Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8-v pikkupoika omin luvin yökylässä. Suuretsintä Espoossa!

Vierailija
17.03.2013 |

Voisitteko tuon ikäisten lasten vanhemmat keskenään sopia yökyläilyistä, eikä luottaa vain siihen että lapsella lupa kyläilyyn. 

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288548891825.html

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä. tääkään ei tainnut olla ihan tutuimpia kavereita, kun näille soiteltiin vasta kuutisen tuntia etsintöjen alusta. 

mulle on täällä aina naurettu päin naamaa, että kun vaadin aina keskustella perheen äidin tai isän kanssa ja aikuiset päättää yökyläilyn, ei lapset. he vaan ideoivat. etenkin teinien kansa. ;)

Vierailija
2/9 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että poikalapsen äitinä oleminen lyhentää elämää, ja mitä enemmän poikia, sitä enemmän elämä lyhenee. Tästähän tehtiin juuri väitöskirja. Pojat ovat riesoja, jotka tekevät typeryyksiä ja asettavat itsensä vaaraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ikäisellä on kyllä ihan hyvä olla kännykkä mukana, ainakin jos vähän oudompien kavereiden luokse lähtee. Mutta voihan olla että on ollutkin ja esim. akku loppu tmv. 

Vierailija
4/9 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus: poikalapset tekee älyvapaita juttuja. Eivät näe seurauksia. Yleensä kuitenkin harmittomia ja isompienkin  tempauksien seurauksena kuhmuja tai murtumia.

Tytöt sen sijaan osaavat kieroilla ja saavat toisella tapaa vanhemmat ihan sekaisin raivosta ja huolesta. Isompien tempauksien seuraukset henkisiä ja pitkälle vaikuttavia.

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 08:15"]

Ei ihme, että poikalapsen äitinä oleminen lyhentää elämää, ja mitä enemmän poikia, sitä enemmän elämä lyhenee. Tästähän tehtiin juuri väitöskirja. Pojat ovat riesoja, jotka tekevät typeryyksiä ja asettavat itsensä vaaraan.

[/quote]

Vierailija
5/9 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttu kuvaa niin hyvin tätä päivää Suomessa! Hoidetaan omat asiat ja lapsia pidetään aikuisina jo 7-votiaasta lähtien.

Vierailija
6/9 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kyllä kommentoida tuon pikkupojan omiakin vanhempia -millaiset vanhemmat ovat tietämättömiä oman 8-vuotiaansa menoista?! Mulla nuorimmat lapset nyt 9- ja 11-vuotiaat ja todellakin tiedän AINA, kenelle kaverilleen ovat menossa. Kotoa pyydetään lupaa kavereille menoon ja samalla kerrotaan kenelle kaverille (ja missä asuu) ollaan menossa. Me ei edes asuta pk-seudulla, vaan rauhallisessa maalaiskylässä, mutta jos asuttaisiin kaupungissa, olisin vieläkin tarkempi. 

Kyllä saa tässä tapauksessa vanhemmat peiliin katsoa. 

Vierailija
7/9 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 15v meni viime yönä yökylään pelikaverilleen,tiedän pojan,mutten tunne perhettä eli varmistelin asiaa tekstarilla tuolta perheen äidiltä,meidän 7v ei menisi tasan mihinkään yökylään ennenkuin olisi asia keskusteltu aikuisten kesken,uskomatonta!

Vierailija
8/9 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasi, mä en luota edes tekstareihin. Tiedän tapauksen, jossa äidin kännykkään oli kaverin äidin numeron tilalle tallennettu oma numero ja sitten sujuvasti viesteilty "Tässä leivotaan pizzaa yhdessä ja kohta mennään nukkumaan", kun totuus olikin jotain muuta.

Vierailija
9/9 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.pojat olivat meillä syömässä kun laitoin tän äidin kanssa tekstareja