Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkkeen saaminen

Kaikilla samat tsäänssit
14.03.2019 |

Tuntuu hassulta kun meillä on täällä käytössä systeemi missä maksamme nykyisten eläkeläisten eläkkeet emmekä kerää sitä itsellemme. Eli Nykyiset työssäkävijät maksavat nykyisten eläkeläisten "palkat" joita he eivät ole edes ansainneet. Tuntuu tosi tyhmältä maksaa nykypäivän indexillä jonkin 70 luvun regille yli 1000€ /kk vaikka ei työikä ole olllut sen arvojne. Jenkeissä se 401K systeemi on selkeä ja hyvä koska keräät itsellesi pottia ja saat käyttää sen miten parhaaksi näet. En minä ainakaan halua maksaa jollekkin helvetin lähihoitajalle eläkettä kun itse olen kouluttautunut ja tehnyt tuottavaa työtä tässä pari vuosikymmentä. Iha naurettavaa että me työssäkäyvät maksetaan eläkettä ihmisille eläkettä joista osa ei ole edes tehnyt mitään tuottavaa/ vaativaa. Hassua että kaikille täytyy taata "korkea" eläke jolla tulee toimeen vaikka eivät ole olleet sen arvoisi. Tätä se vasemmisto politiikka on. Niinku Wahlroos sanoi että nämä ihmiset ovat hiekkaa lattialla. Jokainen huolehtii itsestää, jos ei älynlahjat riitä nii hakemaan toimeentulotukea mars mars

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti sulla on, jos sun palkasta ei kerry eläkettä sulle itsellesi. Kaikilla muilla kyllä kertyy.

Vierailija
2/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeen laskentatavasta vuoksi ennen sai paljon paremman eläkkeen samalla palkalla kuin nyt. Ei ollut elinaikakerrointa leikkaamassa. Siksi on väärin maksaa ansaitsemattomia eläkkeitä ilman eläkekattoa. Ennen maksettiin omaa eläkettä euro ja saadaan takaisin neljä euroa, nyt toisinpäin. Nykyeläkeläiset pitävät lapsiaan ja lastenlapsiaan ainoastaan lypsylehminä omille ambitioilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekkaa lattialla? Wahlroos muistaakseni totesi, että pienituloiset asiakkaat eivät tuo pankkiin muuta kuin hiekkaa lattialle.

Vierailija
4/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu. Minunkin eläkkeeni kertyi palkastani. Minulle jopa ilmoitettiin vuosittain kertynyt eläke.

Vierailija
5/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiekkaa lattialla? Wahlroos muistaakseni totesi, että pienituloiset asiakkaat eivät tuo pankkiin muuta kuin hiekkaa lattialle.

Sanonta meni noin, mutta ei se ollut Wahlroosin suusta.

Vierailija
6/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttu. Minunkin eläkkeeni kertyi palkastani. Minulle jopa ilmoitettiin vuosittain kertynyt eläke.

Oletko tyhmä vai muuten hidasälyinen? Tottakai kertyy, mutta huomattavasti pienempi summa kun eläke-ehtoja on heikennetty ison ikäluokan eläköitymisen jälkeen.

Vierailija
7/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö lähihoitajat ansaitse eläkettä?

Vierailija
8/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pitäisi olla oikeus "erota" koko eläkejärjestelmästä. Sijoittaisin mieluusti eläkemaksuihin menevät rahat itse sen sijaan, että toivon kädet ristissä, että koko pyramidihuijaus on vielä käynnissä muutaman kymmenen vuoden päästä.

Vierailija
9/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoissa on jo nyt varoja niin paljon, että kaikkien ennen vuotta 1954 syntyneiden työeläkkeet voidaan maksaa sieltä, ei tarvita rahojasi. Suurten ikäluokkien keskieläke on paljon alle 1600 e/kk.

Et siis maksa suurten ikäluokkien eläkkeitä, ne varat on aikanaan rahastoitu. Ongelmia tulee nuorempien kanssa, koska ei suuret ikäluokat kerryttäneet eläkettä perhevapailla jne., kuten nuoremmat   eli eläke kertyy, vaikka eläkemaksuja ei makseta.

Vierailija
10/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 tästä provosta. Tällä logiikalla ap antaisi sairaana ja vammaisena syntyneen kuolla nälkään, "Eipä ole itse mitään ansainnut". Ja ilmeisesti sama kohtalo olisi luvassa kaikille jotka syystä tai toisesta menettävät toimintakykynsä. Oma vika.

Vierailija
11/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä eläkeapinajuttuja tulee vähän väliä. Turha kirjoittaa mitään, jos kerran ei ole esittää mitään eläkeuudistusta, joka olisi toteutettavissa yhteisellä poliittisella tahdolla. Kaikki muu on pelkkää leukojen louskutusta.

Vierailija
12/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pitäisi olla oikeus "erota" koko eläkejärjestelmästä. Sijoittaisin mieluusti eläkemaksuihin menevät rahat itse sen sijaan, että toivon kädet ristissä, että koko pyramidihuijaus on vielä käynnissä muutaman kymmenen vuoden päästä.

Samoin. Vtuttaa AIVAN siis niin että ei meinaa verikään kiertää kun alkaa ajattelemaan tätä nykysysteemiä. Se kun on tasan varma asia että nykyiset n. nelikymppiset, puhumattakaan nuoremmista, eivät tule saamaan penniäkään tuosta 40-60 luvuilla syntyneiden pyramidikoijauksesta. Ne kun kerkeävät koluta luita myöten kassat tyhjäksi siihen mennessä kun "olisi omavuoro".  Ja taas jää maksajan ja kärsijän rooli meille jotka elimme ja koimme 90-luvun laman. Vielä nuoremmilla kohtalo on vielä kovempi. Ensin nuoruus pätkä ja silpputöissä pashkalla palkalla, ja siitäkin nyysitään kermat päältä, elämä jää elämättä, ja sitten "eläkeiässä" kaiken sen tekemisen jälkeen kassaluukulla näytellään vain keskisormea ja käsketään painua v#ttuun, ei ole rahaa !

Vierailija
13/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. V i t u t t a a AIVAN siis niin että ei meinaa verikään kiertää kun alkaa ajattelemaan tätä nykysysteemiä. Se kun on tasan varma asia että nykyiset n. nelikymppiset, puhumattakaan nuoremmista, eivät tule saamaan penniäkään tuosta 40-60 luvuilla syntyneiden pyramidikoijauksesta. Ne kun kerkeävät koluta luita myöten kassat tyhjäksi siihen mennessä kun "olisi omavuoro".  Ja taas jää maksajan ja kärsijän rooli meille jotka elimme ja koimme 90-luvun laman. Vielä nuoremmilla kohtalo on vielä kovempi. Ensin nuoruus pätkä ja silpputöissä pashkalla palkalla, ja siitäkin nyysitään kermat päältä, elämä jää elämättä, ja sitten "eläkeiässä" kaiken sen tekemisen jälkeen kassaluukulla näytellään vain keskisormea ja käsketään painua h e l v e t t i i n, ei ole rahaa !

Vierailija
14/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. V i t u t t a a AIVAN siis niin että ei meinaa verikään kiertää kun alkaa ajattelemaan tätä nykysysteemiä. Se kun on tasan varma asia että nykyiset n. nelikymppiset, puhumattakaan nuoremmista, eivät tule saamaan penniäkään tuosta 40-60 luvuilla syntyneiden pyramidikoijauksesta. Ne kun kerkeävät koluta luita myöten kassat tyhjäksi siihen mennessä kun "olisi omavuoro".  Ja taas jää maksajan ja kärsijän rooli meille jotka elimme ja koimme 90-luvun laman. Vielä nuoremmilla kohtalo on vielä kovempi. Ensin nuoruus pätkä ja silpputöissä pashkalla palkalla, ja siitäkin nyysitään kermat päältä, elämä jää elämättä, ja sitten "eläkeiässä" kaiken sen tekemisen jälkeen kassaluukulla näytellään vain keskisormea ja käsketään painua h e l v e t t i i n, ei ole rahaa !

Suuret ikäluokat tekivät muutaman virheen: Sinut ja kaltasesi!

Vierailija
15/15 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyhmä vai muuten hidasälyinen? Tottakai kertyy, mutta huomattavasti pienempi summa kun eläke-ehtoja on heikennetty ison ikäluokan eläköitymisen jälkeen.

Voin olla molempia?

Töissä olin kuitenkin 45 vuotta.

Eläke alkoi kertymään vasta 23 vuotiaana, sitä kertyi ainoastaan palkasta ja yli 6kk työsuhteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi