Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtiolla työskentelevät tai palkkausjärjestelmästä tietävät

Vierailija
17.03.2013 |

Olen hakenut virkaa ja palkausjärjestelmä on vähän epämääräinen. Tehtäväkohtainen palkka + lisäksi max. 50%?  Sanoin että 2800€ alle en lähde. Nyt sain tiedon, että sain viran ja olivat käyneet palkkaosastolla juttelemassa että saan aluksi 15% tehtäväkohtaisen palkan lisäksi, kuulemma nomaalisti se on aloittaessa vain 5%. Eli saan nyt aluksi noin 2830€, miten se yleensä jatkossa etenee? Kiitos jos vastaatte. Virka olisi vakituinen ja työmielenkiintoinen ja työajat aivan loistavat. Nyt van pohdin kannattaako vaihtaa vakitusesta työstä yksityiseltä, jossa palkka nyt 2950,  mutta ei tule tästä enää nousemaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten palkkaus nykyään menee, jos palkan sanotaan muodostuvan tehtäväkohtaisesta palkasta, sekä henkilökohtaiseen suoritukseen perustuvasta palkanosasta (5 - 45%), eli pääseekö näille luvatuille 45 % paikkeille kukaan koskaan? Entä lähtö, onko todellakin vain tuon 5%

Vierailija
22/24 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot on liksat ja vaikee saada nousemaan vaikka oot kymmenen vuotta hommissa. Lisäksi vähennetään siirtymäkauden vähennys mistä kukaan ei tiedä mikä se on. Olen töissä KEHA-keskuksessa, paska paikka ja todella alipalkattua hommaa muihin valtion virastoihin verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeriöissä ( olen parhaillaan ja ollut parikymmentä vuotta 3 eri ministeriössä) ei ole rahaa nostaa suoritusprosentteja lähellekään jotain 40 %. Mulla vastuullinen asiantuntijatyö ja 28 % on lisän osuus. Yleiskorotukset lähinnä palkannousua. Viran vaativuustasoa erittäin vaikea tai mahdoton nostaa kun ei ole rahaa maksaa enempää. Töitä tulee kokoajan lisää, mutta palkassa se ei näy.

Vierailija
24/24 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa kyllä nuppiin ihan huolella tämä valtion palkkaussysteemi. Kymmenen vuoden jälkeen olen saanut suoritusprosentteja lisää 3. Kai sitä on tullut sitten hoidettua työt huonosti. Se vaan, että eikö sitä sitten kukaan kehtaa sanoa ääneen?

Puoliso työskentelee opettajana ja hänellä kokemuslisät kohta 22%, kun täyteen tulee rapiat 10 vuotta. Itsellä olisi pian kehityskeskustelu, mutta pitää varmaan sanoa esimiehelle, että oma kehittyminen on tältä erää ohi, kun mitkään ponnistelut ei näy tilinauhalla.

En tiedä olisiko palkkakehitys ollut parempaa yksityisellä, mutta nyt tuntuu että tässä on mennyt monta vuotta hukkaan valtion leivissä.