Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä todettu ja hoidettu kohtutulehdus?

Vierailija
14.03.2013 |

Mulla siis luultavasti kierukan aiheuttama krooninen kohtutulehdus. Todettu neuvolassa, koska on epämääräistä limaista vuotoa ja välillä myös veristä. Kohtu myös aristi kun lääkäri sitä heilutteli. Crp ja leukkarit normaalit. Mitkä lääkkeet teillä hoitona ja kuinka on varmistettu että kysessä on kohtutulehdus?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei miten sulle kävi ton tulehduksen kanssa??? Mulle asennettiin kk sitten kierukka ja nyt tulehus päällä. Saatiin selville siitä kun menkat vaan ylty ja ylty. Nyt armo aikaa muutama päivä antibioottien kanssa ja kierukka veks,jos ei lääkkeet ala auttaa.

Vierailija
2/10 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli nuorena kohtutulehdus, todettiin näytteestä epäspesifin bakteeriflooran aiheuttama tulehdus... Oireina oli epämääräiset alavatsakivut, joita ei otettu vakavasti, mutta puolen vuoden päästä niistä alkoi tulla valkovuodon seassa vähän verta, jolloin siis ottivat näytteen ja totesivat tulehduksen. Olin siis kärsinyt puoli vuotta kohtutulehdusta saamatta hoitoa... 

Hoidoksi sain pitkän tetrasykliinikuurin ja sillä tulehdus lähti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keskenmenoa seurannut jälkivuoto alkoi haista epämiellyttävän imelältä. Pari päivää seurasin tilannetta kotona ja kun haju ei häipynyt, menin lääkäriin. Lekurin tutkiessa kohtu ei aristanut, mutta kohtutulehduksen tai sen mahdollisen kehittymisen varalta sain kahdet antibiootit, muistaakseni n. 10 päivän kuuri. Toisen antibiootin nimi oli Kefexin, toista en muista.

Vierailija
4/10 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka kohtutulehdus epäonnistuneen lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen, jonka ite älysin jo 2 vk keskeytyksen jälkeen karmeiden supistusten takia ja hakeuduin hoitoon gynelle. Gyne ultras ja ilmotti, että kaikki kunnossa. Anto kuitenkin parin vk päähän tarkistuskäynnin, jollon totes, että kohdussa edelleen tavaraa ja tulehtunu pahasti. Sain flagylin ja kefexin kuurit ja kaavinnan 2 pv päähän. Kaavinnan jälkeen meni päivä ilman kipuja ja kivut palas ja jouduin tarkkailuun sairaalaan. Mitään outoo ei löydetty ja käskettiin vaan syödä ko. Antibiootit loppuun. No ne sitten loppu, mutta kivut ei hävinny minnekkään. Toiselta lääkäriltä sain uudetaan samat kuurit, mutta 2vk eikä nekään auttanu. Tässä välissä jouduin myös käymään päivystyksessä jossa toinen lääkäri väitti että on jo koko lantion alueen tulehus ja toinen sano että ei oo yhtään mitään tulehusta. No sitten kävi vielä kolmannelle lääkärillä seuraavana päivänä ja Kefexin tilalle vaihdettiin toinen kuuri vielä viikoks. Kivut ylty niin pahaks, että envoinu kävellä enää ja menin päivystykseen, jossa annettiin lähete tähystykseen. Tähystys oli pari vk tuon jälkeen ja sen yhteydessä ei löytyny mtn omituista, mutta asennettiin kierukka samalla kun epäilivät kipujen takana olevan endometrioosin. 2viikkoo leikkauksen jälkeen meni ilman kipuja ja sitten alko menkat pari päivää myöhässä kamalien supistusten kanssa. Ensin luulin olevan normaalia nutta sitten kun vuoto vaan ylty ja kipu sai jalat lähtee alta yritin hakeutua hoitoon. Gynellä sanovat vaan että kaikki on täysin normaalia et ei tarvii tulla näytille. Menin sitten terveyskeskukseen pv tuo jälkeen joka anto lähetteen gynen päivystykseen joka totes kohtutulehduksen ja sain taas samat antibiootit viikoksi. Nyt neljäs päivä menossa antibiootteja ja kivut tuli tänää takasin :( alkaa usko loppua paranemiseen. Luulen ite, että se tulehus ei oo sieltä koskaan edes poistunu vaan sitä on hoidettu väärillä antibiooteilla eikä kukaan suostu ottamaan mun kipuja tosissaan tai selvittämään mikä se bakteeri on mikä sen tulehuksen aiheuttaa!

Vierailija
5/10 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voimakas tuo imelä haju on?? Haiseeko se koko ajan?? Haiseeko se vuoto imelälle myös ns sillon tuoreena kun pyyhitte vai vaan siteessä??

Vierailija
6/10 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kierukan kanssa normaalia, että vuoto runsastuu tuolleen neljän päivän jälkeen ja alkaa kamalat kivut?? Keskenmeno ei oo mahdollinen kun edellisen ovulaation aikaan oli vielä edelliset menkat meneillään ja edellinen kohtutulehdus. Ei raskis mennä taas lääkäriin,jos onki väärä hälytys ja onkin normi menkat, jota tosin epäilen.

Vierailija
7/10 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kohtutulehdus???? Kierukka ollut nyt 3kk ja toiset menkat menossa.. Menkat alko ihan ajallaan ja olivat tosi niukat,oikeestaan ei tarvinnut edes pikkuhousun suojaa käyttää..tätä jatkui noin neljä päivää jonka jälkeen vuoto runsastui todenteolla ja alkoi kamalat supistukset/kouristukset. Nyt toinen päivä menossa runsaampaa vuotoa eikä se näytä niukkenevan. Vuodon mukana tulee myös paljon hyytymiä. Eilen aamulla ja tänä aamuna olin huomaavina suht voimakkaan imelän hajun vuodossa, tosin en haista sitä koko ajan. Supistukset ja nipistykset pahenevat kävellessä. Onko tämä kohtutulehdus vai ihan normaalia???

Vierailija
8/10 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin kutoselle että sullahan saattaa olla keskenmeno kyseessä..

Vierailija
9/10 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut molempien synnytysten jälkeen kohtutulehdus: oireina lämpöily ja imelältä haiseva kirkkaan verinen vuoto. Kohtu ei ole mitenkään erityisesti aristanut, ensimmäisellä kerralla oli vähän pistävää kipua toispuoleisesti alavatsalla. Hoitona antibioottikuuri kahdella eri antibiootilla yhtäaikaa. Toisella kerralla kuuri piti syödä vielä toistamiseen.

Vierailija
10/10 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

>

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi