Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin juuri ensimmäisen venlafaksiiniannokseni

Vierailija
12.03.2019 |

Alkaako tästä paraneminen vai paheneminen?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko pärisee?

Ei neole pärise.

Tsemppiä ap, paraneminen alkoi mulla.

Vierailija
22/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi nainen pois parisuhdemarkkinoilta.

Minulla oli hoitamattomasta masennuksesta kärsivä puoliso, joka teki itsemurhan. Mieti nyt oikeasti kommenttejasi. Hoitamattomana masennus voi viedä hengen.

94% itsemurhan tehneistä on omannut mt-diagnoosin, eli puolisosi on ollut poikkeus. Lähde: Duodecim.

Ja luuletko että hoito saa ihmiset tekemään itsemurhan vai olisiko syynä se, että heillä on ongelmia? Moni hyötyy saamastaan avusta paljon.

Niin ja jos potilaat saisivat oikeeta HOITOA, eikä vaan jotain pilleretä oireita lievittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli hoitamattomasta masennuksesta kärsivä puoliso, joka teki itsemurhan. Mieti nyt oikeasti kommenttejasi. Hoitamattomana masennus voi viedä hengen.

94% itsemurhan tehneistä on omannut mt-diagnoosin, eli puolisosi on ollut poikkeus. Lähde: Duodecim.

Ja luuletko että hoito saa ihmiset tekemään itsemurhan vai olisiko syynä se, että heillä on ongelmia? Moni hyötyy saamastaan avusta paljon.

Tietysti on ongelmia, mutta kuten tiedetään, lääkkeet sekä lisäävät että vähentävät itsemurhia. Usein lääkkeen aloituksessa tapahtuu enemmän itsemurhia kuin pitkään käyttäneillä zombeilla. Tärkeintä on kuitenkin tajuta se, että itsemurhan tehneistä 94%:lla on ollut mt-diagnoosi, joka tarkoittaa silloin sitä, että hoitoprosessi ei ole toiminut. Diagnoosia ei ole, ellei ongelmaa ole todettu.

Vierailija
24/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on ongelmia, mutta kuten tiedetään, lääkkeet sekä lisäävät että vähentävät itsemurhia. Usein lääkkeen aloituksessa tapahtuu enemmän itsemurhia kuin pitkään käyttäneillä zombeilla. Tärkeintä on kuitenkin tajuta se, että itsemurhan tehneistä 94%:lla on ollut mt-diagnoosi, joka tarkoittaa silloin sitä, että hoitoprosessi ei ole toiminut. Diagnoosia ei ole, ellei ongelmaa ole todettu.

Tuskin on mahdollista tarjota niin laadukasta hoitoa kaikille, että itsemurhien määrä tippuisi nollaan. Ainoa ratkaisu olisi laittaa ihmiset kokoaikaisesti pakkopaitaan sen varmistamiseksi, ettei kukaan potilaista varmasti tee itselleen mitään, mutta tämä olisi melko epäinhimillistä kohtelua.

Vierailija
25/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea myös englanninkielisiä foorumeita sekä käytöstä että lopettamisesta, niin foliohattu päässä kuin ilmankin. Lääketutkimukset ovat lääkeyhtiöiden rahoittamia. Vaikka tutkimuksen tulokset olisivat kuinka tieteellisiä, voi jopa tieteellisiä tutkimuksia manipuloida rahoittajan toimesta siten, että jotkut tulokset ovat julkisia kun taas haitallisia asioita ei julkisteta. Masennuslääkkeistä voi olla hyötyä, kun niiden tarve arvioidaan useamman käynnin perusteella ja niitä käytetään kiinteässä terapeuttisessa kontaktissa, jolloin nähdään, reagoiko potilas vaikkapa vahvoilla maanisilla oireilla ja asiaan voidaan puuttua heti. Kuitenkin nykymeno, kun suurin osa määrätään terveyskeskuksessa yhden käynnin näytöllä (siksi että väsyttää kovasti töissä tai koulussa) ja ilman mitään myöhempää hoitokontaktia on todella, todella pelottavaa. 

Vierailija
26/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on mahdollista tarjota niin laadukasta hoitoa kaikille, että itsemurhien määrä tippuisi nollaan. Ainoa ratkaisu olisi laittaa ihmiset kokoaikaisesti pakkopaitaan sen varmistamiseksi, ettei kukaan potilaista varmasti tee itselleen mitään, mutta tämä olisi melko epäinhimillistä kohtelua.

Tuskin on, mutta ei pidä väittää, että diagnoosi ja lääkitys estää itsemurhia. Itsemurhaan päätyneiden verestä löytyy kuitenkin lähes aina sitä(kin) lääkeainetta, jota heille on määrätty.

Vierailija
27/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän diagnoosilla ole tekemistä mitään hoidon kanssa. Ei diagnoosi automaattisesti tarkoita sitä että sairaus olisi hoidossa.

Vierailija
28/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea myös englanninkielisiä foorumeita sekä käytöstä että lopettamisesta, niin foliohattu päässä kuin ilmankin. Lääketutkimukset ovat lääkeyhtiöiden rahoittamia. Vaikka tutkimuksen tulokset olisivat kuinka tieteellisiä, voi jopa tieteellisiä tutkimuksia manipuloida rahoittajan toimesta siten, että jotkut tulokset ovat julkisia kun taas haitallisia asioita ei julkisteta. Masennuslääkkeistä voi olla hyötyä, kun niiden tarve arvioidaan useamman käynnin perusteella ja niitä käytetään kiinteässä terapeuttisessa kontaktissa, jolloin nähdään, reagoiko potilas vaikkapa vahvoilla maanisilla oireilla ja asiaan voidaan puuttua heti. Kuitenkin nykymeno, kun suurin osa määrätään terveyskeskuksessa yhden käynnin näytöllä (siksi että väsyttää kovasti töissä tai koulussa) ja ilman mitään myöhempää hoitokontaktia on todella, todella pelottavaa. 

Tämä + lääkehoito aloitetaan ilman todellisten syiden etsimistä, vaikka KäypäHoito edellyttäisi somaattisten ja endokrinologisten tekijöiden, kuten kilpirauhasen vajaatoiminnan, poissulkemista.

Vierailija
29/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän diagnoosilla ole tekemistä mitään hoidon kanssa. Ei diagnoosi automaattisesti tarkoita sitä että sairaus olisi hoidossa.

Ei tarkoita, mutta jos sinulla on diagnoosi, sinulle on aloitettu silloin jokin hoitoprosessi. Hoitoprosessi ei ole toiminut, jos päätetapahtumana on itsemurha.

Vierailija
30/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lääkepsykoosin

Mulla on adhd, miten se voi olla mahdollista? Ettei se auttanut?

Vierailija
31/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lääkepsykoosin

No eikös tämä lääke yleensä kiihdytä menoa? Eli ei kovin yllättävä reaktio, jos sinulla adhd on ja tätä määrätään.

Vierailija
32/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain lääkepsykoosin

No eikös tämä lääke yleensä kiihdytä menoa? Eli ei kovin yllättävä reaktio, jos sinulla adhd on ja tätä määrätään.

Mutta sehän lisää dopamiinia niin kuin muutkin adhd lääkkeet.

Vierailija
33/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain lääkepsykoosin

Mutta sehän lisää dopamiinia niin kuin muutkin adhd lääkkeet.

No lisää myös vauhtia

Vierailija
34/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä oli liikaa 'vauhtia' minulle? Mitä ikinä sillä meinaatkaan.

Kun adhd aivot ei tuota dopamiinia niin on siks hidas ja vähäenerginen...

Vierailija
35/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siinä oli liikaa 'vauhtia' minulle? Mitä ikinä sillä meinaatkaan.

Kun adhd aivot ei tuota dopamiinia niin on siks hidas ja vähäenerginen...

Olen ymmärtänyt että adhd:n hoitoon on erilaiset lääkkeet, vaikka tämä lisääkin dopamiinia estämällä sen takaisinoton, on siinä muitakin ominaisuuksia. Jos lääke lisää mm levottomuutta ja univaikeuksia, on se ehkä vähän huono tarkkaavaisuushäiriön hoitoon? Toki lääkäri näitä on ehkä syystä määrännyt, mutta ilmeisesti tämä ei sopinut, kun tuli lääkepsykoosi. Olet varmaan syyt selvittänyt jo lääkärin kanssa vauvapalstailun lisäksi?

Vierailija
36/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi aiheutti orgasmin menetyksen, silleen että tulin kyllä mutta se ei tuntunut yhtään miltään.

Lisäksi aloin viillellä tuon lääkityksen aikana.

Voxra on kivempi lääke

Vierailija
37/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivilkkautta ja ajatuksen runsautta tässä ketjussa

Vierailija
38/38 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylivilkkautta ja ajatuksen runsautta tässä ketjussa