Rap-tähti Uniikki 162 cm kertoo TV1:n Akuutissa lyhyydestään
Onko se nyt niin avautumisen arvoinen asia?
T: M 160 cm
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
N33 kirjoitti:
Alle 185cm ei ole mies vaan poikanen.
Ja näin luodaan turhia ulkonäköpaineita miehille.
En oo koskaan tajunnu näistä ulkonäköpaineista ulisijoita. Ihan ku sillä olis jotain väliä mitä joku tuntematon ajattelee. Tuskin ketään edes kiinnostaa liiemmin muiden pituudet tai lyhyydet, kun omassa elämässä on tarpeeks mietittävää itse kullakin.
Mua ei sinäällään ärsytä lyhyet miehet, mutta lyhyet naiset useastikkin. Moni mua hiukankin lyhyempi nainen yrittää aina väkisin näyttää mun vierellä tosi pikkuruiselta ja kauhistelee aina sitä miten pitkä olen, vaikka mulla on pituutta kuitenkin vain 168 senttiä. Mikä pakkomielle teillä ”pienillä” naisilla on yrittää näyttää niin pieniltä ja siroilta teitä hiukankin pidempien naisten seurassa? Aikuistukaa.
Tämä on vissiin sama syy miksi pitkillä miehillä on lähes aina heitä todella paljon lyhyemmät naiset.
Ihminen on tosi tyhmä, jos luokittelee toisia pituuden mukaan siten, että lyhyempi mies on huono jopa kaiken alapuolella ja pituus on ainoa ihmisen arvoa nostava määre. Jos joku tuolla tavalla luokittelee hän nolaa itsensä täysin.
Tiedämme vallan hyvin, että meistä jokainen syntyy sellaisena kuin sattuu syntymään, emmekä voi vaikuttaa pituuteen moniin muihinkaan ulkonäköön liittyviin seikkoihin. Aina ei geenitkään takaa pituutta. Nähty on.
Emme voi valita sukupuolta, emme ihonväriä tms.
Ihan hyvä että avautuu, miehiä ikävä kyllä edelleen pilkataan jos eivät täytä jotain randomia senttimäärää ja se voi olla monille kipeä asia. Ei niinkään sen pituuden tai pilkankaan vuoksi, vaan koska saa tehdä hartiavoimin töitä saavuttaakseen sellaisen uskottavuuden ja aseman, joka pitkille lankeaa luonnostaan ja jopa ilman mitään muita avuja. Ja silti saa kuittailuja. Tämäkin on hyvä ottaa yleiseen keskusteluun ja tehdä selväksi, että pituussheimaus ei todellakaan ole ok kummankaan sukupuolen kohdalla.
Mitä tulee 180 cm:n keskipituuteen, niin eikö se koske nykyisiä varusmiehiä? Vanhempien miesten keskipituus on varmasti huomattavasti vähäisempi, pitkään taisi olla alle 175 cm?
Oma silmäni on tottunut lyhyihin miehiin, koska heitä on suvussani paljon. Verenpaine nousee aina, kun joku esittää typeriä kommentteja kenenkään pituudesta, sillä tiedän ettei se tee ketään sen paremmaksi tai huonommaksi. Pituus on ehkä typerin asia jolla leijua, koska siihen ei kukaan voi itse vaikuttaa sentinkään vertaa. Käytännössä melkein kaikkeen muuhun voi.
periytyykö lyhytkasvuisuus uniikiin lapsille?
Vierailija kirjoitti:
periytyykö lyhytkasvuisuus uniikiin lapsille?
Kyllä.
Eikö tämä pituudesta jauhaminen ole jo vähän vanhanaikaista ja kulunutta?
Kaikki me olemme sen pituisia kuin geenimme määrävät ja sen pituinen se. Pun intended.
Ketään ei mitata mittanauhalla, vaan ihmisen mittarit ovat aivan muualla.
Meitä on täällä niin moneksi, joka junaan ja joka asemalle, lopetetaan jo tämä pituudesta jankkaaminen.
Lisää pituutta heti - tai ainakin isommat tuopit!
M 157 cm