Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko kierukka toimii, mulla ollu jo 6,5 vuotta sama!

Vierailija
18.03.2013 |

Gyne sanoi puoltoista vuotta sit et vuoden päästä voitais vaihtaa, eli puoli vuotta sitten, en ole vielä mennyt. Josatin luin et sit alkaa kuukautiset tai ainakin verenvuoto kun hormonikierukasta lakkaa teho...?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se 30 vuotta vanhakaan mihinkään särkyny.

Vierailija
2/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, enpäs ole tiennytkään nitä juttuja hormonikierukasta! Mä oon hermoillu et pitäiskö vaihtaa kun on 4. vuosi menossa, mut eihän mul oo mitään hätää, mahdollisesti vuosiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 16:48"]

Mulla oli kuparikierukka 7.5 vuotta.Terveydenhoitaja pelotteli että se voi olla hankala ottaa pois kun se voi särkyä. Tuskin ehdin levittää jalkani kun lääkäri heilutteli "pihtiä" että tässä se nyt on.

[/quote]

Onpa kyllä erikoinen kommentti. Olen työskennellyt ehkäisyneuvolassa hoitajana enkä ole silti koskaan kuullut esim. lääkäreiltä tällaista valitusta että kuparikierukat särkyisivät poistettaessa. Itseltäni poistin menkkojen aikaan kuparikierukan itse.

Vierailija
4/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka hormonikierukka kahdeksan vuotta, ja kokenut vanhempi gyne sanoi, että ihan hyvin voikin olla. Tottakai siinä on tehoja paljon pidemmäksi aikaa kuin mitä valmistaja lupaa.

Vierailija
5/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta kyllä mua ainakin raskaaksi tulo pelottaa kun aattelen että teho on mahd. hiipunut.

Vierailija
6/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsilla oli 30v, tosin kuparikierukka

Vierailija
7/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti heti menet vaihtamaan. Vitsi millaisia ihmisiä, ei sen ehkäisyteho enää ole hyvä. Kuuntele lääkäriä äläkä huhuja.

Vierailija
8/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri sanoi että hormonaalinen ehkäisy toimii niin kauan kuin ei tule kuukautisia. Sen jälkeen toimii kuten tavallinen kierukka. Mulla on nyt ollu 8 vuotta sama, eikä kuukautisia kuulu. Täytyy varmaan syksyllä soitella pidänkö vielä samaa vai vaihdetaanko uusi. Mirenasta kyse. Mirenan valmistaja suosittelee 5 vuoden vaihtoväliä, lääkärin mukaan voi pitää lähes tupla-ajan jos ei oireita tule. Näin minulle kerrottiin.

Vierailija
9/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka toimii tavallisen kuparikierukan tavoin sitten kun siitä on itse hormonit loppuneet ja kuukautiskierto palaa normaaliksi. Eli sen ehkäisyteho on varsin hyvä siltikin.

Vierailija
10/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut hormonikierukka 7,5 vuotta. nyt on kolmena kuuna tullut pienet kuukautiset, pienet kuukautiset, pärjännyt pikkuhousun suojalla.

gynen kanssa yhdessä päätettiin, että katsotaan yhdessä kuinka kauas höyryillä pääsee.. ikää yli 40v ja ylipainoa, jotka myös otetaan huomioon ehkäisevinä tekijöinä. 

nyt mulla on varattu kierukan vaihto viikon päähän.

Vierailija
11/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 16:18"]

Mulle lääkäri sanoi että hormonaalinen ehkäisy toimii niin kauan kuin ei tule kuukautisia. Sen jälkeen toimii kuten tavallinen kierukka. Mulla on nyt ollu 8 vuotta sama, eikä kuukautisia kuulu. Täytyy varmaan syksyllä soitella pidänkö vielä samaa vai vaihdetaanko uusi. Mirenasta kyse. Mirenan valmistaja suosittelee 5 vuoden vaihtoväliä, lääkärin mukaan voi pitää lähes tupla-ajan jos ei oireita tule. Näin minulle kerrottiin.

[/quote]

Juurikin näin, ihan varmasti se estää raskauden vielä pitkään. Mulla oli h-kierukka 10 v, mutta mut oli myös steriloitu. Se oli mulla runsaiden kuukautisten takia. Sitte otatin sen pois ja mielettömät menkat alkoi heti. Laitatin uuden ja sitte hävis taas menkat heti. Eli mulla vaikutus kesti ainakin sen 10 v.

Vierailija
12/18 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuparikierukka 7.5 vuotta.Terveydenhoitaja pelotteli että se voi olla hankala ottaa pois kun se voi särkyä. Tuskin ehdin levittää jalkani kun lääkäri heilutteli "pihtiä" että tässä se nyt on.

Vierailija
13/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju jo.. Mutta mulla on 10.s vuosi menossa hormonikierukalla. Ajattelin syksyllä mennä sen vaihtamaan. Kuukautisia ei oo koko aikana. Ainoa vaan että nyt on alkanut haluttamaan ihan jatkuvasti.. voiko se olla merkki tehon heikkenemisestä? Oon tehny säännöllisesti raskaustestit, en ole siis raskaana. Pitäiskö ottaa kondomi käyttöön jo?

Vierailija
14/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mirena 6 vuotta. Ikää on 50. Lääkäri sanoi, että tällä mennään vaihdevuosiin asti.

Vierailija
16/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla mirena 6 vuotta. Ikää on 50. Lääkäri sanoi, että tällä mennään vaihdevuosiin asti.

Mä oon vasta 37v ja hormonikierukka ollut sen 10v. Osaako joku vastata tuohon aikaisempaan kysymykseen? Vai onks se niin että kuukautiset on vain merkki tehon heikkenemisestä?

Vierailija
17/18 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä jo kiirettä ja varaa se aika vaihtoon...

Vierailija
18/18 |
30.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas mirena meneillään ja huomasin just että joulukuussa tulee 5vuotta tällä täytee, ikä 47vee. Kaippa se on varattava aika vaihdolle... Pois en anna, ihan luksus vehje 😄😄