Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*-* PERJANTAITA SYYSÄITEET -04 *-*

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAkko oli valvoo!!!

Voi MEnkkaränkkä-meinasin kuolla nauruu :-))))

Tulossa muuten on....

Korvien alipaineesta..kuka kysykään..Typyllä oli alipainetta jonkun aikaa..sellasel mittarilla lekuri mittas..en osaa selittää tarkemmin..Ehkä Piudel on viisaammat sanat..

Aamulla poika tarhan retkelle ja minä jumppaan typyn kanssa..

öitä

jatu

Vierailija
2/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai meni jatkoon? oh, jos se voittaa, ni me ollaan juhlimassa aika lähellä (tai no, lähempänä kuin te, oletan):)) mehän voidaan äänestää kun ollaan ulkomailla:D

rinnoista vielä: raskaus-ja imetysaikana näytti melko hehkeältä, sittemin on alkanut tämä kuihtuminen (esikoisen jälkeen ei tätä viel tapahtunut!)

olen " pakannut" lääkkeet - miten niin vainoharhainen - ja tehnyt listaa pakattavista vaatteista. ekaa kertaa varmaan tällä tavalla valmistaudun, nyt on jotenkin hektinen olo, joten ehkä listaaminen auttaa pään järjestelyyn. illalla/yöllä/varhain aamulla kirjoitin vielä lähemmäs klo 2 jotta saisin suurteoksen ensimmäiset luvut edes tilaan.

nyt kädet hikoilee ja syke nousee. ei saisi ajatellakaan töitä, tai ylipäänsä ajatella. mut tää on mun jumppaa, sit kai.

esikoisella tänään viimeinen päivä vanhassa päiväkodissaan *nyyh*. ikävä tulee paikkaa, kun se on ollut just hyvä pojalle, ja opetkin vallan ihania *nyyh nyyh*. en tykkää muutoksesta. kun tulee haikeus.

Menkkäränkkä on aivan mainio:DD

ai niin,Pile, onnea muuttoon!

s. haikeana ja puolitilassa, pojat kyllä nukkuvat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone alkoi eilen jumittaa enkä sitten aamun pääsyt yhteyksille.

Mahtavan pinon olitte saaneet aikaiseksi.Täytyy yrittää lueskella.

kaiken maailman kevät retket-kevät kirmaukset-kevät juhlat ovat alkaneet.

Ensiviikko on yhtä haipakkaa.On baletin kevätjuhlaa,on muskarin kevätjuhlaa.Esikoulun päätösjuhla.Koululaisilla kevään urheilukisat ja pihatapahtuma.

Ihanaa on kun niistä tietää ettei koulua ole enää pitkää ja kesäloma alkaa.

Menemme kesäkuun alussa ensin helsinkiin.Kaksi lapsistamme menee miehen siskolle(käyvät lintsit,korkeasaaret ym kivat.Joka kesäinen traditio.Täti ottaa aina lapsia kaksittain,pitkäksi viikonlopuksi)Loput jäävät kotiin mammalle.Katsomme linnanmäen" lisää letkua" näytöksen ja seuraavana aamuna kaksin talliinnaan ja sielä yksi yö.Ja takaisin tullessa vielä yksi yö helsingissä.

Kun miehen loma alkaa ajateltiin ajella uudelleen LEGO-landiin!Lapset ovat niin toivoneet.ja kun viimeksi oli kehno sää,sataa ropisi enemmän tai vähemmän,niin olisi mukava ottaa uusiksi.

T@hdelle lähetän edelleen voimia!Ja kaikille muillekkin!Ja ILOISTA mieltä,kaikista menkka-ja MEGAränköistä huolimatta=)

Leanna kera katraansa

Vierailija
4/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Veetin nukahtamaan eilen illalla kamalan tappelun jälkeen yhdentoista aikaan. Ite menin nukkumaan yhden aikoihin. Oli pakko kattoa ne eruoviisujen karsinnat. Ja nyt on aivan väsy. Tänään ei oikein ehdi edes levätä. Nyt päiväl pitää mennä itikseen, siitä sit vanhemmillani käymään, kaupassa pitää käydä ja kotia siivota. Stressihän sitä tässä iskee. No mitä en saa tehtyä niin jätän suosiolla miehelle. Pyykkiä mies ei kyll suostu pesemään.

Meen itikseen rahaa vaihtamaan ja nyt pohdinkin paljonko vaihdan. Jotain tallinnasta tulee ostettua. Vanhempani pyysivät konjakkia pullon yms.Sukulaisille saan sieltä olla tuliaisia rahtaamassa. Yks päivä kysyinkin luulevatko kameliksi joka saa kaiken kannettua.

Menkkaränkkä oli hauska =)

Sisamille myös hyvää matkaa!!!

Nyt Veeti touhuaa omiaan ja ympäri asuntoa säheltää menemään. Taas aamu kasilta pomnppas ite pinniksestä pois ja aloitti touhuamisen. Nyt laittoi näemmä telkkarin päälle ja sitä kattoo.

Nyt aamupalalle, palailen.

Öttis, Veeti ja masuasukki rv25+2

Vierailija
5/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas naureskelemassa :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7302129&p=&mpage=6&tmode=…

Tuolla eilinen - keksin juuri hyvän syyn tähän linkinlaittoon, kun matkustajista tuli mieleen Ynis *kiitos, Ynis*

Loistava sanankäsittelijä olet, Lempo-ystäväinen! Mukavasti hymyilyttää heti aamusta :)

Vierailija
6/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illan suunnitelmat meni siis pieleen. Yöllä olin purrut hampaita vastakkain niin voimalla, että heräsin kamalaan pää-ja poskisärkyyn, otin lääkkeen ja valvoin tunnin. Torkahdin miehen kellon soiton jälkeen hetkeksi herätäkseni siihen, kun kuollut setäni tuli kiiltävä musta puku päällä halaamaan mua hyytävä paholaismainen hymy kasvoillaan. Miellyttävää.

Nea nukahti ilta ysiltä, nukkuu edelleen. Sais herätä taasen, ettei mene päikkärit liian myöhäiseksi, unihiekkalähetys muille ---------*****!!

Menkkaränkkä oli hupaisa! Vaan ei niin hupaisaa käytännössä.. Voimia siitä kärsiville!

T@hti, Kauppatoria ja kauppahallia mäkin suosittelen. Mä oon ite tuskastunut Hietsun kirpparilla, kun väkeä paljon ja sit rattaiden kanssa yrittää raivata tietä.. Itis on munkin mielestä paras, mut ajattelin, jos teil ei aikaa lähteä kauemmas keskustasta, niin siinä kuiteskin 2 kauppakeskusta lähietäisyydellä.

Mimmuli, kiva että voitte paremmin!

Pilvistä on, toivottavasti ehditään puistoon jos sade on nyt tullakseen. Keittiössä leijuu " ihana" tuoksu, kun biojäteroskis unohtui eilen viemättä. Tästä tulikin mieleen. G:KIERRÄTÄTKÖ ja mitä? Meillä menee biojätteet, maitopurkit+muu kartonki, lasit ja metallit, sekä ongelmajätteet ja paperit omiin keräyspisteisiin. Voi kun sais taas kestovaipat pelittämään, kun mua ahdistaa vaippavuoret. Pitäis eka ommella ne imut ja tätä varten pitää pyytää kaveri avuks, kun lainasin siltä ompelukoneen, mut oon ommellu viimeeks vuonna -95, enkä enää muista ompelukoneen hienouksia, kuten puolausta jne..

No niin, johan siellä sataa! En ala! Jospa ei alkais kunnolla satamaan, ni päästäis ulkoilemaan.

Onko kellään vinkkejä miten rohkaista Neaa..?? Kun aina se on ollut hieman arka etenkin muiden lasten suhteen, mutta leikkinyt kuitenkin kivasti muiden kanssa. Enää ei oikein uskassa, kun nyt siis saanut niin paljon tönäisyjä muilta lapsilta, et se ei puistossakaan uskalla jäädä itekseen hiekkalaatikolle, jos toinen lapsi tulee siihen. Etenkin pojat pelottaa (enkä ihmettele, kun just isommat pojat tönineet ja yks tyttökin). Koko ajan etsii mua katseellaan, jos muita lapsia lähettyvillä ja keskeyttää omat leikit, kun pelkää, et toinen lapsi tulee. No, nyt yks päivä kaverin luona pelkäs hulluna vuoden ikäistä leppoista poikaa, joka konttaili. Nea huus koko ajan äitiä, kun poika lähestyi ja halus vaan syliin ja melkein itki, jos en ihan heti ollu vierellä. Jotenkin sääliks käy Nea, kun niin ikäviä kokemuksia tullu monista lapsista ja arkuus vaan kasvaa. Ja se harmittaa, kun jotkut vanhemmat ei ollenkaan sitten huolehdi siitä, jos oma lapsi tönii..

No, parempi kai taas yrittää vähän kolistella, jos Nea alkais heräämään, päikkärit siirtyy uhkaavasti liian myöhäiseksi.

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv13+4

Vierailija
7/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toripäivä ja kyläilyä...

Vierailija
8/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ihana iso pino eilen. Tänä aamunakin oli vielä mukavasti luettavaa :)

Sitten toisekseen, Suomi euroviisujen finaalissa!!!! Jos voittaa, niin olikos se kossu-pullo huikalla vai miten siinä Ankkiksen linkittämässä euroviisu-pelissä :)

Lempo, hauska oli sinunkin viisusi. Sai aikaan aamusta heti hymiöitä.

T@hti, täällä tullut jo liuta ehdotuksia. Kauppatori on kiva mutta kuhisee kanssa. Suomenlinnakin on mielestäni näkemisen arvoinen. Mutta kun aikaa on rajallisesti, niin ymmärrettävää on että täytyy pohtia ... Jos asutte siellä Lauttasaaressa, on melko helppo ja nopea tapa ajella ostoksille myös Selloon. Tämä kauppakeskus siis sijaitsee Espoossa, Leppävaarassa.

Simamillekin kivaa matkaa :) Ihanalta kuulostaa Kreikan saaristo ... (haaveilee).

Minullakin edelleen matka-budjettiongelma ... Ja mua jännittää laivamatka, ihme kyllä - en yleensä jännitä. Pelkään vähän jos tuulee kovin (ai, mutta silloinhan mennään varmaan isommalla laivalla?). Mies on tilannut minulta konjakkia ja viskia, joten Öttis ainakin saa minusta seuraa a.kauppaan. Katsellaanhan siellä kenkiäkin, katsellaanhan??

Lemp vielä. Minulla oli eräissä häissä sellainen teippiviritelmä. Ei kauhean esteettinen mutta mitä väliä koska ulkoisesti kaikki näytti OK ja kukaan ei huomannu mitään :) Kannattaa varautua etukäteen myös siihen, että kun teippiviritelmän vetäsee illalla/yöllä, se tuntuu!!! Oli kuin olisi vetäissyt iholle todella pahasti kiinniottaneen laastarin potenssiin kymmenen. Hiukan myös iho punoitti. Tämä kaikki varmaan kuitenkin yksilöllistä.

Alli

Vierailija
9/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kierrätetään biojätteet, lasipurkit/tölkit, maitopurkit ja lehdet. Paristot viedään myös kiertoon,samoin metallipurkit (vai mitä nämä säilykepurkit ovat).

Tässä uudessa kodissa on se hyvä puoli, että on tilaa keräillä esim. juuri lasipurkkeja ja säilyketölkkejä. Ei paikat heti pursua. Ja Sellossa kun on se " jäte/kierrätyshuone" missä on laatikko jos jonkinmoiselle purkille ja purnukalle.

Alli

Vierailija
10/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mennään Alli ykhdessä ihmettelemän " alkon" valikoimia. Siinä sataman lähellä on yks ainakin ihan hyvä ja iso.

Kysympä vielä teiltä muilta matkaan lähtijöiltä paljonko vaihdatte rahaa eestin krooneiksi? Itse mietin että 200e vaihtaisin. En vaan nyt osaa arvioida onko se liikaa vai liian vähän. Apua kysyn siis teiltä muilta. Mullakun ei mitään pankkikorttia ole. No visa electron mutta sen toimintaan en aina luota.

Enkelin gee: Pakko nolona myöntää ettei kierrätetä mitään. Ei jakseta esim. biojätteitä lajitella. Tuhmat me.

Nyt kattoo paljonko Veeti heittänyt ruokaa laittialle.

Öttis

Vierailija
11/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin miehelle että tuo kaupasta vierasvaraa. Yleensä tuo jonkun kuivan/pahan vierasvaran ja minä sitten kiroan.. Tuli sitten kaupasta. Suklaakakun, suklaakeksien, donitsien, yrttivoipatonkien jne.. kera. MIksikö? No kun olen 1. päivää maidottomalla, niin nyt tietää että vieraat syö hyväskät enkä minä. Kyllä KIVAA!

Lila75

Vierailija
12/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin monta reissua tänä viikonloppuna mammoilla :-)

Tallinnaan, Kreikkaan, Mallorcalle... joka osapuolelle vielä kerran mukavaa matkamieltä!

Pakkausrumba täällä loppusuoralla. Tuntuu kyllä, että puoli kotia pitäisi ottaa mukaan, kun lähtee tuntemattomalle mökille viikoksi. On kyllä ystäväni vanhempien paikka. Toivottavasti vältytään Mimmulin perheen ikäviltä kokemuksilta, ettekös tekin viime kesänä Turun saaristoseudulta paenneet kesken viikon? Ilma ei kyllä lupaile parasta mökkeilykeliä, mutta sitten voikin nauttia takan lämmöstä...

Miehen kokous siirtyi viikkoa aikaisemmaksi, joten näillä näkymin päästään T@htitapaamiseen 6.6!

Aavis: ettekö tekin malttaisi silloin ilmaantua pääkaupunkiseudulle??? On kyllä varmaan teidän ranchilla silloin vielä kiirusta?

Salaiseen laaksoon olen siis tulossa Enkuli kyydissäni. Koitan päästä ilman Typyä, mutta varmaa ei vielä ole.

Ynikselle hopihopi matkakertomuksen kanssa :-) ja tiedoksi, että meillä on kerran käynyt ihme tällä viikolla: likaiset lautaset olivat itsekseen asettuneet tiskikoneeseen!

TiPi: Kiitos ajatuksista! Varmaan niiden ansiosta meillä ollut kaksi hyvää yötä vuorossa :-)

Ramikaa huhuilen kertoilemaan kuulumisia. Hui, miten teillä raskautetuilla on viikot vierähtäneet :-)

Takas laukun kimppuun ennenkuin Typy tyhjentää sen taas kokonaan...

Keilin

Vierailija
13/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että valuuttaa pitäis vaihtaa. Kiva, että kerroitte mullekin:) En ole ajatellutkaan koko asiaa. Vaihdan jossain ja jonkin verran:) Ne jalkahoidot yms. pitää myös muistaa matkabudjetissa!

Keilinille hyvää kotomaanmatkaa! Hilulle ja Simamille ihanaa ulkomusmaanmatkaa! Minulle ja viidelle muulle hyvää Tallinnan matkaa! :)

Mun taskussa on paljon hymiöitä jäljellä:)

Englannissa sataa aina. Väite joka ei ole pitänyt paikkaansa mun kohdalla tähän mennessä, mutta tällä reissulla saatiin vähän sadettakin niskaan. Onneksi ei kovin paljoa. Minä kuljin kaupoissa keskiviikkona 3h ennen ekaa ostosta, hyvä minä! :) Päivän saalis oli kengät ja esikoiselle dalmisyöpuku kesäksi (=t-housut ja t-paita tyyliä). Eilinen saalis olikin parempi. Vielä hamstrasin Body Shopistakin, mutta saa nähdä jäikö viimeiseksi kerraksi. Lila, mistä noita sun mainitsemia tuotteita saa?

Minä join samppakaljaa London Eyessa, kävin pubissa, söin hyvin ravintolassa ja näin ihanan musikaalin (Mamma Mia, abban musiikin ympärille tehty). Tämä kaikki ilman, että minulta vaadittiin muuta kuin mukana seuraamista! MAHTAVAA!

Reissu oli siis erinomaisen kiva!

Kotona tapahtunutta: Pieni iloinen veitikka oli kahtena iltana kakannut nukkumaanmenon jälkeen ja mummi oli saanut vaihdettua vaipan ilman kauheaa huutoa sen verran pitkän ajan jälkeen, että pylly oli alkanut punottaa. Mutta ei se mitään, punoitus on mennyt ohi ennenkin. Tuntuu, että pieni tyttö odottaa saavansa kuivan vaipan nykyään ennen kakkaamista. Tästä saattais johtua tää iltamyöhän kakka.

Isompi neiti taas ei ollut suostunut aamutoimiin mummin kanssa ollenkaan, vaikka päiväkotiin piti lähteä. Liekö syy siinä, että sanoin anopin vievän päiväkotiin ja äitini hakevan. Taisi ottaa asian niin, että anoppi tulee hoitamaan myös aamutoimet eikä mun äiti sen takia kelvannut. Oli myös pantannut kakkaa, kun jostain käsittämättömästä syystä ei sitä mun äidin kanssa suostu tekemään pottaan. Eilen illalla oli anoppi täällä odottamassa meidän kotiintuloa, kun lapset jo nukkui ja esikoinen oli alkanut klo 22 vaikeroimaan ja ollut hikisenä tuskissaan. Oli silloin sitten mennyt potalle ja tehnyt ison kakkan.

Minua jotenkin nolottaa. Mitä olen tehnyt väärin, kun esikoinen noin kikkailee ja temppuilee. Järki sanoo, etten mitään, mutta tunteet sanoo, että olen epäonnistunut äiti. Ei ole kivaa mummille, kun tolleen temppuillaan.

Tässäpä kertomusta. Menen hetkeksi sohvalle. Kroppa oli iltaisin Lontoon ajassa ja aamuisin Suomen ajassa, joten unet jäi lyhyiksi. Eilen illalla tultiin myöhään ja sitten aloin miettiä tota esikoista ja odottelin unta ainakin 1,5h.

T: Ynis

Vierailija
14/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tarkoitus tuhlustaa. Kun olen kerran kroisos nykyisin - tai siis laskut on maksamati, joten on helppo hymyillä. Ostoslista ei ole pitkä, miksi ostaa vaatteita potkupallolle? Kenkiä haluan vilkaista, jee jee.

Kukkuu, jol ei ole menkkaränkkää, mut ei se paljoo miestä auta. Nimim. kiukkua piisaa

Vierailija
15/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilu,Simam ja Tallinnalaiset oikein ihanaa matkaa :-) Nauttikaahan rannallaruikuttajienkin puolsesta!Ja keilinille kivat möksäilyt!

En tykkää tästä päivästä.liikaa tohinaa!!!Aamulla lisin vieny pojan myöhemmin tarhaa ja sieltä jumppaa,mut tarhalaiset läks retkelle eli eka poika tarhaa ja sit kotiin typy syttämään ja sit pikapikaa jumppaan.

Kottin syömään ja nukkumaan-heti haettiin poika ja tunnin päästä lähen lekuriin..Toiv.saan apua ihottumii-kädet välil niin pahat et melkein itkettää ku kastelee!!Sieltä äkkiä kotiin ja pojan kans synttäreille..toivottavast ei sada paljo et päästää pyöril...Auto taas vähä nopeuttas tätä tohinaa!! :-/

Typy tekee kamalaa kakkaa!!Löysää ja haisee karmeelle!Mä en ikinä muistanu ruokapäiväkirjaa kirjotella ja ku typy syö toisten lautasilta ja roskiksesta,jos se on jääny aiki ni enpä edes tiiä mitä se syö??!

Pitäs joku tolkku saada sen syömisii koska se kakka ei voi olla normaali,mut en vaa jaksa tai jotain...

Täytyy ruoka tehä ja kattoo pojan vaatteet et ei hirveesti myöhästyttäs juhlista!!!onneks typy jää isin kans kotii-se juhlakoti ei ole tarkotettu typyn ikäsille..ellei ole täysin sylissä istuva tapaus!

Enkeli:Harmi et menot peruuntu :-(

jatu

Vierailija
16/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun matkabudjetti samansuuntainen kuin Kukkuulla. Vaihdan vasta Tallinnassa, koska en ehdi tänään Forexille .... Sitäpaitsi, ei tarvitse rahdata kuin se viskipullo tuolle siepolle - eikun siipalle. Ja kenkiä haluan myös minä vilasta, jee!

Meidän Ameriikan-matkassa mutkia .. selivityksen alla muutama asia. Kiva, jos ei päästäkään matkaan :( Minä olin saanut kukille jo hoitajatkin (heh). Se asunto mikä siellä piti olla varattuna, ei sovi lapsiperheelle kun ei ole kunnon ruuanlaitto-mahdollisuuksia (vain mikroaaltouuni). Jos eivät löydä toista paikkaa, niin .. Ja vielä tuo ajanjaksokin on epäselvä. Jos edellyttävät mieheni olevan siellä töissä vielä syyskuun puolellakin, emme voi myöskään lähteä :( Vakuutusasioissakin jotain selvitettävää ... Nämä kaikki selviää vasta ensi viikolla ja JOS pääsemme lähtemään, ehdimmekö saada edes viisumit ja passi (tytölle).

Saamuska, kelpasiko sinne kuitenkin ihan tavallinen 10-v passi - vai tarvitsitteko sen uudentyyppisen (missä nämä biotunnisteet)??

Yniksellä oli tosi hauskalta ja rentouttavalta kuulostava matka!

Jatu, minä niin nopeasti luin tekstisi että ensin luin kuinka " typy syö toisten lautasilta ja roskiksesta" . Heheh. Tai siis syö kai roskiksesta mutta siinä oli se lisälause " jos on jäänyt auki" . Kyllä sulla varsinainen typy on :)

Keilinillekin mukavaa matkaa mökkeilyn merkeissä.

Huomenna lähdetään, jihuuu! Ei edes sade pilaa tunnelmaa.

Alli

Vierailija
17/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pläts. Noin se aamulla iski, kauhea siivousvimma. Olen pessyt ikkunoita, vienyt pyykkiin kaiken minkä olen irti saanut, siirrellyt kaikki huonekalut ja suurin piirtein nuollut lattian. On täysin käsittämätöntä, että kun meillä siivotaan joka viikko kunnolla (matot ulos, lakanat vaihtoon, imurointi, pölyt ja lattioiden pesut) ja imuroin sitten vielä välissä pari kertaa, niin silti joka paikka tuntuu ja on ihan oikeasti ollut likainen. Puolessa välissä kiukutti jo niin paljon, että ajoin lähimpään siivoutarvikkeita myyvään kauppaan ja tuhlasin 50¿ parempiin välineisiin. Mutta kannatti. Illalla ajattelin vielä pestä sohvat, saavat yön muhia ja aamulla sitten vain imurointi. Tässä siivotessa olen huomannut, että taas meinaa kaappien siivousvimma ja tee-kotiin-tilaa vimma astua kehiin. Miehen kauhistuksia kumpainenkin;D

Hyvää Matkaa Ystäväni Hilu, Simam, Tallinnalaiset ja Keilin! Nauttikeehan:)

Kiitos Keilin houkuttelusta! Olin jo päättänyt tulla, mutta nyt en oikein tiedä. Ollaan silloin jo viikonloppu Etelä-Suomessa ja olin ajatellut sitten siitä helposti hilpaista, kun mies olisi lähtenyt kotiin. Nyt miehelle pukkasi koulutus Hyvinkäälle edellisen viikon ti-ke eli tullaankin jo koko revohka silloin maisemiin. Mies pitää to-pe vapaata ettei tartte edes takaisin ajaa. Mutta en siis tiedä jaksanko enää tuon jälkeen jäädä, miettii hän.

Mulla on tulossa tylsääkin tylsempi viikkis. Mies on huomenna polttareissa. Minen oikein jaksa moisia juhlia enkä oikein ymmärrä miksi niiden pitää kestää vuorokauden, kuten kyseisessä poppoossa yleensä. Olen myös ääneen ilmoittanut, että minnuu ärsyttää ja minusta on epäreilua, että vain toinen saa jotain kivaa tämän työrutistuksen jälkeen. Kylvöt loppuu tänään, tosin töitä kyllä riittää. Minä olisin paaljoon mieluummin käyttänyt tuon ajan perheen yhteiselle olemiselle ja vaikka sille, että näin kuukauden jälkeen laittaisimme vihdoin vessaan uudet kalusteet. Joskus olisi kiva jälleen meikata ja saada vessan tavaramäärä pois kylppäristä. Vaan ei auta hyvällä eikä pahalla sanominen:( Olen ymmärtämätön ja nalkuttava vaimo.

Siitä mieleeni JMN-Tea. Kerro, kerro kuinka moisessa kehitytään! Luulen olevani varsin kehityskelpoinen, silti pieni epäilys jäytää mielessä etten itse ala kokoamaan kalusteita ja kiinnittämään niitä paikoilleen.

Ulos.

Aavis ja Motti

Vierailija
18/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatunnelmissa, tosin en ole yhtään valmistautunut. Rahaa ajattelin hakea automaatista, vaihdan vasta perillä ja luottokorttikin on varmuuden vuoksi, jos jotain kivaa löytyy. Minä olen verrattoman huono shoppailia. Taidan jossain vaiheessa parkkeerata itseni johonkin kahvilaan teitä muita odottamaan. Kenkiä tosin voisin kattella.

Jatu, mitä lääkäri sanoi sun käsistä? Mä olin myös ihottumien takia ihotautilääkärissä keskiviikkona. Sain tiukat ohjeet ja kunnon kortisonit. Mulla tosin on ihottumaan muuallakin kuin käsissä. Jouduin perumaan käsihoidonkin Tallinnassa, kun en uskalla. Tärkeintä on kuulemma, ettei kädet kastu kovin usein ja siksi mulla onkin kotona paketti kertakäyttöhanskoja. Nyt jo kädet näyttää ja ennen kaikkea tuntuu paremmalta. Mutta tosiaan vahvakortisonikuuri menossa, miedommat ei auttaneet. Ja Essex-plus kulkee aina laukussa ja sitä laitan ulkonakin. Tuntuu, että tuuli ja hiekkapöly lisää vaivoja.

Lempii, en tiedä, miten alipaine korvissa mitataan. Keuhkolääkäri tutki ihan vaan korvalampulla ja passitti korvalääkärille. Se on sitten vuorossa ensi viikolla. Mikään akuutti tilanne ei ole, sillä korvat eivät vaivaa Otsoa. Ellei kiukkuisuus ole oire. Muttei siis valita korviaan. Kuuloon tämä tosin vaikuttaa ja musta sen huomaa ihan itsekin.

Sain tänään päiväkodin johtajan kiinni. Molemmille lapsille on paikat, vaikka vain Otsolle on tullut päätös. Jee, taas yksi (turha) murhe vähemmän.

Kiitos Kukkuu saurasta ja iltapalasta :)

Nyt passia etsimään. Tiedän, että se on siellä tärkeiden papereiden laatikossa ;)

Hyvää viikonloppua.

Pile

Vierailija
19/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä oltiin kyläilemässä, kiitos hyvästä seurasta sekä hyvästä ruuasta Ayapille! Nyt illalla typy on tuntunut vähän lämpöiseltä ja itsellänikin on lämpöä reilu 37, ihmekös oon palellut koko päivän. Tosi tyypillistä etten oo ihan kunnossa, kun on kivaa ohjelmaa tiedossa. Onneksi Burana on keksitty :)

Matkakassi on pakattu. Eestikrooneja vaihdoin 200 eurolla, muttei oo pakko käyttää kaikkia. Ilmoittaudun huonot ja myöskin epäsosiaaliset shoppailijat-kerhoon - en saa mitään itse ostetuksi jos kuljen muiden mukana. Jotenkin en jaksa keskittyä kun huolehdin, että haluaisiko ostoskaveri jo seuraavaan kauppaan. Vain oma äiti on poikkeus, hänen jaksamisestaan en huolehdi :D Niin että Pile, luultavasti parkkeeraan kanssasi sinne leivoskahveille ja luultavasti käyn myös hotellissa päivänokosilla.

Aavis, JMN-kehityksessä on eduksi jos puolisolla on peukalo mahdollisimman keskellä kämmentä ;)

Nyt rentoutumaan, kunhan saisi tuon pikkunaisen vaan ensin nukahtamaan. 45 min on tuolla sängyssä venkoillut, pitkään on aika hiljaista mutta sitten taas kuuluu selitystä. Mies meni viemään veljeäni vaimoineen lentokentälle, mokomat lähtevät sinne Toscanaan. Ni, lähdenhän minäkin etelään (villapaidoilla varustautuneena).

Hyvää viikonloppua!

- tea -

Vierailija
20/29 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lähtee kohta nukkumaan ja keräämään voimia huomiselle:) Pitää herätä viimeistään klo 6 ja sittenkin olla nopea aamutoimissa. Lähtijöille tiedoksi, että ratikat kulkee aika harvoin tohon aikaan aamusta. Kannattaa varautua:) Niin, toiset onnekkaat taitaa vaan kävellä satamaan:) Mulla on laukku jo pakattuna. Haa, olen ajoissa:)

Alli, toivottavasti teidän jenkkimatka onnistuu! Ois varmaan kiva kokemus. Mulla ei ole tietoa nykyisestä maahanpääsystä. Tavallisilla passeilla oltais kyllä itse oltu lähdössä, jos oltais lähdetty NY:iin. Lapselle ottaisin oman passin.

Mun jalat odottaa huomista hoitoaan! Tulee tarpeeseen:) Pakko varmaan lähteä vielä samoilla kengillä joilla talsin Lontoossa, kun ei huvita kovin kesäisiä ottaa mukaan. Täytynee ottaa myös sateenvarjo mukaan. Kenkäkaupat kiinnostaa muakin!

Hyvää viikonloppua kamuttajat! Mersua kaipaisin pinoon minäkin!

T: Ynis