Maukas itsetehty makaronisalaatti ja sen kastike?
Joskus vuosia sitten osasin tehdä hyvän kermaviilipohjaisen kastikkeen makaronisalaatille, se kastike siis sekoitettiin siihen sekaan ja siihen taisi tulla suolakurkkukuutioita. Itse salaattiin tuli makaronin lisäksi muistaakseni ainakin kinkkua, omenaa ja herneitä. Kuinka sinä valmistat makaronisalaatin ja erityisesti sen kastikkeen ohjetta tarvitsisin. Onko sinulla hyvää ohjetta?
Kommentit (25)
11 Todellakin, nyt muistinkin, että salaattiin tuli myös juustokuutioita. Näin se muisti palailee pätkittäin. :)
Kermaviilikastikkeeseen voi laittaa sinapin sijaan jotain mausteista ateriakastiketta, esim. curry. Voimakkaan makuinen juusto antaa myös mehevyyttä. Juusto kannattaa lisätä salaattiin raastettuna.
Jos perheessä kukaan ei pidä sinapin mausta eikä muutenkaan mausteista niin millä voisi maustaa kermaviilin ja majoneesin? tai riittääkö vain suola kastikkeeseen mausteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos perheessä kukaan ei pidä sinapin mausta eikä muutenkaan mausteista niin millä voisi maustaa kermaviilin ja majoneesin? tai riittääkö vain suola kastikkeeseen mausteeksi?
Sitruunapippuria olen itse laittanut.
Meillä vaihtelee makaronisalaatin lihaosuus, välillä laitetaan broileria, välillä savukalaa, välillä kinkkua.
Salaatti on kuitenkin aina sama perus:
Paprika, tomaatti, kurkku, suolakurkku, salottisipuli, avokado, makaroni.
Jos laiskotuttaa heitetään sekaan vain Apetinan Feta-snacksia, missä on oliivia ja valkosipulia, se öljy maustaa mukavasti koko salaatin=)
Toinen vaihtoehto on että laittaa mozzarellaa, ja tekee kastikkeen balsamicosta ja oliiviöljystä, mausteeksi suola ja pippuri.
Tai sitten kermaviilikastike, johon yleensä lorautan vähän balsamicoa/valkoviinietikkaa, valkosipulia, mustapippuria, chiliä ja jos on kalasalaatti niin sitruunapippuria, jso on broileria niin currya jne... Ihan oman maun mukaan =)