Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä yli eksästä? Erosta 5 vuotta.

Vierailija
13.03.2019 |

Suhde eksän kanssa kesti pari vuotta ja sen päättymisestä on jo viitisen vuotta. Nyt on uusi suhde, ollaan naimisissa ja meillä on kaksi lasta ja kaikki ihan hyvin.
Silti en vaan pysty lakkaamaan ajattelemasta eksää. Kaipaan välillä niin, että itkettää. Näen hänestä toistuvasti unia. Välillä ihan tavallisia, välillä seksuaalissävytteisempiä.

Me ei koskaan käsitelty eroa kunnolla ja se on ehkä jäänyt kaivelemaan. Ei erottu silleen kunnolla. Ei oikein ollut mitään sellasta suruaikaa kuten yleensä suhteen päättyessä. Välit vaan jotenkin hiipui ja hän vähitellen katosi mun elämästä.

Nyt tuntuu, että tekisin mitä vaan, että pääsisin jotenkin hänen luo ja voitaisiin edes puhua asiat halki. Hän asuu nykyään toisessa maassa eikä hän vastaa mihinkään mun viesteihin.

En haluaisi vaivata hänellä päätäni, mutta vaikka en aktiivisesti ajattelisikaan, niin hän tulee uniin ja sitten tulee taas rintaa puristava ikävä.

Millä saan hänet mielestäni?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioehto on parasta. kirjoitti:

Eihän 5 vuotta ole mitään. Vaimoni jäi kiinni exänsä kanssa viestittelystä 16 vuoden jälkeen. Tämän 16 vuoden aikana vaimoni ei maininnut tästä exästä kuin kerran tai kaksi seurustelumme alkuvaiheessa.

Sehän ei ole vaimoni mielestä pettämistä jos salaa toisen miehen kanssa soittelee ja viestittelee vuosikausia, koska... se kohde ei ole kukaan tuntematon?

Vaimoni ja tämä exä olivat yhdessä muutamia kuukausia.

Annoin asian anteeksi, mutta vaimo tietää, että seurasvasta valehtelusta häneltä lähtee koti, mökki, auto ja lapseltamme isä.

Luulisi hillitsevän typerää käyttäytymistä.

16 vuotta vaimosi kanssa ei ole opettanut sinua luottamaan siihen, että hän pysyisi kanssasi ilman uhkailua? Onko tapanasi uhata erolla muihinkin asioihin liittyen? Ei kuulosta ihan terveeltä suhteelta.

Vierailija
42/43 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vastaavanlaisia ketjuja, joissa on kyselty mitä tehdä kun mies tai kirjoittaja itse haikailee eksänsä perään vaikka on jo uudessa suhteessa. Sain silloin roimasti alapeukkuja kun kirjoitin, että pidän melko lapsellisena haihatteluna ja pilvilinnarakenteluina jos haikailee menneisyyteen. Sain lisäksi ison läjän mammoja päälleni, kun kirjoitin etten itse haikaile ensimmäistäkään eksääni takaisin elämääni ja etten pysty samaistumaan tuollaiseen. Toisaalta ymmärrän alapeukut, koska onhan toikin tietynlaista empatian puutetta, mutta samaan aikaan ristiriitaista, koska ajattelen enemmän sitä nykyistä puolisoa josta ei taatusti tunnu hyvältä jos tai kun saa tietää että nykyinen muistelee lämmöllä exää. Niin, sitähän tuo on - toisen henkistä yksinjättämistä haikaillessa junaa joka meni jo. Tämän takia olen ihmeissäni, että jengi kirjottelee täällä näinkin yksimielisesti että järki käteen. Kai haaveilla saa, mutta järjen pitäisi sanoa jotain kun pelissä on se kuuluisa koko elämä eikä olla enää 15-vuotiaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei tuntunut kauhean hyvältä tai ainutkertaiselta, kun mies pisti ekoilla treffeillä tiskiin eksänsä. Meni kyllä vahvasti fiilikset sen myötä, enkä käsitä edelleenkään miksi jäin siihen notkumaan koska mies tunnusti jälkeen päin, ettei ollut päässyt yli koko muijasta. Tämä oli hyvä tieto lapsen syntymän jälkeen ja sitähän ei kannattanut kertoa ennen, jolloin olisin päässyt pakoon ajoissa. Vihaan olla plan b melkein kaikessa mutta se oli iso tärsky huonata että olin sitä myös miehellenikin.