Olen todella kyllästynyt amk ryhmätöihin..
AMK:ssa on aivan hullut määrät ryhmätöitä ja tunneilla ryhmätyöskentelyä ihan k-o-k-o-a-j-a-n!!! Olen todella kyllästynyt ja turhautunut. Tämä ei palvele tulevaisuuden ammattiani lainkaan, jossa tulen työskentelemään täysin yksin, itsenäisesti. Harkitsen koulun keskeyttämistä. Muita samassa tilanteessa painivia? Tää on ihan hirveää.
Kommentit (29)
Eikä se, että jossain hoitoalan opinnoissa on paljon ryhmätöitä, takaa että nämä ihmiset yhtään paremmin osaisivat toimia ryhmässä sitten työelämässä. Missään en ole niin huonoa tiimityötä ja tiimihenkeä nähnyt kuin hoitoalalla.
Ryhmätyöt on kyllä pepusta. Etenkin näin aikuisopiskelijan näkökulmasta. Olen rakentanut HOPSin itse, kun se on ehtinyt vähän jo muuttua siitä, kun aloitin koulun, joten en ole osa minkäänlaista vakiintunutta ryhmää. Opettaja pakottavat ryhmätöihin ja sanelevat jopa suoraa ryhmän, tämä ok. Muista ryhmäläisistä kukaan ei vastaa maileihin, eivät ilmesty tunneille, et vaan saa porukkaan mitään yhteyttä ja kappas! Teitkin ryhmätyön yksin ja loput olivat tehneet omansa. No, ei sinäänsä minua haittaa, mutta ammattikorkeakoulussa kuitenkin on, tai pitäisi olla, aikuisia jo ihan nuo nuorimmatkin ja sitten pelleillään ja jätetään jonkun ryhmätyön ulkopuolelle yksi ryhmäläisistä, se hämmentää. Mutta vielä kummallisempaa on, kun oikeasti jo aikuiset, työelämässä mukana olleet, eivät suoriudu ryhmätehtävistä :D
No, enää yksi kurssi jäljellä ja siihen ei kuulu ryhmätyötä.
Mä opiskelen työvoimakoulutuksessa josta siis saadaan ihan ammattinimike.
Ja kyllä, ryhmätöitä tehdään vaikka kaikki niitä inhoaa jokaisessa opinahjossa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeletko tietojenkäsittelyä? Meillä nimittäin aivan sama juttu. Sentään ohjelmointi on yksintyöskentelyä, mutta kaikki muu ryhmätyötä.
Meillä tehdään ohjelmointikin pariohjelmointina :(
Sanonta "liian monta kokkia sopassa" on kyllä valitettavan usein totta.
Ei suomalaiselle sovi ryhmätyöt. Tietysti pitää niitä osata tehdä, mutta luulen, että tässä siis säästetään.
Meillä opettaja antoi ryhmätyöt ja lähti pois.
Murrosikäinen poikani muisteli kans, että opettajat antoivat ryhmätöitä ja hävisivät päiväksi jonnekin. Tietysti 80 % oppilaista lähti kesken päivän kotiin...
Sluibailijat ovat mielissään. Sitten ne kommentoivat ja elvistelevät tänne miten jonkun tutkinnon saa tekemättä käytännössä mitään. Niin, kun joku muu tekee kaiken.
Ei ryhmätöiltä voi oikein välttyä jos haluaa ammatin hankkia nykyään. Typerää lopettaa koko koulutus ryhmätöiden vuoksi.
Voi ja ei. Riippuu ryhmästä ja kurssista. Mut jos teet kotona niin varaudu sit siihen et se tarkottaa "vapaa" päivää eikä kukaan tee mitään ajoissa ja joudut ite kursii kasaan ryhmätyön.