatiaa täällä ei harrasteta, sitä voi kokeilla menemällä vaikkapa sirkuskouluun. Mutta varsin monipuolista liikuntaa. Tätä nykyä kokoontumiset ovat sunnuntaisin klo 12.30 - 1 h, ja taitoliikuntakeskuksessa. Tulkaa kokeilemaan mukaan jo nyt , että tykkääkö. kokeilukerta on ilmainen. Ota yhteyttä ja kysy tai sitten tule paikalle, siellä mekin ollaan, oma poikani on 9 v.
suosittelen.