Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä yo:ssa opiskellut/opiskeleva

Vierailija
17.03.2013 |

Ehditkö tehdä yleisenä tenttipäivänä 2 (tai enemmän) samanaikaista koetta, niin että a) pääset kaikista läpi ja/tai b) saat hyvän arvosanan (4-5)?

Itselläni menee yhteenkin tenttiin n. 3 tuntia minimissään, ja mietin et oonko jotenkin poikkeuksellisen hidas...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan tehnyt, mutta kyllä se neljä tuntia minulle olisi riittänyt kahteen tenttiin, yleensä minulla meni tentissä n. 1,5 tuntia. Minäkään en tosin ehkä olisi ehtinyt lukea kahteen tenttiin, se olisi varmaan ollut se suurempi ongelma.

Vierailija
2/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lähinnä kiinnostaisi ihmistieteiden tentit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pystynyt tekemään tentit tenttipäivänä, mutta en lukemaan kahteen tenttiin.

Vierailija
4/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi tehdä. Tai ehkä ehtisin, jos oikein hyvä tuuri kävisi, että kerralla jokaiseen kysymykseen hoksaisin mitä kirjoittaa ja kirjoittaisin vain, mutta yleensä en kerkeä. Tavoitteeni on kuitenkin saada vähintään 3 joka tentistä. Jos ykösellä koittas läpi, varmasti ehtis. 

t. humanisti

Vierailija
5/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerkeän ja saan ihan kohtalaisen hyviä arvosanoja (yleisin arvosana 4). Kolme tenttiä on maksimi, ja kaksi aika normaalia. Olen humanisti myös, ja esseistä on kyse. Minun mielestä on hyvin yksilöllistä kuinka monta tenttiä pystyy siinä kolmessa tunnissa tekemään. Toiset vain kirjoittavat nopeammin, ja tekstin tuottaminen on joillekkin vaikeampaa. Et sinä mielestäni mikään erityisen hidas siis ole, ihmiset vain kirjoittavat eri nopeudella, ja mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.

Vierailija
6/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaankaan saisi tehtyä. Minulla menee aina  melkolailla koko tenttiaika. Tosin saankin yleensä aina vähintään nelosen, useimmin vitosen tentistä, enkä hätäile. Ehkä just jonkun nelosen voisin saada jos oikein tiivistäisin, en tiedä, en ole kokeillut, enkä taida kokeillakaan. Tähänkin tahtiin ehdin tenttiä sen mikä on tarvis opintopolun mukaan. 

Vierailija
7/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun muistelen, niin oma ennätykseni oli siinä yleisen tenttiajan aikana (4 tuntia, eikö niin?) kaksi hyvin arvosanoin läpäistyä tenttiä. Opiskelin humanistisia/yhteiskuntatieteellisiä aineita ja esim. hallintotieteitä, joten esseen laatimista tenttiminen mulle oli.

Olen hidas tenttijä ja minustakin tenttimisnopeus on hyvin yksilöllistä. Silti suoritin yo:ssa paljon kursseja ja oikein hyvillä arvosanoilla.

Vierailija
8/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisin ajan puolesta,  mutta olen vain kerran tehnyt kaksi tenttiä. Mieluummin panostan yhteen kerrallaan, vaikka sainkin niistä kahdesta ihan kohtalaiset numerot.

Vierailija
9/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä tenttipäivänä sain ainakin 5 opintoviikkoa vastaavat tentit suoritettua, en nyt enää tarkkaan muista, olivatko samasta kokonaisuudesta. Ihan asialliset arvostelut, mutta ei ihan huipputuloksia.

Vierailija
10/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehtisin kyllä myös tenttiajan puolesta. Olen nopea kirjoittaja, jos tiedän asiasta jotakin, saan sen nopeasti muotoiltua paperillekin. Jos on valmistautunut huonosti, niin sitten tietysti säveltämiseen menee enemmän aikaa.

Käytännössä en muista olenko koskaan tehnyt edes kahta tenttiä samalla kertaa. Ei ole ollut tarvetta ja yhdessäkin on tarpeeksi lukemista ja valmistautumista.

Vierailija
11/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt tehdä. Kerran yritin ja siinä kävi sitten niin, etten ehtinyt saada käsiini toisen tentin kaikkia kirjoja. Muuten varmaan olisin läpäissyt kummatkin. Totesin kuitenkin ton kokemuksen jälkeen, ettei kannata tehdä kun yksi tentti kerrallaan. Periaatteessa esim. yhden kirjan tenteissä olisi toki ollut mahdollista tehdä kaksi tenttiä yhtäaikaa. Mä yleensä käytin koko tenttiajan tai ainakin ison osan siitä. Mielestäni en niinkään siksi, että oisin ollut hidas vaan olin huolellinen ja menestyinkin hyvin. Nyt ehkä ottaisin rennommin jos lähtisin uudelleen opiskelemaan (aion hakea tänä keväänä uudelle alalle yohon). Voisin kuvitella, että voisin vaikka ajatella, että jos lähden aiemmin pääsen hakemaan lapsen hoidosta aiemmin tai jotain. Olisi erilailla motivaatiota kiirehtiä kun opiskeluaikana.

Lähinnä yhteiskunta ja humanistisia tieteitä tentin.

Muistan, että jotkut tehtaili samassa tentissä 3-4kin tenttiä mutten kyllä ihan tajua mikä järki.

Vierailija
12/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenttiajan puolesta ehdin, mutta lukeminen ja sitä myötä arvosanat siinä kärsivät. Yleensä kun oili pakko tehdä kaksi tenttiä samalla kertaa, niin yritin priorisoida sillä tavalla, että toisessa olisi niin pieni määrä opintopisteitä, ettei se lopulliseen arvosanakeskiarvoon vaikuttaisi. Tai että toinen olisi jostain sivuaineesta, jonka lopullisella arvosanalla ei olisi muuta väliä kuin että tietty opintopistemäärä on suoritettu.

Vierailija
13/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin tehdä kerran tai kaksi kaksi tenttiä samassa tenttitilaisuudessa. Tuloksia en muista, mutta pääainettani lukuunottamatta olin sellainen keskitason pakertaja. Parin kirjan pikkutenttejähän ne olivat, joita tein kaksi kerralla. Siihen aikaan oli käytössä opintoviikot, ja tavallinen kirjatentin laajuus oli yksi tai kaksi opintoviikkoa. Jälkimmäinen vastannee noin kolmea opintopistettä. Käytännössä kahdenkin opintoviikon työläys saattoi vaihdella melko paljon. Kysehän ei ole yksistään kirjojen sivumääristä, vaan siitä, kuinka helposti tai vaikeasti luettavaa teksti on. Lisäksi mahdolliset ennakkotiedot tenttikirjojen aiheista helpottavat kummasti.

Sanoisin, että yliopisto-opintoihin vaadituissa taidoissa noustaan tyvestä puuhun siinä kuin missä tahansa muussakin taidossa. Alkuvaiheessa sellaiset työt voivat tuntua raskailta, jotka loppuvaiheessa vaikuttavat siltä, että suoritus tuli melkein mitään tekemättä. Niinpä kahden tai kolmen tentin suoritus kerralla lienee rutinoituneen opiskelijan työtä.

Vierailija
14/14 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein muutaman kerran kaksi tenttiä yhdellä tenttikerralla. Keskikertaisilla arvosanoilla 3-4. Aineita ovat olleet hallintotiede ja sosiaalipolitiikka. Meillä oli myös luentotenttejä joten muistelen, että joskus on tullut tentittyä koko kurssi samalla kertaa. Suurin ongelma oli tosiaan tenttikirjojen saaminen kun lukusalissakaan ei ehtinyt liikoja istumaan kun tein opiskelun ohella töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän