Millaisia työtehtäviänäissä: Sosiaalityö, sosiaalipolitiikka, sosiologia
Jotain näistä haluaisin päästä opiskelemaan, mutta en tiedä mikä kannattaisi eli miltä alalta löytyisi mielenkiintoisimpia työtehtäviä ja mikä työllistäisi parhaiten.
Kommentit (4)
Sosiaalityö työllistää ehdottomasti parhaiten. Jos et halua loppuelämääsi olla sosiaalityöntekijä, niin sinulla on myös pätevyys hakea samohin virkoihin kuin noilla kahdella muullakin aineella, ja lisäksi myös joihinkin johtajuuksiin, joissa vaaditaan sosiaalityöntekijän pätevyys.
Sosiaalityö on ainoa joka työllistää itsessään. Noista muista voi työllistyä mutta se ei ole koulutuksen, vaan suhteiden ja pärstäkertoimen, ansiota.
Sosiaalityö = paljon työpaikkoja tarjolla ympäri Suomea, antaa tietyn pätevyyden, mitä muulla koulutuksella ei saa
Sosiaalipolitiikka = kiinnostavaa ehkä, mutta riippuu paljon itsestäsi, miten työlllistyt. Ei mikään maailman työllistävin ala, mutta mahdollisuuksia toki.
Sosiologia = ei ehkä ensi sijassa kannata haaveilla vakityöstä, pitkistä lomista yms, vaan varautua vuosien pätkätyö/projektiputkeen. Kiinnostava ala sinänsä ja toki on esimerkkejä hyvin sijoittuneista sosiologeista, mutta en ehkä nykyisessä taloustilanteessa ensimmäiseksi harkitsisi...
Itsekin YTM
Mä olen lukenut pääaineenani sosiaalipolitiikkaa. Olen henkilöstöpäällikkö.
Tiedä nyt sitten kuinka mielenkiintoista se on, mutta siitä kuitenkin palkkani saan.