Painoindeksini on 16
Tällä saa ainakin kiitettävän määrän kakkaa niskaan mutta jos jollain on ASIALLISIA kysymyksiä niin vastaan niihin. Painoni ei ole oma valintani, koen vointini huonoksi ja oloni heikoksi mutta yritän saada painoa nousemaan syömällä 2-4 kertaa vuorokaudessa (myös yöaikaan) lämpimän ruuan sekä välipalat. Lihavista tuntuu olevan juttua tuon tuostaki joten vastapainoksi ajattelin tällaista aloitusta niille joilla on jotain mielen päällä meitä liian laihoja vastaan. Ja ystävällisessä mielessä avasin tämän, en jaksa tapella asiasta!
Kommentit (28)
Vähän samaa mietin itsekin että kuinka olen näin laiha, vaikka mielestäni syön ihan normaalista.
Mutta omassa tilanteessani olen sirorakenteinen ja syön kasvisruokaa. Lapsia on kaksi, ja ennen heitä painoinkin enemmän.
Olen 33-vuotias ja 2 lapsen äiti. Painoindeksi on 17. Minä myös syön ihan mitä haluan ja kuinka paljon vaan. Liikun n 2 kertaa viikossa. Farkut ovat kokoa 25/34. Tosin kuin sinä en kärsi painostani tai tunne itseäni epänaiselliseksi. Seksielämä on ok ja painoni ei vaikuta siihen. Itsetuntoni on myös hyvä. Paino on vain yksi asia ihmisessa ja koen olevani terve. Myös minä olen käynyt paksusuolen tähstyksessä kerran ja 3 kertaa ruokatorventähystyksessä. Suurempaa vikaaa ei ole. En kiinnitä huomiota muiden painoon ja se ei korreloi ihmisen kauneutta.
Onko varmasti otettu kattavat kokeet eikä vaan jotain yhtä arvoa kilpirauhasesta? Meinaan jos on siitä kyse eikä lääkitystä aloiteta on ongelmia varmasti edessä :(
Ja tuosta herkuttelusta! Vaikka et lihoisikaan niin sinun verisuonesi, munuaisesi yms. kärsivät aivan samoin kuin muidenkin ihmisten liiasta rasvasta ja sokerista jne. Suosittelen otattamaan kolesteroli yms. kokeet säännöllisesti! Minun mummollani on kolesterolilääkkeet käytössä vaikka on tosi hoikka. Ja on tosiaan syönyt mitä sattuu. Sama juttu yhdellä tutulla.
kuinka koet oman seksuaalisuutesi, vaikuttaako alipaino siihen?
Ei ole anoreksiaa tai muuta syömishäiriötä. Syön enemmän kuin monet tuntemani lihavat ihmiset. Koskaan en ole sairastanut mitään syömiseen viittaavaa sairautta. Painan 42kg ja pituuteni on 163cm. Seksuaalisuuteeni vaikuttaa kyllä sen verran etten tunne itseäni mitenkään kauniiksi ja haluttavaksi, vaikuttaa siis negatiivisesti koko olemukseeni. Rintoja ei ole eikä muitakaan naisen muotoja.
Ap
Saisit sitten niitä kaipaamiasi muotojakin.
??? Ihan sama kun mä laittaisin avauksen et " painen 54 kiloo. Onko asiallisia kysymyksiä? Mitä sä täältä haet?
vuorokaudessa LÄMPIMÄN ruuan ja sitten niiden lisäksi monet välipalat. Syön vähintään kolmen tunnin välein jotain. Päivän aikana saatan syödä jopa kymmenen kertaa jos välipalat luetaan mukaan.
Mulla vain on päinvastainen ongelma. Haen tällä keskustelua aiheesta liika laihuus joka ei ole omasta tahdosta kiinni. Lihavuudesta kun tuntuu olevan niin paljon juttua ja haukkumisia että on vähintäänkin kohtuullista yrittää saada ASIALLISTA keskustelua myös aiheesta toisesta ääripäästä.
Ap
Vaikka eipä nuo ateriakerrat mitään kerro, kun emme voi tietää mitä syöt ja kuinka paljon.
Saatat silti saada liian vähän kaloreita, vaikka söisitkin 2 lämmintäateriaa ja välipaloja.
ja otettu koepalat mahdollisista allergioista ja imeytymishäiriöistä, mutta mitään ei ole löytynyt.
Ap
jotenkin ällöttävinä, tai ajatteletko heidän olevan kauheita rohmuja?
Kaloreita saan enemmän kuin kulutan, ne on laadittu ravitsemusterapautin ja lääkärien kanssa. Mikään vain ei selitä sitä että useamman kerran päivässä käyn isommalla asialla ja suorastaan " läpipaskon" kaikki mitä suuhuni laitan.
Ap
Päin vastoin, he ovat ainoita jotka voivat joten kuten ymmärtää tämän kun itsellään on ongelmat päin vastoin eikä tilanne ole helppo heillekään. Niin ja parhain ystäväni on pullukka mutta niin ihana ihminen että hän ymmärtää =)
minäkin olen laiha, 163cm, 47kg. En näytä vaatteet päällä mitenkään ylilaihalta mutta sitten ilman vaatteita.. koko elämäni olen ollut laiha, myös äitini oli nuorempana. Syön aamiaisen, lounaan, illallisen, iltamyöhällä lämpimän vielä ruuan ja monet välipalat. olen yrittänyt rasvaista ruokaa syödä mutta ei vaikuta.. toisaalta ihana kun ei tarvitse varoa syömistä mutta toisaalta olisi kiva lihota edes vähän!
Varothan ettet vain laihdu. Menkat ovat vaarassa jo tuossa painossa. Tämä liikalaihuus on monelle ongelma mutta siitä vain ei saa puhua tai heti hyökätään asenteella " syöt liian vähän" . Tästä pitäisi saada enemmän asiaa esille ja tietoa ettei tämä aina ole oma valinta! Tsemppiä sulle kohtalotoveri =)
Ap
ärsyttää kun joskus joku sanoo et syötkö tarpeeks. sit jäävät ihmettelemään kun näkevät miten paljon syön. mul aina ollu tosi runsaat menkat, nyt kestävät 10pv ja tosi runsaat.
tsemppiä sullekin! :)
16.
En seurustele tällä hetkellä. Kun seurustelin, ei painoni silti noussut. Kiva kuulla että on muitakin samasta kärsiviä =)
Ap