Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako työnhakija kysyä työhaastettelussa paljonko työhön oli hakijoita?

Vierailija
11.03.2019 |

Onko kysymys asiaton vai ok?
Kiinnostaisi tietää miten moni on hakenut samaan tehtävään...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi? Olen joskus kysynyt ja saanut vastauksen.

Vierailija
2/6 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa kysyä. Mutta en ole varma että onko siitä mitään hyötyä. Jos vastaus on 100 tai 2, niin mitä se oikeastaan vaikuttaa tilanteeseen? Hakija joko saa paikan tai ei saa. Olet kuitenkin päässyt niin pitkälle, että yritys harkitsee sinun palkkaamista, joten se on mun mielestä riittävä tieto. Parempi kysymys voisi olla, että "milloin saatte haastattelut valmiiksi ja milloin voin odottaa tietoa valinnasta?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta mitä hyötyä siitä on? Jos työntekijä valittaisiin arpomalla, niin määrällä olisi merkitystä, mutta hakijoiden määrä ei kerro mitään laadusta. Voi olla vaan kaksi hakijaa, ja saatat olla huonompi.

Vierailija
4/6 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, tottahan se on ettei tieto hyödytä sen kummemmin.. Uteliaisuutta vain..

Vierailija
5/6 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kysyä, ja usein kerrotaan kysymättäkin. Julkisissa paikoissa varsinkin voi jo etukäteen lukea lehdestä hakijoitten nimetkin heti kun hakuaika loppuu.

Vierailija
6/6 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, mutta mitä hyötyä siitä on? Jos työntekijä valittaisiin arpomalla, niin määrällä olisi merkitystä, mutta hakijoiden määrä ei kerro mitään laadusta. Voi olla vaan kaksi hakijaa, ja saatat olla huonompi.

Itse ainakin kysyn aina hakijoiden ja haastateltavien määrän. Mikäli on vaikka 50 hakijaa, joista haastatellaan 20, en vaivaudu osallistumaan jatkoon. Toisaalta yleensä on ollut se 150 hakijaa, joista noin kaksi haastatellaan. Silloin yleensä olen kiinnostuneempi kuluttamaan aikaani myös jatkoprosessiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi