millä viikoilla on ensimmäinen äitiysneuvolakäynti?
Kommentit (14)
Eka rv8+jtn, toka rv7+0.
Siinä varataan aika no-ultraan, johon on jonoa jonkin veran ja tehdään viikoilla 10-12, niin voi olla paha ehtiä siihen jos menee ekalle käynnille vasta rv10.
hitto. mä vasta havahduin että menkat myöhässä ja laskin, että kymmenennellä viikollapian ollaan--- ap
onko muita,jotka menneet vasta "myöhään", oletteko kerenneet tuohon ultraan?
Mie menin rv 10 ja ultra oli rv 12
Mulla oli 12+ viikolla. Olin myöhään liikkeellä ja oli joulu ja kaikkea.
No minä olen käynyt h.10-12 ja ehtinyt kyllä np-ultraan joka kerta. Ultra on tehty h.13-14. Muissa seuloissa en ole käynyt . En ymmärrä miksi pitäisi mennä jo joskus h. 7 kun ei sydänääniäkään silloin vielä luultavimmin kuulu.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 09:22"]
No minä olen käynyt h.10-12 ja ehtinyt kyllä np-ultraan joka kerta. Ultra on tehty h.13-14. Muissa seuloissa en ole käynyt . En ymmärrä miksi pitäisi mennä jo joskus h. 7 kun ei sydänääniäkään silloin vielä luultavimmin kuulu.
[/quote]
Ei ekassa neuvolassa edes yritetä kuunnela sydänääniä, eikä sen takia sinne mennä, vaan saadakseen tietoa raskaudesta jne.
Ja tosiaan sen takia että ehtii varata sen np-ultran.
11:llä ei ollut np-ultraa. Mielestäni tuota ei edes yleisesti tehty tuolloin v. 1998. Rakenneultra oli rv 16-17.
Eikös se yleensä oo joskus rv 8:n jälkeen.
No itselläni on ollut kaikissa kolmessa raskaudessa rv 8
onko kovin vakavaa,jos menee vasta viikolla 10?
Mulla oli 4+1 =) Mutta oli jo aiemmin sovittu, että heti kun tärppää niin neuvolan kautta että saan "virallisen" ajan lääkärille ja ultraan. Mulla siis raskaus vaatii aina myös lääkityksen.