Tarkin tunteva henkilö murha.infossa luonnehtii häntä näin:
" (Touko) Piti kynttilää vakan alla ja hämäävintä itselleni on, etten tiedä miksi. Henkilö on ollut minulle hyvin ristiriitainen. Sain hänestä sen käsityksen, että Eerika oli hänelle kaikki kaikessa. Hän puhui aina Eerikasta kauniisti ja kuljetti tyttöä mukanaan, osti kaikenlaista jne. Olinkin alkuun aivan varma, että äitipuoli olisi ollut kuoleman takana, töninyt, kolhinut pään suutuksissaan tjtn. Ennen kuin yksityiskohdat tulivat ilmi.
Äitipuoli oli alusta asti henkilö, jonka kanssa muut eivät mielellän ole tekemisissä, hänestä hohkaa "pahuus". Pariskunta alkoi jäädä todella eristyksiin, kun ei heidän kanssaan Laamasesta johtuen halunneet ihmiset hengailla.
Nyt minulla on siis älykkyysristiriita ja isyysristiriita ratkaisematta.
Tunnen erään naisen, joka seurusteli muutaman vuoden tarkin kanssa. Oli erittäin kaunis ja älykäs nainen, mutta omat mielenterveysongelmansa hänelläkin. Ei ollut mikään paha nainen. Hän sanoi, ettei Tarkilla älykkyydessä ole MITÄÄN vikaa, päinvastoin, mutta että hän on estoinen ja neuroottinen. Mielenkiintoista."
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (6)
Sama käsitys itselläni kuin tuolla alotukseen lainatulla. En saata käsittää asiaa vieläkään. Isoin kohtaamani yllätys ja järkytys tässä elämässä. Rauha pienen Viljan sielulle.
Saisiko Laamasen elämänkerran sieltä minfosta?
No tuota... en usko, että Tarkki olisi mitenkään erityisen älykäs. Jotkut ihmiset osaavat vain hämäävällä käytöksellä antaa itsestään älykkään kuvan, esim. vihjaillaan, että tiedetään joku asia tai puhutaan vähän sinne päin. Yleensä tällaisista ihmisistä sanotaan, että pitävät kynttilää vakan alla.
Varmasti jossain määrin itsekin ollut uhri, mutta antoi silti tilanteen mennä aivan liian pitkälle. Omia lapsiaan pitää pystyä suojelemaan. Itsellä myös takana 10v parisuhde ja useampi lapsi narsistin kanssa. Kyllä se miten nämä ihmiset lapsia rankaisee on tavallisen logiikan ulottumattomissa. Pelottavinta lienee juuri se logiikan, syy-seuraus -suhteen, ja ennalta-arvattavuuden puute. Ikinä ei tiedä miten narsisti reagoi: hän voi samaan asiaan reagoida tänään ihan toisin kun eilen. Minä sain lopulta voimia erota. Ikävää on se, että kun hän (onneksi harvoin) tapaa lapsiaan, en ole vahtimassa siellä lasten etua enkä hyvinvointia. Joka kerta pelottaa.
Yleinen mielipide ja tuomiokin saa olla aivan mitä tahansa, minä tunnen ystäväni ja tiedän mikä on oikeasti totta ja mikä ei. Sääli, ettei se valtaväeöstöä edes kiinnosta. Teko oli karmea ja luulen, ettei oikeus "uskaltanut" tässä tapauksessa muuta tuomiota edes antaa. Silti kaikki ei ole niin mustavalkoista miltä näyttää.
Sirpa on narsisti. Muotisana joo, mutta ovat hyvin taitavia manipuloimaan erityisesti tietynlaisia ihmisiä. Tarkki lienee tässä uhri, vaikka tottakai vikaa on hänessäkin ja paljon. Silti jotenkin ymmärrän, sitä tulee monelle asialle hyvin sokeaksi sairaassa ihmissuhteessa - itse ymmärsin onneksi ajoissa suojella itseäni ja lapsiani. Vasta jälkikäteen olen ymmärtänyt tilanteen sairauden.