Ehkäisyrengas
Mulle määräsi tänään lääkäri ehkäisyrenkaan endometrioosi oireiden hoitoon. Rengas pitäisi lääkärin mukaan asettaa kierron ekana päivänä, eli pitääkö se tosiaan laittaa menkkojen alussa? Ja pitää 3vko ja taas olisi menkat? Eikö sitä voi asettaa tämän hetkisen vuodon loputtua ja pitää sitten sen 3vko?
Miten muilla on toiminut seksi tuon renkaan kanssa? Jotenkin tuntuu, että se olisi vähän turn Off ainakaan alkaa kaivelemaan sieltä ensin pois. Tai että se tippuisi kesken kaiken pihalle. Kuinka hyvin se pysyy paikallaan sekasin aikana tai muutenkin? Kokemuksia ja mielipiteitä,kiitos.
Kommentit (5)
Menkat on kerran kuussa, taukoviikolla. Tuo eka kierto on lyhyempi, koska rengas laitetaan jo ekana vuotopäivänä . Näin sen teho on jo alkanut kun menkat ovat ohi. Kierto kuitenkin yleensä tasaantuu. Seksin aikana rengas ei tunnu, mutta sen voi poistaa seksin ajaksi, mikäli se häiritsee. Rengas ei putoa emättimestä. Seksin jälkeen kannattaa kuitenkin tarkistaa sen paikallaanolo. Oli kyllä kätevämpi kuin pillerit, kun ei päivittäin tarvinnut muistaa (merkkasin aina kalenteriin poistopäivän ja uuden renkaan asennuspäivän) . Ei sitten kuitenkaan sopinut mulle muista syistä, joten vaihdettiin kierukkaan.
Itsellä jo useampi vuosi siitä kun käytin rengasta, joten en muista enää tuosta aloituksesta. Itse en ottanut pois seksin ajaksi kuin ehkä ihan muutaman kerran koko käytön aikana. Ei se pois sisältä tule seksin aikana, mutta saattaa tuntua vähän. Itse lopetin renkaan käytön kun se alkoi aiheuttaa alavatsakipuja ja turhaa alapään kostumista. Jotenkin se ärsytti siellä alakerrassa, joka aiheutti liiallista valkovuotoa..
Ota pois seksin ajaksi. Mies meillä lämmitellessä nyppää pois. Tpsin eipä tuo kuulema pahemmin tunnu muutenkaan. Itselle gyne sanoi että niitä voi pitää niin monta peräkkäin kun keho vaan sallii. En toki tiedä sitten sun kohdalla jos muu syy kun ehkäisy
Jotenkin itse ajattelin, että olisi ollut järkevämpää laittaa se nyt menkkojen loputtua, jotenkin loogisempaa. Mulla siis kipujen takia ja ehkäisyn täytyy olla yhdistelmäehkäisyvalmiste. Itse olen tykännyt kapseleista, mutta ne ei tähän tilanteeseen sovi, joten siksi tuoe rengas tulee kokeiluun. Harmittaa vähän kun juuri alkanut emkat, niin nyt joudun kuukauden odottelemaan taas.
Kyllä, aloitin ainakin itse tuolla tavalla kierron alussa heti. Suosittelen tekemään niin kuin sinua on ohjeistettu.
Renkaan saa helposti pois ja sitä saa pitää pois max. 3h muistaakseni, eli tarvittaessa voi toki ennakoida. Ei ole meillä ollut kuitenkaan sen isompi turnoff kuin vaikka kortsun laittaminen. Useimmiten otetaan pois hommien ajaksi, mutta on se ollut joskus sisälläkin. Ei se sieltä ainakaan putoa eikä juuri tunnukaan.
Olen tykännyt, kaikin puolin kätevä.