Lihomisen ensisijainen syy on SOKERI
Nopeat hiilihydraatit lihottavat ellei sitten ole paljon fyysistä rasitusta samaan aikaan. Muuten nopeita hiilareita ei pitäisi syödä ollenkaan.
Kommentit (11)
Lihomisen ainoa syy on se, että syö enemmän kuin kuluttaa. Siihen taas voi olla monia syitä, miksi kylläisyyshormonit eivät toimi, mutta ihminen lihoo myös sokerittomalla ruokavaliolla jos syö enemmän kuin kuluttaa.
Kuinka monta opintopistettä olet, muuten, suorittanut ravitsemustieteessä?
Totta. Jätä pois ruokasta kaikki se sokeri mikä ei ole luonnostaan. Laihdut ja varsinkin voit hyvin.
hunajassa vasta sokeria onkin, syön sitä.
Vierailija kirjoitti:
Lihomisen ainoa syy on se, että syö enemmän kuin kuluttaa. Siihen taas voi olla monia syitä, miksi kylläisyyshormonit eivät toimi, mutta ihminen lihoo myös sokerittomalla ruokavaliolla jos syö enemmän kuin kuluttaa.
Näinhän se on. Kasviksillakin lihoaa, jos niitä syö liikaa. Niitä vain on käytännössä todella vaikea syödä liikaa, toisin kuin sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Kasviksillakin lihoaa, jos niitä syö liikaa. Niitä vain on käytännössä todella vaikea syödä liikaa, toisin kuin sokeria.
Kasviksista energia vapautuu elimistössä yleensä vähitellen. Sokerista energia vapautuu erittäin nopeasti ja varastoituu rasvaksi ellei elimistö satu sitä energiaa tarvitsemaan esim. fyysisen rasituksen takia.
Hedelmiä syömällä lihoo helpommin kuin muilla kasvikunnan tuotteilla kyllä, esim. banaanit lihottavat helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihoo, ei lihoaa. Itse olen suurimman osan ajasta sokerittomalla ruokavaliolla eli syön sokeria vain pimeimpään vuodenaikaan = joulun molemmin puolin. Sokerilla tarkoitan nyt lisättyä sokeria, eli syön kyllä hedelmiä ja marjoja.
Sokerittomuus tai vegaanisuus ei todellakaan tee minusta hoikkaa. Isot annokset kaurakermaan tehtyä kasviscurrya pitävät hyvin huolta siitä, ettei painoni laske. Kasviksia voi oikein mainiosti syödä liikaa, esimerkiksi avokado (jota itse käytän vain satunnaisena herkkuna) on todellinen kaloripommi. Marja-banaani-manteli-pähkinäsmoothiesta saa helposti ison osan päivän kaloreista heti aamulla. Jne.
Perunaa ja bataattia en viitsi edes mainita, vaikka kasviksia nekin ovat...
Alkoholi muuttuu sokeriksi kropassa ja sekoittaa muutenkin aineenvaihdunnan kun maksa joutuu käsittelemään myrkkyä. Muu sokeri ja hiilarit jämähtää kroppaan läskiksi.
Kaljamaha ja jenkkakahvat on helppo saada brenkulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviksista energia vapautuu elimistössä yleensä vähitellen. Sokerista energia vapautuu erittäin nopeasti ja varastoituu rasvaksi ellei elimistö satu sitä energiaa tarvitsemaan esim. fyysisen rasituksen takia.
Hedelmiä syömällä lihoo helpommin kuin muilla kasvikunnan tuotteilla kyllä, esim. banaanit lihottavat helposti.
Niin, banaanit lihottavat, koska banaanissa on enemmän kaloreita kuin kurkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihoo, ei lihoaa. Itse olen suurimman osan ajasta sokerittomalla ruokavaliolla eli syön sokeria vain pimeimpään vuodenaikaan = joulun molemmin puolin. Sokerilla tarkoitan nyt lisättyä sokeria, eli syön kyllä hedelmiä ja marjoja.
Sokerittomuus tai vegaanisuus ei todellakaan tee minusta hoikkaa. Isot annokset kaurakermaan tehtyä kasviscurrya pitävät hyvin huolta siitä, ettei painoni laske. Kasviksia voi oikein mainiosti syödä liikaa, esimerkiksi avokado (jota itse käytän vain satunnaisena herkkuna) on todellinen kaloripommi. Marja-banaani-manteli-pähkinäsmoothiesta saa helposti ison osan päivän kaloreista heti aamulla. Jne.
Perunaa ja bataattia en viitsi edes mainita, vaikka kasviksia nekin ovat...
Vaikka AV:llä on ehdoton kirjoittamaton sääntö, että pitää kirjoittaa lihoo, niin ei myöskään "lihoaa" ole väärin.
http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/verbit/ohje/414
Tätä ei täällä tietenkään uskota, ja kuulen jo alanuolien kiivaan klikkailun.
Ei mikään yksittäinen raaka-aine ole syyllinen lihomiseen. Itse vetelen joka päivä makeaa mahan täydeltä, mutta kulutan ne liikkumalla. Painoindeksini pysynyt jo vuosia samassa, eli BMi 22.
Lihominen johtuu vain ja ainoastaan yhdestä asiasta: syöt enemmän kuin kulutat.
Oho, mä kun luulin, että syöminen. Täytyy heittää sokeri pois kaapista kokonaan. Onkohan kaupassa kuitenkin turvallista kulkea sokerihyllyn ohi vai tarttuuko lihavuus siitäkin?