Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tunneli Viroon hyvä vai huono mielestäsi? Minusta huono. Linkki

Vierailija
11.03.2019 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006030976.html

Valmis 20 vuoden päästä. Tilanne voi olla muuttunut. Venäjä voi hallita jälleen Baltiaa.

Huono juttu, sillä silloin Suomeen tulee entistä helpommin työntekijöitä etelämpää, kun pääsevät helpommin kotiinsa. Tallinnlaiset voivat jopa yöpyä kotonaan. Työpaikkoja häviää suomalaisilta. Myös esim Romaniasta pääsee sit kätsysti.

Onko tunneli Viroon hyvä vai huono mielestäsi? Minusta huono. Linkki

Vaihtoehdot

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneli on helpompi sulkea kuin maihinnousualuksia estää, joten yksi lysti vaikka jossain hamassa tulevaisuudessa tunnelin takana asuisi vertaimeviä vampyyrizombeja. Moinen pelko on joka tapauksessa täysin naurettava vastaperustelu tunnelin rakentamiselle. 

Vierailija
2/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eniten huolestunut kiinalaisten osuudesta. Miksi ne haluavat ryhtyä rahoittamaan hanketta, joka on tappiollinen ainakin ekat 20 v. eikä varmaan mikään kultakaivos sittenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomelle raide jäämereltä Eurooppaan on hyvä asia, tuo varmasti hyvin rahaa Suomeen jos rahdit siirtyvät sinne. Kiinan romuja alettaisiin rahdata Suomen läpi. Samalla rahdit Kiinasta Suomeen nopeutuisi, tosin tuotanto pitäisi saada takaisin Suomeen.

Vierailija
4/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eniten huolestunut kiinalaisten osuudesta. Miksi ne haluavat ryhtyä rahoittamaan hanketta, joka on tappiollinen ainakin ekat 20 v. eikä varmaan mikään kultakaivos sittenkään?

Aliexpress ja kaikki turhat ostokset sieltä. Et kai kuvitellut, että sitä tunnelia kaljaturisteja varten rakennetaan? :D

Vierailija
5/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eniten huolestunut kiinalaisten osuudesta. Miksi ne haluavat ryhtyä rahoittamaan hanketta, joka on tappiollinen ainakin ekat 20 v. eikä varmaan mikään kultakaivos sittenkään?

Koillisväylä, jäämeren rata ja kiinteä ratayhteys suoraan Manner-Eurooppaan (Venäjän kiertäen) on Kiinalle kultakaivos seuraavat sata vuotta. Kiina katsoo asioita ylipäänsä paljon isommassa mitassa ja pidemmillä aikajänteillä. 

Vierailija
6/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan nykyiset matkustajamäärät eivät ole mikään peruste.

Örvelöt haluavat laivalle nussimaan ja örveltämään. Tallinna on pakkopulla.

Puolessa tunnissa ei junassa paljoa ehdi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehdään, niin miksei samalla autotietä?

Vierailija
8/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkevintä olisi rakentaa maalle vapaasatama.

Siis valtava halli joka olisi kansainvälistä merialuetta. Bordelleja, viinanmyyntiä, ehkä huumeitakin...

Vuosituhannen ekoteko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunneli on helpompi sulkea kuin maihinnousualuksia estää, joten yksi lysti vaikka jossain hamassa tulevaisuudessa tunnelin takana asuisi vertaimeviä vampyyrizombeja. Moinen pelko on joka tapauksessa täysin naurettava vastaperustelu tunnelin rakentamiselle. 

Ongelma onkin juuri se, että siellä ei ole vampyyrizombeja. Jos käy niin, että ajaudutaan pelkästään taloudellisessa mielessä katastrofaaliseen asemaan, sitä ei voida lähteä räjäyttämään joutumatta itse maksumieheksi.

Vierailija
10/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkisiko siellä junat ja autot vai jommat kummat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä vedenpaine päällä. Siinä on naurussa pitelemistä kun mehmet räjäyttää reiän ja koko tunneli täyttyy. Kaikki kuolee ja kymmenien miljardien vahinko.

Vierailija
12/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunneli on helpompi sulkea kuin maihinnousualuksia estää, joten yksi lysti vaikka jossain hamassa tulevaisuudessa tunnelin takana asuisi vertaimeviä vampyyrizombeja. Moinen pelko on joka tapauksessa täysin naurettava vastaperustelu tunnelin rakentamiselle. 

Voi sulkea jos tahtoa riittää mutta kuten ollaan nähty tahtoa ei ole. Tervetyloa vampyyrizombiet. Meillä on tilaa <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä vedenpaine päällä. Siinä on naurussa pitelemistä kun mehmet räjäyttää reiän ja koko tunneli täyttyy. Kaikki kuolee ja kymmenien miljardien vahinko.

Sitten varmaan polkupyörän renkaassakin on hirveä paine? Suomenlahden keskisyvyys on 38 metriä mikä vastaa noin 5 ilmakehän painetta. Reikää ei kuitenkaan millään papateilla aikaiseksi saa.

Vierailija
14/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse aio koskaan mennä Viroon sen kautta.

En myöskään Englantiin Ranskasta tunnelitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan nykyiset matkustajamäärät eivät ole mikään peruste.

Örvelöt haluavat laivalle nussimaan ja örveltämään. Tallinna on pakkopulla.

Puolessa tunnissa ei junassa paljoa ehdi.

Hyvin olen kerennyt puolessa tunnissa junassa nusauttaa.

Vierailija
16/16 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valmis 20 vuoden päästä. Tilanne voi olla muuttunut. Venäjä voi hallita jälleen Baltiaa."

Olkaa vain varuillanne siellä suomessa! Voi hyvinkin olla että Venäjä hallitsee Suomea jo ennenkuin 20 vuotta on kulunut! Suomi kaatuu, menossa hurjaa vauhtia, ja Isoveli ottaa hellään huomaansa. 

Että alkakaa jo opiskella pakkovenäjää siellä! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän