Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olijat- muilla tällaista?

Vierailija
14.03.2013 |

Mulla on nyt kolmas raskaus aluillaan, ja tuttujen äklötys-yms. oireiden lisäksi mulla on ihan outo olo koko ajan, kuin olisin nielaissut ilmapallon. Vatsa tuntuu koko ajan täydeltä, ja sen lisäksi tulee jatkuvasti röyhtäysiä, hikkaa ja jotain niiden kahden väliltä. Närästystä tulee helposti myös. Kaikkein omituisinta on se, että tuntuu ettei saa tarpeeksihappea. Kaiken kaikkiaan on tosi tukala olo koko ajan. Raskausviikkoja kuitenkin vasta seitsemän. 

Kenelläkään muulla ollut vastaavaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita happovaivoja voi raskaana ollessa hyvinkin olla, ei mitenkään harvinaista. Jos perinteiset keinot  kuten tiheä ruokailu, maitotuotteet, närästävien ruoka-aineiden välttely ei auta, niin osaa närästyslääkkeistä voi käyttää turvallisesti myös raskausaikana, esim. Rennie.

Vierailija
2/3 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alkuraskaudessa just tuollaisia oireita, varmaan pahimmillaan rv. 7-12. Tuntui, että olis niellyt litran ilmaa ja se ei tule pois. Vissyvettä tms. hiilihapollisia juomia en pystynyt juomaan ollenkaan. Rennie oli hyvä apu, jätin myös kahvin kokonaan pois, mutta ei siihen oikein loppujen lopuksi auttanut kuin aika.

Itse huomasin, että pahimmillaan nuo vatsavaivat olivat silloin, kun vatsa oli tyhjä. Voin kyllä tosi pahoin alkuraskaudessa, joten sekin pahensi tuota tunnetta ja vatsa tuntui koko ajan tyhjältä. Söin vaaleaa (siis ihan valkoista, pelkkää vehnää) olevaa paahtoleipää paahdettuna, voilla ja marmeladilla ja turkkilaista jugurttia pakastemansikoilla. Ne taisivat olla ainoat ainoat ruuat koko alku 3kk:n aikana, jotka eivät pahentaneet oloani :D

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysvaikeuksia minullakin oli jossain vaiheessa, siinä 10-15 viikon tietämillä. Tuntui koko ajan, että ei saa vedetyksi tarpeeksi ilmaa sisäänsä. Inhottavinta tämä oli maatessa, varsinkin selällään. Kyljellään oli parhainta olla, silloin sai hengitettyä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi