Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, millä kurkkukivun saa helpottamaan?

Vierailija
14.03.2019 |

Muutaman päivän jo flunssanen olo ja nyt on kurkku kipeytynyt, ollut pari päivää todella kipeä. Ääni melkein pois. Ei kuumetta mutta pientä lämpöä. Milloin lääkäriin?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulukun imeminen auttaa.

Vierailija
22/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, jos pystyt juomaan tosi pahaa lääkettä. Osta Burana 400 mg mustaherukkalääke juoma kuumana, niin takaan että kurkkukipu lähtee, mutta maku on kamala. Voi hieman lievittää makua hillolla, muttei paljoa auta.

Kiitos vinkistä.

Ole hyvä - itse olin tosi kipeä, mutta oli pakkomeno, joten join tuota lääkettä, niin ihme ja kumma - olin sen päivän ajan ihan terveenoloinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ollut aiemmin angiinaa. Angiinassa kurkkukipu erityisen paha ilman muita flunssan oireita. Jos taas angiinaa jää hoitamatta niin voi myöhemmin aiheuttaa jälkitauteja esim. sydänlihastulehdusta. Soita tk:hon ja kysy neuvoa mitä teet.

Lapsena kerran oli. On muitakin flunssan oireita. Eikös angiina ala aika nopeasti? Mulla flunssaoireita ollu jo pidempään ennen kurkun kipeytymistä.

Vierailija
24/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulukun imeminen auttaa.

Kiitos vinkistä.

Vierailija
25/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys vielä. Älä ota yskänlääkettä. Sen käyttö on turhaa.

Muiden kyllä, mutta Codesan comp auttaa yskään ja kurkkukipuun, saa vain lääkärinreseptillä, koska kodeiinipitoinen. Itse ne voi käyttää, kun tulee urtikaria.

Vierailija
26/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäys vielä. Älä ota yskänlääkettä. Sen käyttö on turhaa.

Muiden kyllä, mutta Codesan comp auttaa yskään ja kurkkukipuun, saa vain lääkärinreseptillä, koska kodeiinipitoinen. Itse ne voi käyttää, kun tulee urtikaria.

Siis en voi

Vierailija
27/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoo toimiva kurkkunappi on apteekin septabene ja siinä on myös tulehdusta poistava elementti. On jytkyä, ei lapsille tai raskaana oleville. Strepsils ja zyx ei oo mitään tähän verrattuna.

Vierailija
28/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei mitkään strepsilsit auta, tuntuu että pahentaa vaan. Bafucin auttanut mulla flunssassa kurkkukipuun. Ja sitten vaan jätskiä naamariin! 😁

Ja jos ei mikään auta yhtään niin sitten kannattaa epäillä angiinaa, minulla oli vuosi sitten angiina ja luulin olevan normi flunssaa, mutta ei auttanut kurkkukipuun mikään mikä yleensä flunssassa auttaa. Mies tutki mun kurkkua lampulla ja nielurisat oli sellaisten valkoisten peitteiden peitossa. Sitten vaan lääkäriin ja antibiootit

Vierailija
29/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolavedellä kurlaaminen auttaa, myös inkivääriuutetipat vaikka mehussa. Suolavedellä olen saanut todella saanut sellaisen pistävän kurkkukivun pois ja tietysti burana + panadol 3x päivässä

Vierailija
30/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kurkkukipua koko alkuvuoden. Lääkärissä ravattu ja nielunäytettä otettu ja missään ei mitään löydy. Jospa tuo kesään mennessä helpottaa. En tiedä liekkö nyt tänä talvena flunssaa liikkeellä jossa kurkkukipu kestää pitkään.

Vierailija
31/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fisherman's friend ihan oikeasti, siitä tuotteen nimikin. Paljon apteekin tuotteita halvempi.

Vierailija
32/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkitabketit, joissa sinkkiasetaattia. Myös tuo suihke hyvä:

https://www.apteekkituotteet.fi/Apteekki-FluAcute-Zinc-mustaherukka

Ja valkosipulimurskaa niin paljon kuin sielu sietää yleisesti flunssan lievitykseen.

Vierailija
33/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zinkkitablettien pitää olla imeskeltävää laatua, 2 tunnin välein.

Vierailija
34/38 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile.

Vierailija
35/38 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaulaliinaa! Älä haudo kurkkua, tulehdukseenhan käytetään aina kylmää. Pöpöt viihtyvät kosteassa ja lämpimässä. 

Vierailija
36/38 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkitabletit (asetaatti), päärynä, hunaja. Noilla oireet vähenee.

Vierailija
37/38 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenäkannulla huuhtelua pari kertaa päivässä. Inkivääeijuuresta teet teetä, johon sekaan hunajaa. Jos on vahvaa inkivääriä niin oikein polttaa kurkussa ja oikeasti auttaa toimii antioksidanttina. 

Vierailija
38/38 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Buranan lääkejuoman teho siinä, että tuo pahanmakuista että sitä ei voi juoda enempää? Olen kyllä joskus myös kokeillut tuot lääkettä ja oli kyllä pahan makuista.