Suorat pitkät hiukset eivät sovi ollenkaan kasvoihini. Haluaisin kiharruspuikkokiharaa muistuttavan permanentin
Tai muuten sellaisen laineikkaan. Onko sellaisia permanentteja olemassa ja kestävätkö yhtään jos on? Tekisi mieli mennä permikseen, mutta pelkään että lopputulos onkin säkkärä kasarikihara:O
Osaako kukaan antaa mitään vinkkejä?
Kommentit (22)
Ihan samat mietteet minulla. Haluaisin kiharat, mutta en mitään kasaripörröä. Pitäisi löytää joku varmuudella hyvä permiksentekijä, mutta mistäs noista tietää.
Siinäpä se, kun sellaista ei permanentilla saa tehtyä, vaan se on joka kerta väännettävä suoraan tukkaan.
Hanki papiljotit.
Eikö permanenttejakin ole erilaisia? Patukoilla tehty, isoilla rullilla? Mutta kestääkö ne mitään? Mikä on pehmennys? Kauanko se kestää ja onko kallis? ap.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se, kun sellaista ei permanentilla saa tehtyä, vaan se on joka kerta väännettävä suoraan tukkaan.
Hanki papiljotit.
Oletko kampaaja?
Et saa kyllä permanentilla haluamaasi. Olen itse tehnyt monta kertaa sen virheen että olen yrittänyt ja lopputulos aina kamala, liian pientä lainetta / kih,araa ja hiusten kunto huonoksi.
Mutta enää en niin kaipaakaan kun olen oppinut supernäppäriä konsteja saada kiharat "yön yli" ilman oikein mitään vaivaa. 2 suosikkiani:
- Laitetaan aavistuksen kosteat hiukset päälaelle nutturalle. Nukutaan yö ja avataan. Hienot laineet on ja kestävät.
- Kiedotaan hieman kosteat hiukset pään ympäri laitetun kankaisen hiuspannan ympäri kauttaaltaan ja nukutaan yö. Aamulla on kiharat.
Yleensä teen niin että pesen hiukset alkuillasta, annan kuivua pari tuntia ja sitten laitan yöksi tuon kiharrusviritelmän. Aamulla on sitten Hollywood-laineet tyyppinen tukka.
Vierailija kirjoitti:
Eikö permanenttejakin ole erilaisia? Patukoilla tehty, isoilla rullilla? Mutta kestääkö ne mitään? Mikä on pehmennys? Kauanko se kestää ja onko kallis? ap.
patukoilla saat korkkiruuvikiharaa, et lainetta. Isoilla rullilla periaatteessa tulee laineita, mutta käytännössä niin iso kuin monen tavoittelema "haavelaine" on niin iso, että permanentti ei pysy, suoristuu ihan viikoissa. Siksi usein käytetään niitä keskikokoisia rullia vain, ja lopputulos on pientä kasarilainetta hiuksessa.
Pehmennys on vain vähän miedommalla aineilla tehty permanentti. Se ei toimi lainkaan pitkään tukkaan, ei riitä pito pitämään painavaa hiusta kiharalla.
Itsekin tuon virheen läpikäyneenä... don't even think about it!
Pitkä hius ei kestä permanenttia. Joko permis ei tartu ollenkaan, tai hiukset kärähtävät. Latvoista lähtee ainakin tavaraa, kun vanha hius ei kestä permistä.
Hiuksen paino vetää kiharan suoraksi, tuloksena sellainen krepatun näköinen pörrö.
Mitään korkkiruuvikiharaa permanentilla EI saa aikaiseksi. Ainoastaan luonnonkihara tukka kihartuu siten.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Et saa kyllä permanentilla haluamaasi. Olen itse tehnyt monta kertaa sen virheen että olen yrittänyt ja lopputulos aina kamala, liian pientä lainetta / kih,araa ja hiusten kunto huonoksi.
Mutta enää en niin kaipaakaan kun olen oppinut supernäppäriä konsteja saada kiharat "yön yli" ilman oikein mitään vaivaa. 2 suosikkiani:
- Laitetaan aavistuksen kosteat hiukset päälaelle nutturalle. Nukutaan yö ja avataan. Hienot laineet on ja kestävät.
- Kiedotaan hieman kosteat hiukset pään ympäri laitetun kankaisen hiuspannan ympäri kauttaaltaan ja nukutaan yö. Aamulla on kiharat.
Yleensä teen niin että pesen hiukset alkuillasta, annan kuivua pari tuntia ja sitten laitan yöksi tuon kiharrusviritelmän. Aamulla on sitten Hollywood-laineet tyyppinen tukka.
Okei, taidat olla oikeassa. Mun hiukset on aika kuivat jo valmiiksi eli varmaan palaisivat vaan ja haarottuisivat.
Voisitko vielä kertoa, miten sä kiedot ne hiukset sen pannan ympärille? Kaikki hiuksetko vai vain päällimmäiset? Miten olis ne patukat, joita myydään. Jos laittais illalla kosteisiin hiuksiin sellaiset? Vai onko parempi laittaa aina kuiviin? ap.
Kyllä sellaiset laineet saa. Itsellä on kyllä konsti siihen. Monet ihailevat kiharoitani ja kyselevät, miten saan niin hienot laineet. Enpäs kuitenkaan paljasta :) Minusta on kiva, että on jotain, mitä toisilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki papiljotit.
Oletko kampaaja?
Käynyt sen verran monta kertaa kampaajalla ja keskustellut asiasta, että kehtasin laittaa tuon kommentin.
Olisin halunnut sellaiset helppohoitoiset, loivat kiharat. Järkeilin, että sellaisethan tulee kun laitetaan isoilla rullilla.
Kampaaja kyllä varoitteli, että en tule saamaan niitä haluamiani glamour-kiharoita mutta sanoin että tulin permanenttia varten ja tehdään se.
Sain ihan kivan tukan, mutta kaukana glamourista. Enemmän oli sellainen voikukanhahtuva-afro. Volyymia oli, mutta kun malli alkoi kasvaa yli niin ainoa vaihtoehto oli nutturakampaukset, että sai ne joka suuntaan sojottavat hiukset jonnekin.
Eli on sillä permanttauksella puolensa, mutta helppohoitoisempaa se ei hiustenlaitosta tee.
Hiukset ranskanletille, ja annetaan olla koko päivä näin. Illalla sitten tukka auki ja suihkutetaan lakkaa. Tämä on mun kikka! Illaksi hieno kiharakampaus eikä vaadi paljon vaivaa.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sellaiset laineet saa. Itsellä on kyllä konsti siihen. Monet ihailevat kiharoitani ja kyselevät, miten saan niin hienot laineet. Enpäs kuitenkaan paljasta :) Minusta on kiva, että on jotain, mitä toisilla ei ole.
Kiitos kun osallistuit keskusteluun.
Näin minä teen kiharat, pysyy todella hyvin. Tosin mulla on kiharaan taipuvainen hiuslaatu muutenkin mutta se oma kihara ei ole kivan näköinen, on pörröinen. Pannan kanssa kun laittaa ja laittaa samalla vähän hiuksiin jätettävää hoitosuihketta niin saan isot ja sileämmät kiharat.
Vierailija kirjoitti:
No ei kannatakkaan paljastaa :) Vaikka tämä nyt ei sinänsä aiheeseen liity, mutta tästä tuli mieleen, nimittäin minulla on yksi tekniikka, millä saan ohuet hiukseni puolet paksumman näköiseksi. Ihmiset tiedustelevat, mitä teen hiuksilleni, mutten ole koskaan kertonut. Mielestä on asioita, mitä kaikkien ei tarvitse tietää :) saa olla jotain, millä voi erottua joukosta.
Mä laitan kosteisiin hiuksiin pari lettiä ja tulee tosi kivat kiharat ja tuuhea tukka.
Mulla pitkät, puoleen selkään ulottuvat hiukset.
Moni on kehunut mun "permistä" ;)
Mulla on niin piikkisuora tukka kuin olla ja voi. Eikä naamaani todellakaan sovi päätämyöten valuva sileä tukka. Ole ottanut hiuksiini jo usean vuoden permiksiä. En ota ikinä mitään säkkärää, vaan loivan. Hyvä puoli myös se, että hiuksia ei tarvitse pestä niin usein. Kun hiukset ovat enemmän irti päänahasta, ne eivät rasvoitu niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kannatakkaan paljastaa :) Vaikka tämä nyt ei sinänsä aiheeseen liity, mutta tästä tuli mieleen, nimittäin minulla on yksi tekniikka, millä saan ohuet hiukseni puolet paksumman näköiseksi. Ihmiset tiedustelevat, mitä teen hiuksilleni, mutten ole koskaan kertonut. Mielestä on asioita, mitä kaikkien ei tarvitse tietää :) saa olla jotain, millä voi erottua joukosta.
Jotkut saavat puolta paksumpien hiuksien efektin hiusvärillä. Näin kävi tutulle. Riippuu varmaan väristä ja hiuslaadusta, koska monilla ohuttukkaisilla en ole nähnyt yhtä huimaa paksuuntumista. Malli oli "polkka", eli varmaan se tasainen leikkaus, ei rikottu, teki paksuusvaikutelmaa tällä, jolle se sopi.
Ot, mutta kun tästä on keskusteltu:
Helppo ja tehokas keino saada paksut hiukset minuutissa - kuivashampoo!
Pää alaspäin suihkuttelet vähän kuivashampoota erityisesti hiusten tyveen ja alushiuksiin (vrt. päällishiukset). Sitten vähän aineen levitystä sormenpäillä, ja voilà!
Varovasti harjaat hiukset paikoilleen, ettei hiuspuuteri lähde pois.
Toinen konsti: Hiusten raidoitus eri sävyillä antaa kolmiulotteisen vaikutelman ja hiukset näyttävät paksummilta.
Kivat surffilaineet saa helposti, kun laittaa hieman kosteat hiukset yöksi 2 sykerölle päälaelle, mikkihiiren korviksi. Toimii mielestäni paremmin kuin yksi nuttura/sykerö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut saavat puolta paksumpien hiuksien efektin hiusvärillä. Näin kävi tutulle. Riippuu varmaan väristä ja hiuslaadusta, koska monilla ohuttukkaisilla en ole nähnyt yhtä huimaa paksuuntumista. Malli oli "polkka", eli varmaan se tasainen leikkaus, ei rikottu, teki paksuusvaikutelmaa tällä, jolle se sopi.
Varmasti toimivat joillakin . Itsellä kuitenkin sellainen toimiva juttu, mitä en usko, että kukaan on keksinyt sitä tai ainakin todella harva. Mulla on niin huima ero tämän keinon ansiosta, että kukaan ei uskonut, että ne on mun omat ohuet hiukset eikä hiustenlisäykset.
Seuraan!