Ymmärrättekö te mistä mun mies just suuttui?
Aamulla ennen kuin mies lähti töihin, sanoin sille että alan pestä ikkunoita kun on aurinkoista. Mihin mies sanoi, et onkohan ihan paras aika, koska tarkoitushan olisi harjata ja huuhdella katto sekä pestä ulkoseinät heti kun säät lämpenee, mistä oli puhetta aikaisemmim. No mä sanoin sitten siihen, että no sano sitten koska mä saan pestä ikkunat! Mies alkoi sitten selittää että älä nyt tiuski, ei ole järkeä pestä ikkunoita nyt, jos kohta pestään katto ja seinät ja siinä ikkunat likastuu taas. No minä en ymmärrä miksi ikkunanpesun täytyy odottaa että mies pesee seinät? Ja sanoin tän hänelle mutta mies vaan jankutti että sitten täytyy pestä ikkunat ihan kohta uudelleen. Meillä on talossa 10 ikkunaa, joista neljä on todella isoja, niin ei niitä kuulemma voi joka päivä pestä.
Mä en ymmärrä miestä yhtään. Joka vuosi on pesty ikkunat kun aurinko alkaa paistaa! Miksi nyt pitää odottaa siksi, että mies keksi pestä seinät?
Mies pahoitti mielensä, kun tiuskin muka sille ja sanoi ettei minun kanssa pysty keskustelemaan mistään kun heti suutun ja alan tiuskimaan. Ja sitten se iän ikuinen valitus siitä, että minä näen miehen vihollisena tai kilpailijana enkä yhteistökumppanina. Tämä valitus ärsyttää minua ja nyt mökötän monta päivää. Minusta mies haluaa päättää kaikki asiat ja koko ajan pitää olla perustelemassa.
Tunnen itseni tyhmäksi ja että minun mielipiteeni aina jyrätään. Mies mm ihmettelee miten voin sanoa perusteluksi, etten tajua? Eihän kukaan voi haluta vedota sellaiseen hänen mielestään!
Mitä mieltä te olette tästä? Ihan rehellinen mielipide?
Kommentit (41)
Sun mies yritti huomioida sut ettet joutuisi tekemään työtä kahteen kertaan (eli uudelleen seinän pesun jälkeen) eikä ymmärrä miksi suutuit. Sinänsä järkevää, mutta toisaalta sun asiahan se on. Miksi edes keskustelet asiasta? Ota välineet esiin ja ryhdy hommiin :)
Jos pesette ulkoseinät, talonne on pian homeessa.
Ja tuohon riitaan, niin totta kai peset nyt ne ikkunat. Sitten peset ne toiseen kertaan, kun mies on pessyt katon ja seinät. Win-win.
Seuraava!
Rehellinen mielipide: pese nyt ne ikkunat, äläkä roiku täällä palstalla.
No eihän ikkunoista tarvii pestä kuin uloin lasi, jos likaantuu seinän ja katon pesusta.
Niin no mies nyt varmaan halusi muistuttaa sinua, että sitten ikkunat ovat likaiset, kun pesee sen katon. Ei varmaan halua, että sitten kiukuttelet hänelle, että juuri pesit ikkunat ja nyt hänen takiaan joudut ne uudelleen pesemään. Eihän hän sinua kieltänyt ikkunoista pesemästä vaan huomautti, että kannattaisiko odottaa että hän saa sen katon pestyä.
M43 kirjoitti:
No eihän ikkunoista tarvii pestä kuin uloin lasi, jos likaantuu seinän ja katon pesusta.
Tätä olin minäkin tulossa sanomaan. Pese nyt kaikki muut pinnat, ja ulkopinta sitten, kun katto ja seinät on pesty. (Meidän taloa ei ole koskaan pesty ulkopuolelta paitsi irtolikoja putsailtu jollain maalipesulla ennen kuin maalataan uudelleen - onko moinen peseskely kovinkin yleistä?)
Se että tunnet itsesi tyhmäksi, johtuu vain siitä että OLET tyhmä kuin saapas. Kun mietit ja ehkä, (todennnäköisempää on että et.....) tajuat että miksi mies niin sanoi, niin hoksaat kuinka hiton tyhmä oikeasti olet. On taas tyypillistä naisten kilahtelua ja draamailua milloin minkäkin haistvtun asian perästä.
En ole ikinä nähnyt ketään pesemässä talon seiniä ulkopuolelta, korkeintaan ennen talon maalausta. Ollaanko me sitä valkoroskaa koko naapurusto?
Katon pesun tai harjauksen ymmärrän mutta seinien pesu on ihan uutta. Missä laaksonpohjalka, pohjoisrinteellä ja kostealla nimenkärhellä, suolaisen meren rannalla teidän talo on? Islanti, Norja, Irlanti ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Niin no mies nyt varmaan halusi muistuttaa sinua, että sitten ikkunat ovat likaiset, kun pesee sen katon. Ei varmaan halua, että sitten kiukuttelet hänelle, että juuri pesit ikkunat ja nyt hänen takiaan joudut ne uudelleen pesemään. Eihän hän sinua kieltänyt ikkunoista pesemästä vaan huomautti, että kannattaisiko odottaa että hän saa sen katon pestyä.
Jep ja ap tässä oli se joka tuosta suuttui ja mies sitten ärsyyntyi kun ap suuttui turhasta, kun mies tarkoitti vain hyvää.
Kyllähän minä tietenkin pesen ne ikkunat. Aloitinkin jo. Ei tästä ole kysymys, vaan siitä, että mies suuttui minulle koska aloin tiuskimaan ja riitelemään (muka) kun hän halusi taas alkaa sen iänikuisen jonninjoutavan “keskustelunsa”. Ja minä en ollenkaan edes päässyt vielä riitelemään. Ap
Mies oli oikeassa. Tueha niitä ikkunoita on kahta kertaa pestä .
Mä en ymmärrä miestä yhtään.
^no tuollahan se vastaus kaikkeen oli omassa tekstissäsi. Et ymmärrä, mutta sen sijaan että pyrkisit ymmärtämään kuuntelemalla ja kysymällä, rakentelet omia oletuksiasi ja puolustuksia, koska susta tuntuu pahalta. Oman ymmärtämättömyytesi laitat toisen syyksi. Vaikka sun ongelmasihan se on. Kommunikaation puutteessa teet sitä vastakkainasettelua ja kilpailua asioista joissa nyt ei pitäisi aikuisille olla mitään ihmeellistä saada sovittua.
Opettele keskustelemaan ja ymmärtämään muita mielipiteitä ja kasvata terve itsetunto. Muuten tulee johtamaan eroon tuo sinun touhusi melko varmasti.
Tiuskitko vai et. Jos tiuskit, en tajua miksi. Asiaahan mies puhui, ei ole järkeä tehdä samaa hommaa peräkkäin kahta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän minä tietenkin pesen ne ikkunat. Aloitinkin jo. Ei tästä ole kysymys, vaan siitä, että mies suuttui minulle koska aloin tiuskimaan ja riitelemään (muka) kun hän halusi taas alkaa sen iänikuisen jonninjoutavan “keskustelunsa”. Ja minä en ollenkaan edes päässyt vielä riitelemään. Ap
Olet lapsellinen kiukuttelija. Poljitko jalkaa myös?
Huomenna sama aloittaja tekee aloituksen, ettei mies tullut illaksi kotiin. Ylihuomenna mies ei ole vieläkään tullut kotiin. Torstaina mies on allekirjoittanut eropaperit. Perjaintaina mies seurustelee jo 20 v "tytön" kanssa, onko muka tervettä tämmöinen? :D
hyvä ap, 4/5
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kaiken tarvittavan, että arvostat miestäsi ja hänen mielipiteitään jonninjoutaviksi. Eropaperit vetämään ja heti, sinusta ei ole hänelle puolisoksi.
Pese ne ikkunat nyt ja sitten toisen kerran katonpesun jälkeen. Ei kai tuosta kenellekään koidu haittaa. Kummallisista asioista ihmiset sitten riitelevätkin.