Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lomalle huhtikuussa ja lapselle ei myönnetty vapaata

Vierailija
18.03.2013 |

Eli siis haaveilimme lähteä huhtikuussa pohjoiseen viikoksi lomalle ja anoin rehrorilta viikon vapaata lapselle. Rehtori ei myöntänyt.

Mitä teen? Kuittaanko viikon wilmaan lapselle sairautena vai menemmekö ilman lupaa? 

Eikö se olisi parempi päästää luvan kanssa, kun olisimme voineet matkustaa ilmoittamatta etukäteen ja laittaa wilmaan, että viikko mahatautia.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:40"]

Näin opetetaan nuorisolle työmoraalia. Loman aikana ei tarvitse käydä reissussa. Jos saat lomakauden ulkopuolella halvan ulkomaanmatkan (tai kaverit on lähdössä palmujen alle tms), otat vain pari viikkoa saikkua ja lähdet.

Paskatyönantajat on ikäviä ja työkaverit vain kateellisia kun kitisee. Duuni ei saa olla elämässä tärkeintä, vaan kyllä ihmisellä pitää olla vapaus elääääääääääääääääääääääää

[/quote]

Itke sinä, minä lähden matkalle.

Vierailija
42/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kutonen, eikä ole mitään puhettakaan että tuommoisia koeviikkoja vielä tässä iässä ja noin varhaisessa vaiheessa mitään numeroita vielä anneta. Kun kyse ei ole siitäkään, että niillä numeroilla haetaan seuraavaan kouluun. Yläaste paikathan on jaettu jo ensi vuodeksi.

Ikävä kyllä tuosta tulee tietty opettajalle lisää duunia, mutta meillä opettaja sitten kuittas asian niin, että aina on poissaolijoita yksi tai kaksi, että samalla vaivalla se yksi lomalainenkin sitten menee.

Eli lomalle vaan. Tehän ne lomat päätätte, ei rehtori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:49"]

Ottamatta kantaa alkuperäiseen aiheeseen en voi muuta kuin ihmetellä, missä nämä "koko perhe lomailee koulun lomien aikana" -tyypit ovat töissä. Meidän työyhteisössä suurimmalla osalla on niitä kouluikäisiä lapsia eikä todellakaan ole itsestäänselvyys, että kaikki halukkaat saisivat hiihtoloman vapaaksi. Jos näin olisi, täytyisi pistää lappu luukulle ja pulju pakettiin. Suljetaan kaikki tehtaat, pistetään lähikaupat kiinni ja annetaan mummojen ruokkia ja pestä itse itsensä, kun on hiihtolomakausi?

[/quote]

Aina se ei ole tietenkään mahdollista. Lomaa pitää kuitenkin anoa ja se on mun mielestä ihan ymmärrettävää. Kannattaa ehkä kysyä opelta etukäteen, ennenkuin varaa matkoja? Jos matka osuu just koeviikolle?

[/quote]

Joo, totta kai, enkä mä lähtisi mun muksujani viemäänkään matkoille jos lapsen opettajan ja reksin mielestä se sillä hetkellä ei olisikaan hyvä ajatus, tai jos silloin oikeasti on joku koeviikko käynnissä. Lisäksi olen sitä mieltä, että jos ihan ehdottomasti haluan viedä lapseni loma-aikojen ulkopuolella pois koulusta, niin sitten myös itse huolehdin siitä, että tämä oppii kaiken sen, mitä koulussa poissaolon aikana opetetaan.

Vierailija
44/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko niillä matkoilla on jatkuvasti rampata.

Maailmakin pelastuisi, jos ette matkustaisi niin paljon

Vierailija
45/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kun mun pitää saada eläääääääääääääääääää ja kokeaaaaaaaaaaa ja tunteaaaaaaaaaaaaaa

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:49"]

Ottamatta kantaa alkuperäiseen aiheeseen en voi muuta kuin ihmetellä, missä nämä "koko perhe lomailee koulun lomien aikana" -tyypit ovat töissä. Meidän työyhteisössä suurimmalla osalla on niitä kouluikäisiä lapsia eikä todellakaan ole itsestäänselvyys, että kaikki halukkaat saisivat hiihtoloman vapaaksi. Jos näin olisi, täytyisi pistää lappu luukulle ja pulju pakettiin. Suljetaan kaikki tehtaat, pistetään lähikaupat kiinni ja annetaan mummojen ruokkia ja pestä itse itsensä, kun on hiihtolomakausi?

[/quote]

Vierailija
46/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, ihan näin tarhaikäisten äitinä kysyn, että mistä olette saaneet päähänne että koulusta voi olla pois milloin sattuu? Onko tuollasen pyytäminen nykyään ihan normaalia meininkiä? Eihän töistäkään voi häippäistä milloin huvittaa. Sairasloma tai katastrofi perheessä on eri asia, silloinhan poissaololle on hyvä syy. Lomalle mennään silloin kun lomaa on. Ehkä rehtori ei luottanut siihen, että kyseinen lapsi ja hänen vanhempansa hoitavat koulunkäynnin tuolta ajalta itsenäisesti. Kyllä opettajilla mahtaa olla tekemistä tuollaisten vanhempien kanssa, jotka olettavat että kaikki menee juuri heidän halujensa mukaan.

Vierailija
47/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 13:15"]

[/quote]

Kerran sitä vaan eletään, miksi emme matkustaisi kun siihen on mahdollisuus?

Luuletko raukka että meidän matkustelumme vaikuttaa yhtään mitään kaiken muun toiminnan rinnalla?

Viherpiipertäjien mielipiteistä ei onneksi tarvitse välittää.

Seuraavaksi on vuorossa kaupunkiloma Lontoossa!

Vierailija
48/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me reissaamme vuodessa 3-5 matkaa, osa niistä kouluaikana. Aina olemme kysyneet ennen matkan lukkoonlyömistä koulusta vapaata ja jos koulu ei olisi vapaata suositellut, emme olisi missään nimessä lähteneet sinä ajankohtana reissuun.

Tähän asti reissujen ajankohdat ovat menneet ok koulun kanssa ja lupa on aina saatu. Ajankohdat on soviteltu niin, että poissaolopäiviä tulee mahdollisimman vähän. Ja kirjat ovat olleet reissussa mukana ja olemme opettaneet lapsia itse ja nimenomaan niin, että kaikki on hoidettu siihen mennessä kun lapset ovat menneet takaisin kouluun.

En ole kateellinen enkä vastusta matkustamista, mutta sen verran pitää vanhemmilla olla järkeä päässä, että jos koulun mielestä ajankohta on huono niin reissuun ei lähdetä.

Vierailija
49/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulun rehtori on sitä mieltä, että perheen yhteinen aika on tärkeää, Hän myöntää aina loman kun pyydetään. Vetoapa tähän!

Vierailija
50/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan ohi aiheesta mutta kaikki eivät ole työssä jossa voi itse valita lomansa ajankohdan koulun loma-aikoihin sopivaksi.

Vierailija
51/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Minä, minulle heti nyt kaikki. Lapsenlapset kuolkoot saasteisiin, kunhan minä saan tässä lyhyessä elämässä kaikki minulle nyt.

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 13:15"]

[/quote]

Kerran sitä vaan eletään, miksi emme matkustaisi kun siihen on mahdollisuus?

Luuletko raukka että meidän matkustelumme vaikuttaa yhtään mitään kaiken muun toiminnan rinnalla?

Viherpiipertäjien mielipiteistä ei onneksi tarvitse välittää.

Seuraavaksi on vuorossa kaupunkiloma Lontoossa!

[/quote]

Vierailija
52/52 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 13:18"]

Öö, ihan näin tarhaikäisten äitinä kysyn, että mistä olette saaneet päähänne että koulusta voi olla pois milloin sattuu? Onko tuollasen pyytäminen nykyään ihan normaalia meininkiä? Eihän töistäkään voi häippäistä milloin huvittaa. Sairasloma tai katastrofi perheessä on eri asia, silloinhan poissaololle on hyvä syy. Lomalle mennään silloin kun lomaa on. Ehkä rehtori ei luottanut siihen, että kyseinen lapsi ja hänen vanhempansa hoitavat koulunkäynnin tuolta ajalta itsenäisesti. Kyllä opettajilla mahtaa olla tekemistä tuollaisten vanhempien kanssa, jotka olettavat että kaikki menee juuri heidän halujensa mukaan.

[/quote]

Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi että koko elämä on yhtä puurtamista työnantajan hyväksi ja että jos moisesta poikkeaa niin ei hyvä heilu?

Töitä on monenlaisia eli jotkut nyt vaan voivat hypätä koneeseen koska huvittaa.

Koittakaa kestää, minä elän vaan kerran ja nautin siitä juuri tässä ja nyt.