Ruokaostoksiin n 70 euroa!
Ostin Lidlistä ihan valtavan määrän ruokaa, yhteensä n 70 euroa. Appelsiineja, mandariineja, omenoita, banaaneja, rypäleitä, kiivejä, tomaatteja, perunoita, herkkusieniä, monta leipää, paprika, tuoretta pinaattia, monta pussia salaattia, lohipyöryköitä, maustamattomia kanasuikaleita, härkispihvejä, juustoa, pari pussia juustoraastetta, rahkaa, ruokakermaa, maustamatonta jogurttia, kookosmaitoa, pakastemarjoja, keksipaketin, kissanruokaa. Jotain jäi varmaan pois tästä listasta mutta sain tuolla summalla viikoksi koko perheelle ruokaa. K-kaupassa olisi mennyt aika paljon enemmän rahaa samaan satsiin.
Kommentit (10)
Minä käyn k kaupassa ja olen oikein tyytyväinen
Jep, tosin Cittarista se ruoka tahtoo olla parempaa kuin joka paikassa säästämään pyrkivässä LIDLissä. Kokonaisuutena ihan yhtä halvalla pääsisit, kun luovuttaisit kissan lopetettavaksi.
Siistii, mulla menee viikossa puolet tuosta rahasta. Tosin enpä hedelmiä paljoa näekään :) Mutta ruokaa saan tolla rahalla jokaiselle päivälle, hyvä niin.
Viikoksi ruuat perheelle ja luettelit vain kolme varsinaista ruokaa. Niistä 2 eineksiä
Vierailija kirjoitti:
Viikoksi ruuat perheelle ja luettelit vain kolme varsinaista ruokaa. Niistä 2 eineksiä
Elävät hedelmillä ja leivällä.
Teen kahdeksi päiväksi kanakeiton, yksi päivä menee muusilla ja lohipyöryköillä sekä tillikermaviilikastikeella, sitten kahdeksi päiväksi kasvissosekeittoa( unohdin luettelostani parsakaalin, ja kotona jäljellä porkkanoita ja sipulia), sitten yksi päivä härkistä ja pinaattiriisiä, ja sitten vielä mausteinen pinaattipasta. Ihan kunnon ruokaa, teen vuorotyötä, vähän helpottaa välillä ostaa esim. valmiit lohipyörykät kun työajat tuovat arkeen ja ruokahuoltoon omat haasteensa. Meillä syödään paljon hedelmiä ja kasvisvoittoista tavallista kotiruokaa. Leipää menee ihan kohtuudella. Usein keitän esim. ruispuolukkapuuroa tai kaurapuuroa ja mustikoita sekaan. Olen oikein tyytyväinen kun ollaan siirrytty yhä kasvisvoittoisempaan ruokaan, todella harvoin on punaista lihaa. Ainahan on näitä arvostelijoita täällä, se ei ollut mikään yllätys! Ja maustamattoman jugurtin joukkoon käytetään lisäsokeroimattomia hedelmäsoseita. Olen viime aikoina kiinnittänyt enemmän huomiota että ei tulisi yhtään ruokahävikkiä, oikeastaan kaikki ruokajämät hyödynnetään eväinä töissä.ap
Tuo jämien hyödyntäminen eväiksi töihin on kyllä tosi kätevää ja suoranaista säästöä! Lounaat maksavat kuitenkin 7-10 euroa ja sillä saa jo kokonaisen ruoan perheelle. Lisäksi meillä töissä maksetaan lounasrahaa eikä anneta lounasseteleitä niin tuokin raha jää säästöön, se on kuitenkin jotain 8 euroa päivässä eli viikossa siitäkin tulee ihan mukava säästösumma!
Mihin kaikki arvostelijat nyt hävisivät länkyttämästä?
Ihan hyvältä viikon ruokalistalta vaikuttaa. Täytyy itsekin aloittaa suunnittelemaan enemmän etukäteen...
Miksi ostat lohipyöryköitä ja härkispihvejä? Kai osaat itsekin tehdä ruokaa