Ajattelin opetella kahvinjuonnin näin aikuisena. Kannattaako?
Keitin äsken itselleni ensimmäistä kertaa elämässäni kahvit ja nyt hörpin sitä tässä samalla kun kirjoittelen tänne. Aika hyvää. Laitoin joukkoon vähän maitoa, mutta en sokeria. Auttaako kahvi painon pudotuksessa kun ottaa huomioon että keho ei ole vielä tottunut tähän? Sen olen opiskellut että se pistää ainakin nesteet liikkeelle. Voisko kahvi korvata mun useat välipalat?
Kommentit (15)
Minä olen oppinut juomaan aamulla maitokahvia yhden kupin kun esikoinen oli pieni ja pää oli kuin puuroa täysi aamuisin...
Enempää kuin sen yhden kupin en voi juoda tai tulee huono olo tai menee vatsa sekaisin.
Jos juon joskus harvoin iltapäivällä 2.kupin niin pissa haisee ihan kahvilta eli ei liikaa kahvia minulle ;)
Mä juon paljon kahvia. Mieluinen kahvihetki on kevätaamuisin kun aurinko nousee ja on muutoin vielä hiljaista.
Huh, olipa siinä kupposessa ytyä. Vatsantoiminto alkoi heti todella voimakkaasti ja nyt vähän käsiä täristää... kaipa tähän tottuu.
AP
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 14:42"]
Mulla on kymmeniä kiloja liikaa ja juon kahvia.
En näe mitään järkeä sun toiminnassa.
[/quote]
Minulle taas kahvi toimi hyvänä apurina laihduttaessani normaalipainon ylärajoilta hoikaksi, mutta eihän se tietenkään ainoana laihdutuskeinona toimi. Kahvi vei minulta mukavasti nälkää ja korvasi niitä syötäviä välipaloja. Juon edelleen kahvia, vaikkei laihdutustarvetta enää olekaan.
Aika jännä, että heti pidät kahvin mausta. Mä en pahemmin kahvista välittänyt pitkään aikaan, mutta aloin joskus 18-19-vuotiaana opetella juomaan sitä ehkä vähän sosiaalisen paineen takia. Jotenkin aikuisena ei viitsinyt aina pyytää mehua tai jotain muuta kahvipöydässä ja teestäkään en juuri sen enempää tuolloin välittänyt. Meni varmaan 3-4 vuotta, että aloin keittää kahvia ihan omaksi iloksikin ja oikeasti tykästyin sen makuun. En tiedä onko kahvi pahemmin ollut mulla apuna painonhallinnassa, tuskin. Aamuisin se sysää kyllä heti isommalle tarpeelle, kun saa kupillisen juotua.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 14:42"]
[/quote]
Minulle taas kahvi toimi hyvänä apurina laihduttaessani normaalipainon ylärajoilta hoikaksi, mutta eihän se tietenkään ainoana laihdutuskeinona toimi. Kahvi vei minulta mukavasti nälkää ja korvasi niitä syötäviä välipaloja. Juon edelleen kahvia, vaikkei laihdutustarvetta enää olekaan.
No juuri tota hainkin, koska muuten mussutan kokoajan jotain pientä ja loppujen lopuksi niistä tulee yks hemmetin suuri "välipala". Ajattelin että voisin osan korvata juuri kahvilla. Itsekin olen nyt normaalipainon ylärajalla.
AP
[/quote]
Voi sitä mussutusta korvata teelläkin.
Minua kahvi lisää syömään. Kahvia "ei voi" juoda pelkästään, se tarvii mukaan jotain syötävää. Ja kahvia tekee joka tapauksessa mieli, joten tulee syötyäkin vaikkei ilman kahvia tekisi mieli pistää suuhun mitään.
Toisaalta kahvin kanssa maistuu ihan vaan hapankorppu tai ruisleipä, että kaipa sitä voisi paljon huonompiakin välipaloja vetää. Eikä siitä jää napostelu päälle vaan se jää siihen yhteen hetkeen.
En tiedä onko kahvista minulle muuta hyötyä kuin suolen säännöllinen toiminta joka aamukahvin jälkeen ja se, ettei kyläreissuilla tarvitse mitään erityiskohtelua. Kyllä siihen koukkuun jää.
kahvi on ihana ja hyvin terveellinen luonnon tuote, tummapaahtoisessa on vähemmän kofeiiniä, joten sitä voi juoda reippaammin. 100% arabica laatu on hyvän makuista, kokeile vaikka Segafredo Emozioni, saa sittarista, on pehmeä ja täyteläinen, ei hapan eikä kitkerä. halvemmat kahvit on tehty rubusta laadusta, siinä on eri maku, en pidä siitä, mutta se voi olla ok jos sitä on vähän mukana. hyviä kahvihetkiä sinulle
minä opettelin aikuisena juomaan kahvia. Olen aina pitänyt kahvin tuoksusta mutta se maku on tökkinyt. jossain vaiheessa alkoi todella ärsyttää se juhlissa toistuva "ai et juo kahvia, no on meillä.... teetä jossain kaapissa ootas hetki.... jos ite viittisit liotella tuosta vanhasta pussista jotain makua..." jne. Mieluummin otin lasten kannusta mehua mutta sitten alkoi se päivittely että mites täällä MEHUA juodaan.
Pääsee paljon helpommalla kun juo sen puolikkaan kupillisen. Kahvilassa tilaan usein lattea, siitä pidän todella. Perinteinen suodatinkahvikin menee pullan kanssa. Olen aika herkkä kofeiinille joten en usko että tulisin koskaan juomaan kahvia kuppitolkulla.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 15:06"]
Voi sitä mussutusta korvata teelläkin.
[/quote]
No teetä aina juoneena mulle ei tule kauhean täyttävää oloa. Johtuu pitkälti tietty tottumuksesta.
Olen aina tykännyt vastakeitetyn kahvin tuoksusta ja ottanut hörpyn joskus mieheni kupista, siis tyyliin kerran vuodessa.
Vieläkin on vähän levottomat kädet, mutta nälkä ja mieliteko meni ohi. :)
AP
Tee on parempi vaihtoehto jos haluat painonhallintaa.
Vihreä tee kiihdyttää aineenvaihduntaa, mutta saman tekee myös runsas vedenjuonti.
Ei se ainakaan rasvanpoltossa auta, lisää nimittäin kortisolin tuotantoa, joka on stressihormoni.
Älä hyvä ihminen hanki riippuvuutta itsellesi ehdoin tahdoin. Juo ennemmin teetä, niillä on enemmän ja parempia terveysvaikutuksia, vihreä tee, mate, rooibois, tai vaikka raaka-kaakao ois parempia vaihtoehtoja. T. Kahvin orja