Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyötä tekevät! Onko ikääntyminen helpottanut yötyöntekemistä?

Vierailija
13.03.2019 |

Vai onko mennyt vaikeammaksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa enää nukkua kahta kolmea tuntia kauempaa yövuoron jälkeen. 10-15v sitten meni kevyesti se 8-10 tuntia. Onneksi ei tarvitse tehdä enää öitä.

Vierailija
2/8 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeuttanut. En myöskään saa nukutuksi kuin max 4 tuntia yövuoron jälkeen, jolloin seuraava yö on tuskaa valvoa. Rytmi menee moneksi päiväksi aivan sekaisin, saattaa mennä puolitoista viikkoa että rytmi palautuu ja sitten onkin jo seuraavat yövalvomiset.

Mieluummin en tekisi enää ollenkaan öitä, harmi ettei ole vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahenee, nytkin valvon kolmatta viikkoa.

Vierailija
4/8 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unentarpeen pitäisi kuulemma pienentyä vanhetessa. Vielä en ole huomannut mitään. Koskahan alkaa helpottamaan??? Nukun kyllä päivällä hyvin päikkärit, jos edellisyön uni on jäänyt liian lyhyeksi tai sitä ei ole ollut lainkaan.

N50+

Vierailija
5/8 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu henkilöstä.  Tietyssä iässä yötyö rasittaa tosi paljon.  On huolehdittava että saa tarpeeksi lepoa.

Yötyöjakson loputtua on väsyneempi kuin muutoin.

Vierailija
6/8 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan ikä vaikeuttaa vuorotyöhön sopeutumista. Moni joutuu iän myötä lopettamaan vuorotyön, kun ei enää pysty siihen.

Vierailija
7/8 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheni, kunnes jouduin lopettamaan kokonaan. Valvoin neljäkin vuorokautta putkeen yövuorojen aikana kun uni ei vaan enää tullut. Kun olin nuori ja lapset pieniä ja tein yövuoroa noihin aikoihin niin mulla oli jäätävä krooninen univaje. En yleensä tiennyt mikä viikonpäivä on menossa tai paljon mitään muutakaan. Ei ole mun juttu.

Vierailija
8/8 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Nimimerkillä 30v vuorotyötä

mies50v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan