Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niska niin kipeä ja jumissa ettei pää käänny , lääkäri kirjoitti vain samaa Buranaa jota saa apteekistakin eikä suostunut määräämään l-relaksantteja

Vierailija
14.03.2019 |

Koska kuulemma kauratyyny ajaa saman asian ! Itku oli päästä kun pääin ulos. Vedän nyt sitten kalsarikännit, ettei sattuisi enään niin pahasti..
Luuletteko, että hyödyttäisi tehdä valitus?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että hyödyttäisi kysyä toisenkin lääkärin mielipide?

Vierailija
2/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri arvas et juopottelulomaa vain kaipaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sait 3 päivää saikkua ja pyysi käymään uudestaan jos ei auta. No jokaisella käynnillä tropit kovenee. Eka kokeillaan lievemmillä lääkkeillä.

Vierailija
4/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vedä kalsarikännit. Auttaa sekin. Eivät enää kirjoita niin helposti kunnon tabuja, tylsää.

Vierailija
5/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty katsomaan muuten kuin silmiä liikuttamalla ylös, alas tai sivulle ja hirveä päänsärky kylkiäisenä ! Olen työtön , muuten olisin käynyt työtetrveyslääkärillä. Nyt kävin ihan terv. Keskuksessa.

Ap

Vierailija
6/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apteekista kipugeeliä ja lopeta se nappien napsiminen ja tissuttelu. Venyttele ja jumppaa. Mene hierojalle. Lääkäri ei pysty muuta tekemään kuin kirjoittamaan lisää buranaa. Itsekin voi asiaa auttaa kun omistaa netin. Itse olen välttänyt monet turhat lääkärikäynnit googlettamalla omahoito-ohjeita. Sitten kun mikään ei auta, menen lääkärille. 

Vierailija
7/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilitko sitä kauratyynyä?

Vierailija
8/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran sairaalaan päivystykseen kun niskahartiakivut meni ihan överiksi. Antoivat Tramalia, niin ei tarttenut itkeä päiviä ja öitä. Tavalliselta terveyskeskuslääkäriltä kun ei kunnon mömmöjä kipuun saa. Joskus olis ihan hyvä antaa niitä heti, eikä pitkittää kipuja ja monesti varmasti pääsis nopeammin töihinkin.

Vierailija
9/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, huomenna ois ollu perjantaikin :(

Vierailija
10/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin onko sinulla minkäänlaista täryytintä? Sain tuo äkkiä pois niin että aloin täryyttää lapojen ja niskan aluetta ja sydämen päältä leuan lata. Se lauksi heti. Painele ensin sormilla mistä kipein ja seuraa sen lihaksen ja nikaman juureen tähtää täryytys sinne. Ja Carmolistippoja päälle.

Vierailija
11/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä venyttelyä ja jumppaa kivusta huolimatta, kevyillä painoilla hartiatreeniä, sauna, kauratyyny, liikuntaa, piikkimatto ja buranaa maksimiannostukselks. Noilla aukeaa yleensä mulla jumit. Mulla ne on skolioosista johtuen vähän väliä niin pahoja, että pää ei käänny ja lihakset on ihan kiveä. Relaksantteja en oo saanut ikinä.

Vierailija
12/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tennispallo selän ja seinän väliin ja hiero sillä selkääsi. Auttoi minulla pahimpaan. Minäkään en saanut lääkäristä vahvempia lääkkeitä.

Vierailija
13/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi tollaiseen kun kiersin pyyhkeestä pötkön minkä kietaisin kaulan ympärille. Siis sen verran paksu pötkö että pää lepää sen varassa kuin olisi kaulatuki. Sai niska ja hartiat levätä ja rentoutua. Kivunlievitys oli välitön, liikkuminen normalisoitui n. viikossa.

Vierailija
14/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se hermokin siellä vielä tulehtuu niin aijaijai. Kannattaa syödä sitä tulehduskipulääkettä koska sulla on niskalihaksessa tulehdus.

Vierailija
15/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta mielikuva tuli hauska -kuin Kellopeliapppelsiinissa vain silmät liikkuu:)

Vierailija
16/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tullutkin jo, mutta reippaalle lenkille ja heiluttelet käsiä ihan kunnolla, jos mahdollisuus salille mennä niin siellä sitten kevyillä painoilla ylätaljaa, alataljaa, olkapäitä. Keppijumppaa jonkun harjanvarren kanssa

Vierailija
17/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma niskassasi on? Paljon siitä riippuu miten sitä hoitaa.

Mutta yleensä lääkärit antavat apua vain akuuttiin kipuun, koska niskavaivat paranevat yleensä itsehoidolla. Potilaat eivät ymmärrä tätä eivätkä tajua että heidän pitää aloittaa säännöllinen niskajumppa ja tarkistaa huonot istumatavat tai nukkumisasennot, eli miettiä onko istumisen, nettityöskentelyn, nukkumisen ynnä muun ergonomiat kunnossa vai mitä vikaa löytyy sieltä.

Mieti esim. mikä on yleisin asentosi kun kipu iskee, etsi sitten harjoituksia, joissa tehdään vastakkaisia liikkeitä. Eli jos kummarrut paljon eteenpäin, kokeile liikkeitä, jossa suoristut ja vedät lapaluita yhteen.

Keppijumppa on hyvä. Myös pahimmassa kipuvaiheessa sopii liike jossa makuulla (tai seinää vasten) vedetään leuka rintaan ja hitaasti pidennetään niskaa takaraivoa nostamalla, löytyy tästä linkistä, jossa muutenkin hyviä neuvoja:

https://selkakanava.fi/niskakivun-ensihoito

Ja sitten jooga, se on aina auttanut mulla, tässä linkissä hyvin yksinkertaiset liikkeet, mutta kun ne tekee hitaasti ja rauhallisesti eikä jännitä niska-hartiaseutua ja hengittää mukana syvään, niin mulla on aina auttanut:

Akuttiin kipuun kokeile mahan pilaavan Buranan sijaan tehoaako lämpöhoito vai kylmähoito. Riippuu vähän vaivasta ja sen vaiheesta kumpi toimii.

Vierailija
18/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumppaa ja lisää jumppaa.  suurin osa selkä ja niskavaivoista on vain liikkumattomuudesta johtuvaa.

ei ne pillerit sitä syytä poista ikinä

Vierailija
19/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jumppaa ja lisää jumppaa.  suurin osa selkä ja niskavaivoista on vain liikkumattomuudesta johtuvaa.

ei ne pillerit sitä syytä poista ikinä

Jumppaa voi toki kivun sallimmissa rajoissa tehdä. Jokaisella on oma kipukynnys. Tulehtuneet lihakset ei nyt mitään kunnon rääkkiä kaipaa. Toki sitten kun kivut ovat ohi niin lihaskuntoa kannattaisi pitää yllä.

Vierailija
20/22 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta muu kuin kiropraktikko tai kansanparantaja.

Sillä lähtee.