Ihmiset, rehellisesti, onko teillä puhdasta ja siistiä?
Meillä ei näytä olevan, vaikka olen luullut että ihan siisti perhe olemme. Mutta nyt katselen likaisia ikkunoita, pölyisiä lasiesineitä ja kaiken huippuna katosta roikkuu joku ihme pölyrimpula. Ajattelin että olisin kahvit juonut ja lähteny koirien kanssa jäälle, mutta alanki siivoamaan, itku ja huokaus.
Kommentit (12)
Kevätaurinko paljastaa totuuden, jota talven pimeydessä ei huomannut. Pölyä kaikkialla, ihan kaikkialla. Keittiönkaapit kirjavia liasta, lattialla tahmaisia roiskeita.
Ja ihan tavallisia ihmisiä ollaan.
Relaa, siivoat itseäsi varten omilla kriteereillä, et ketään muuta varten.
On. Ikkunat tosin pesen yleensä keväisin, joten ovat sen näköisiä että tarvitsevat jo pesua. En kuitenkaan epäsiistiksi sanoisi sen takia. Koriste-esineitä tai mattoja tai muita tarpeettomia huonekaluja ei omisteta ihan sen vuoksi, että siistinä pito on niiden kanssa paljon vaikeampaa.
Meillä on ihan perussiistiä, mutta kyllä aurinko paljastaa karun totuuden. En nyt jaksa stressata pölyistä:)
Miksi epäsiisteys ahdistaisi? Sotkut saa aina siivottua.
Puhdasta on, sotkua ja tavaraläjiä löytyy.
Meillä ei ole siistiä, mutta on puhdasta. Kylppäri ja vessa pestään riittävän usein, lattiat kriittisistä paikoista ja keittiön ja ruokapyödän pinnat. Ja imurointi tietty myös riittävän usein, mutta aika usien lojuu tavaraa ja vaatteita ympäriinsä, eli tulee "sotkuinen" vaikutelma, vaikka esim. vessa on varmasti puhtaampi kuin monessa ns. "siistissä" kodissa.
Ei ole. Olen kasvanut kodissa, jossa koko ajan piti olla puunaamassa ja siivoamassa, eikä mitään saanut olla esillä. Jos pöydällä oli kirja ja kahvikuppi, oli koko huone "karmean näköinen läävä". Olen ottanut rennomman asenteen. Roskat roskiin, ja välillä voi vähän näyttää rättiä ja imuria huoneelle. Lelut raivataan pois lattioilta pari kertaa viikossa, muuten keskeneräiset leikit saavat olla esillä. Se riittää minulle. Elämässä on paljon hauskempaa tekemistä, kuin siivoaminen.
Täällä on perussiistiä. Tavarat ovat suunnilleen paikoillaan ja siivoan noin kerran viikossa. Pidän siisteydestä, mutta en ole sen suhteen hysteerinen. Kyllä noita tavarapinoja kertyy ja jotkut kaapit pursuavat tavaraa.
Kannataa mennä ulos, eikä tuhlata kaunista päivää siivoamiseen. Voi ihan hyvin odotaa sadepäivää sitä varten :)