Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen pituus, ihmisten ihmettelyihin kiukustunut !

Vierailija
20.03.2013 |

Ja varsinkin oman suvun ihmettelyihin ! Tyttö on 7½v ja n. 125cm pitkä. Poika 5v8kk ja pituutta n. 110cm tällä hetkellä. Ärsyttää kun sukulaiset jaksavat toitottaa joka kerta nähdessämme miten lapset ovat ikäistään isokokoisempia, todella pitkiä, kohta kuulema äidin (166cm) mittaisia.

Itse kun en ole noita pitänyt mitenkään isokokoisina. Poika etenkin on hoikahko (17.5kg). Eikä tyttökään jättiläinen. Lapsetkin ihmettelevät että mitä se täti/mumma yms nyt oikein päivittelee. Kun vielä kehtaavat lasten kuullen.

Sen ymmärrän jos harvoin nähtäisiin. Kasvaahan lapset hurjaa vauhtia, mutta kuitenkin joka viikko tavataan ja toisinaan useamman kerran viikossa.

Onko nuo nyt ISOJA ?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanikäinen ja pituinen tyttölapsi, tosin vähän laihempi. Suurin osa päivittelee sitä kuinka PIENI hän on. Eli sanoisin lapsiasi oman kokemukseni mukaan pieniksi, en isoiksi.

120cm pituisia kouluun menijöitäkään ei pahemmin tunnu täällä olevan. Suurin osa on jo silloin yli 130cm. Eli ne nollakäyrällä menijät erottuvat kyllä pienuudellaan.

Lisäksi olen huomannut että moni käyttää sanaa PIENI, kun tarkoittaa oikeasti siro/laiha. ISO sanaa käytetään rotevista/pullukoista lapsista. Aina ei ole kyse siis pituudesta, vaan myös muusta koosta.

Vierailija
22/28 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo pitkiä, meillä tyttö täytti just 7 ja on 133 cm pitkä. On kyllä eskarin pisin tyttö, yksi poika on pidempi. Ja pari tyttöä on melkein yhtä pitkiä. Mutta kyllä on saanut ihmettelyä kuulla, varsinkin mummolta. Mutta siihen on turtunu vuosien mittaan, ei haittaa enää. Ja meidän suku on pitkää porukkaa ja monet kaverit ja tutut pitkiä, niin ei oo mitenkään mua ihmetyttäny. Povattu on, että voi tulla 179 cm, mutta tulee jos on tullakseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo poika ainakaan mikään erityisen pitkä ole. Meillä oli tyttö jo 4v neuvolassa mitattuna 110cm..

Vierailija
24/28 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ongelmat.

Vierailija
25/28 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:47"]

Ja varsinkin oman suvun ihmettelyihin ! Tyttö on 7½v ja n. 125cm pitkä. Poika 5v8kk ja pituutta n. 110cm tällä hetkellä. Ärsyttää kun sukulaiset jaksavat toitottaa joka kerta nähdessämme miten lapset ovat ikäistään isokokoisempia, todella pitkiä, kohta kuulema äidin (166cm) mittaisia.

Itse kun en ole noita pitänyt mitenkään isokokoisina. Poika etenkin on hoikahko (17.5kg). Eikä tyttökään jättiläinen. Lapsetkin ihmettelevät että mitä se täti/mumma yms nyt oikein päivittelee. Kun vielä kehtaavat lasten kuullen.

Sen ymmärrän jos harvoin nähtäisiin. Kasvaahan lapset hurjaa vauhtia, mutta kuitenkin joka viikko tavataan ja toisinaan useamman kerran viikossa.

Onko nuo nyt ISOJA ?

[/quote]

Ei nuo edes ole erityisen pitkiä.

Itse olin 7,5 vuotiaana 137 cm ja poikani oli 2,5 vuotiaana 97 cm.

Vierailija
26/28 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:47"]

Onko nuo nyt ISOJA ?

[/quote]

Ei nuo edes ole erityisen pitkiä.

Itse olin 7,5 vuotiaana 137 cm ja poikani oli 2,5 vuotiaana 97 cm.

[/quote]

Korjaan: Poikani oli 2-vuotiaana tuon 97 cm.

Vierailija
27/28 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa vähän! Lapsiasihan vain kehutaan, kun ovat terveitä ja kasvavat hyvin. On se kyllä kanssa, kun ihan kaikesta pitää vetää herneet nenukkaan!

Vierailija
28/28 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poika 6v6kk ja pituutta 110cm... Ja koko ajan saa kuulla joka paikassa pienipienipieni... Raivostuttavaa. Onneksi eskariope on alle 150cm, osaa hyvin valaa itsetuntoa pieneen poikaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi