Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaan tummentuma pois kotikonstein?

Vierailija
12.03.2019 |

Tilanne: menisin soodapesuun, mutta olen köyhä - niin köyhä, että esimerkiksi nyt on rahaa ruokaan loppukuuksi tasan 20 euroa, joten neuvo säästää rahat suuhygienistin soodapesuun ei auta.

Hammaslääkäri korjaili aikoinaan kulmahampaani yläosaa paikka-aineella, jonka ympäriltä oman hampaani pinta on tummentunut pahoin. Harjaaminen ei riitä pitämään tummentumaa loitolla, koska oman hampaani pinta on alempana eli osittain säästyy harjasten pyöritykseltä. Olen käyttänyt YoTuel-tahnatuubillisen ja -kynää (lahja, ei itse ostettu) muutaman viikon, mutta en näe oikeastaan mitään tulosta. Hammas näyttää yläleukaan juuttuneelta kahvipavun puolikkaalta eli on todella ruma ja silmiinpistävä muuten ihan normaalissa hammasrivissä.

Kuinka saisin kotikonstein tummentuman pois? Tiedän, että kotisoodapesu on tyhmä idea, mutta ei tässä fiksuihin ole mahdollisuutta. Oil pulling ei tehoa ollenkaan. Oletteko onnistuneet soodalla? Miten ja millä hampaan pintaa uskaltaisi raaputtaa? Ajatuksenani on se, että kyseessä on vain yhden hampaan yhden pinnan puolikas, ja jos sen pilaa, ehkä sen voi joskus myöhemmin korjauttaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota, että rahatilanteesi paranee ja satsaa sitten ammattilaiseen, joka laittaa hampaan kerralla kuntoon turvallisesti. Kaikista suurimman virheen teet nyt jos itse alat kikkailemaan esim. vaurioittamalla kiillettä (puhuit raaputtamisesta).

Vierailija
2/3 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota, että rahatilanteesi paranee ja satsaa sitten ammattilaiseen, joka laittaa hampaan kerralla kuntoon turvallisesti. Kaikista suurimman virheen teet nyt jos itse alat kikkailemaan esim. vaurioittamalla kiillettä (puhuit raaputtamisesta).

En ole pystynyt käymään ammattilaisella neljään vuoteen (kävin ennen kahdesti vuodessa) eikä rahatilanteessa ole näkyvissä parantumista. Olen turhautunut sekä köyhyyteen että hampaaseen siinä määrin, että kiillevaurio ei tuntuisi enää missään. Harmittaa olla epäsiistin ketjupolttajan näköinen. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama juttu parissa hampaassa, eikä ole rahaa käydä puhdistuttamassa. Ensiavuksi lopetin kahvin kittaamisen, ettei ainakaan pahene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan