Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avautuminen lapsiperheiden vierailuista

Vierailija
11.03.2019 |

Ihmettelen järkeviltä vaikuttaneiden kavereiden kasvatustyyliä ja käytöstä kylässä.
Jokaisella lapset 4-6 v

Nro 1. Ei ole opetettu syömään ja maistamaan juuri mitään, tullaan pöytään nirsoilemaan, vain epäterveellinen paska kelpaa.
Juostaan pois pöydästä, lähmitään paikat likaisilla käsillä, ei kehoteta pesemään.
Aikuiset ottavat ruokaa enemmän kuin syövät ja ilmeisesti ajattelevat että on ok heittää isäntäväen ruoka sitten roskiin. Ei muisteta kiittää.
Repivät kaikki tavarat kaapeista, ei auteta siivoamaan.
Lapsia ei ojenneta, tekevät mitä lystäävät, huitovat kovilla jutilla kipsilevyseiniin klommoja.

Lisäksi harvoin tulee pyyntöä vastavierailulle, toisen kotia ei kunnioiteta.

Itse kun menen mihin tahansa niin en anna lasten sotke tai rikkoa. Ja jos ihmisten kodit ovat huolella laitetut ja siistit niin sitä suuremmalla syyllä ymmärrän etteivät he halua heidän kotejaan rikottavan.
Tuntuu että monet eivät ymmärrä että tavarat on ostettu rahalla jonka eteen on tehty töitä.

Perusasiat on kadotettu, miksi?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä. Minä, minä ja me.

Vierailija
2/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä myös seuraava: juostaan ulos ja sisään talosta sukkasillaan, mennään märälle nurmikolle ja sitten sisälle, tehdään jäljet lattiaan ja mattoon.

Äiti katsoo vierestä eikä sano mitään.

Tätä (äly)vapaata kasvatusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat ihania, ongelma ovat nämä kasvayustaidottomat vanhemmat.

Vierailija
4/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia ja kuinka olette toimineet?

Vierailija
5/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän niin tämän!! Eniten ärsyttää kun vanhemmat vieressä toljottaa kun heidän lapset hajottaa meidän huonekalut ja lastemme lelut. Oksettavaa käytöstä. Yksi lapsi potki meidän lasitetun terassin seinää (yritti tappaa kärpästä). Katsoin pöyristyneenä hetken kunnes sanoin itse että "sovitaanko ettei hajoteta tätä lasiseinää". Nykyisin sovin leikkitreffit aina puistoon.

Vierailija
6/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän lapsi ymmärrä,mutta mikä helevata on vanhemmilla jotka ei kiellä?? Ettekö tajua että teitä ei sen jälkeen kutsuta?

Vierailija
7/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä ap lisäys, eräs murunen repi kukkapenkistä kukkia, äidin mielestä se oli hassujuttu.

Vierailija
8/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kutsutte uudelleen vasta kun osaavat käyttäytyä. Näin minä tekisin jos suvussa tai ystäväpiirissä on huonosti käyttäytyvää porukkaa.

Vierailija
9/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tuttavapiiri kuuluu koostuvan niistä opettajienkin mainitsemista "erityistukea" tarvitsevista lapsista. Muutaman kuvailemasi lapsen olen tavannut ja yleensä välit katkeaa ihan itsekseen, koska puutun lastensa käytökseen.

Vierailija
10/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas, ei meillä moisia perheitä vieraile. Kyun käy vieraita, pyritään tekemään tavallista, kaikille maistuvaa. Ei siis kyllästetä sipulilla, eikä piperretä mitään ns. aikuisten makuun olevaa..

Vierailija
11/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme "lapsialueelta" pois koska meillä meni hermot naapureiden muksuihin. 8.00 soi viikonloppuisin ovikello että pääsiskö jo leikkimään. Kun tultiin mistä tahansa kotiin (mihin aikaan tahansa) tuli liuta kakaroita auton perävanassa ja kinusivat sisälle. Sitten käytiin kaapeilla, hajotettiin leluja, jopa varastettiin meiltä. Asuimme vuoden tässä omakotitalossa ja päädyimme myymään sen. Muutimme vähän sivummalle missä ei asu naapurissa hulluja lapsia. Mieluusti kuskaan lapseni kavereilleen jotka tiedän olevan kunnollisista oloista.

Vierailija
12/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse kun menen mihin tahansa niin en anna lasten sotke tai rikkoa. Ja jos ihmisten kodit ovat huolella laitetut ja siistit niin sitä suuremmalla syyllä ymmärrän etteivät he halua heidän kotejaan rikottavan.

Tuntuu että monet eivät ymmärrä että tavarat on ostettu rahalla jonka eteen on tehty töitä."

On ollut semmoinenkin vieras joka ilmeisesti nautti siitä että mukulansa rikkovat jotain mielellään kallista, koska onhan meillä varaa ostaa uusi tilalle, kun teillä on rahaa ku roskaa. Sitten oltiin naama norsarilla kun sanoin ettei ole sitä rahaa kuin roskaa ja se rikottu esine oli saatu lahjaksi eikä niitä ole valmistettu enää vuosiin eli ei saa kaupasta uutta tilalle. Eipä kutsuttu näitä enää.

Vierailija
13/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kertoo vain todella surullisesti siitä kuinka yksinäisiä lapset ovat, aikuiset eivät vietä aikaa heidän kanssaan! Pitää sitten pyöriä muiden nurkissa, niin surullista.

Esim. Lauantaisin me syödään aamulla joku erikoisaamupala esim. Lätyt ilman sokeria kylläkin, lapset tulee iloiseksi,

Sitten ollaan yhdessä ulkona, luetaan,pelataan jne.

Käydään hiihtämässä tai tehdään joku muu kiva retki.

Viikonloput pitää antaa lapsille!

Vierailija
14/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulinpa sellaisenkin että ne jotka ei käy töissä toteaa” ei haittaa jos hajoo, soskuhan sen maksaa”

Vierailija
15/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia ystäviä sulla.

Vierailija
16/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieraan lapset juoksi tulppaanit poikki ja äitinsä vaan nauroi ja totesi, että ne on vaan tulppaaneita!

Vierailija
17/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös kaveri jolla saman ikäinen tyttö, eli 3v. Omani ei edes kotona pengo tavaroita kaapeista (ellei leiki niillä ja silloinkin ottaa ne millä leikkii ja siivoaa pyynnöstä) mutta tämä tyttö availee kaikki kaapit ja heittelee tavarat ympäriinsä. Siis meidän makkarista esim ja lapsen lelu laatikot myös.. ei myöskään ymmärrä että esim korut menee rikki jos niitä venyttää ja räpsii sitten meidän tytön koruja rikki aina kun kyläilevät :/ ruokaa tunkee suuhun niin paljon kun mahtuu (esim karkkia) ja sylkee sen pallon sitten johonkin pöydälle. Äitinsä on sitä mieltä että on vielä niin pieni, mutta omani on saman ikäinen eikä käyttäydy todellakaan noin lapsellisesti??

Vierailija
18/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän olen onnistunut välttymään tuollaisilta idioottituttavilta? Kaikki perheelliset ystäväni (puolitututkin) pitävät lapsensa kurissa (kurittamatta tietenkin) ja huolehtivat, etteivät vierailut esim. veny jos lapsi alkaa käydä ylikierroksilla esim. väsymisen tai jonkun nirsoilun(nälän) vuoksi. Eikä kukaan tuo koskaan kipeitä lapsia kylään tai kutsu meitä kyläilemään heti ripulin perään. Näistä kuitenkin kuulee usein. On vain äärimmäisen typerää.

Vierailija
19/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu lapsiperheitä kotiini.

Vierailija
20/33 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän olen onnistunut välttymään tuollaisilta idioottituttavilta? Kaikki perheelliset ystäväni (puolitututkin) pitävät lapsensa kurissa (kurittamatta tietenkin) ja huolehtivat, etteivät vierailut esim. veny jos lapsi alkaa käydä ylikierroksilla esim. väsymisen tai jonkun nirsoilun(nälän) vuoksi. Eikä kukaan tuo koskaan kipeitä lapsia kylään tai kutsu meitä kyläilemään heti ripulin perään. Näistä kuitenkin kuulee usein. On vain äärimmäisen typerää.

Sama täällä. Olen sinkku joten joku voisi luulla että ärsyynnyn lapsista. Mulla käy kylässä lähinnä pari ystävää lapsineen. Koskaan ei ole tarvinnut pelätä että hajottavat jotain. Heillä on leluja mukana ja leikkivät niillä. Syövätkin ihan kiltisti. Ihan normaaleja vilkkaita ovat mutta vanhemmat kasvattavat heitä ja ivat sanoneet minullekin että voin sanoa heille jos jotain väärää tekevät.