Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri määräsi kolesterolilääkkeet, minä kielsin syömästä, silti..

Vierailija
18.03.2013 |

Miehelleni määrättiin kohonneen kolesterolin vuoksi lääkitys. Hänen suvussaan on ollut taipumusta 2 tyypin diabetekselle, joten kielsin miestäni sivuvaikutusten pelossa syömästä niitä. Ja muutimme yhdessä ruokavalioita.
Tänään lääkärissä sai verikokeiden tulokset, joissa kävi ilmi, että hänen kolesteroli on lähtenyt laskemaan!! Jippii!

Vaikka mieheni alkujaan oli sekptinen, ja faanaattisesti uskoi että vain lääkkeillää onnistuu ne laskemaan. Niin nyt kiittelee minua, kun en antanut "kajota"  pillereihin, vaan vaihdettiin ruokatottumuksia!

Lisätään nyt tähän vielä että kummallakaan meistä ei ole suurta ylipainoa.
Omasta mielestäni minä voisin painosta tiputtaa 5kg.
Miehellä on pieni vatsa. Hänen painoa en tiedä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä sai ruokavalolla kolesterolin  18:sta 16:sta.... Lääkkeillä meni alle 10.

Itselläni oli myös kolesteroli koholla, taisi olla jotain vähän yli 7. Ruokavaliolla ja kovalla liikunnalla sain sen lähelle 4.

Olen kuullut muiltakin että kova liikunta, kuten puolimaraton harjouttelu saa kolesteroin laskemaan, kannattaa kokeilla.

Vierailija
2/4 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vinkkejä ap antaisit kolesterolin laskemiseen ilman lääkkeitä? Itselläni vastaava ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 14:48"]

Mitä vinkkejä ap antaisit kolesterolin laskemiseen ilman lääkkeitä? Itselläni vastaava ongelma.

[/quote]

Ennen syötiin miehen kanssa lihaa monta kertaa viikossa. ( naudan jauhelihaa, possua, pihvejä yms.). Käytettiin sitä keitöissa, kastikkeissa ja ihan perunan ym seurana.

Tein meidän ruokavalioon sellaisen muutoksen, että lihaa syötiin vain kerran viikossa. Joskus ehkä kaksi. Muutoin meillä on kalaa ja kanaa.
Vaalealeipä jätettiin kokonaan pois, ja syödään vain ruisleipää.
Perunaa ja riisiä aloin keittää vähemmän kuin ennen (määrällisesti) ja lisukkeeksi tein aina salaattia tai raastetta.  (Täysjyväriisi ollaan otetta vasta kk sitten käyttöön).
Pähkinöitä olen ostanut aina välillä vaikka ovat "rasvaisia" mutta ovat hyväksi kolesterolille.

Sekä lisäksi käydään yhdessä kävelemässä.

Näillä yksinkertaisuuksilla ollaan saatu mieheni kolesteroli laskemaan.  :)

Ap

Vierailija
4/4 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olemme toimineet siis n. 5kk

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän