Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos käännyn pois kun tulet koirasi kanssa lähelle

Vierailija
10.03.2019 |

se on merkki siitä, että koirani ja minä emme halua seurustella kanssasi.
Kun menen ulos koiran kanssa, väkisin tulee iholle joku ylisosiaalinen mummo tai pappa elukkansa kanssa. Kun näen heidän lähestyvän, käännyn, lähden kävelemään päinvastaiseen suuntaan.
Vaan ei, juostaan perässä ja huudellaan ja kysellään koiran nimeä tai muuta yhtä mukavaa.

Nyt olen alkanut käyttää koiran pikapissalla tuossa omalla etupihalla, koska en aamu-unisena halua seurustella kenenkään kanssa. Noh, menin pihalle, josta on 10 metriä tielle. Näin ihmisen ja koiran, käänsin selkäni ja seisoin omalla pihallani. En katsonut siihen suuntaan. Niin eikös tämä henkilö elukkansa kanssa jää siihen seisomaan ja huutelemaan jotain. En jäänyt kuuntelemaan, painelin sisälle.

En halua seurustella, olen ulkona koirani vuoksi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ankea ihminen.

Vierailija
2/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten olen ankea. Työssäni kohtaan koko ajan ihmisiä, kotona on lapsia ja niiden kavereita, maailmani on pullollaan ihmisiä. Haluaisin joskus olla ihan itsekseni, tai siis koiran kanssa. Onko se liikaa vaadittu? Nyt on pakko ajaa autolla jonnekin metsään. Tosin sielläkin tulee joku yltiösosiaalinen kärttämään koiran ikää ja nimeä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika vetovoimainen ilmestys, jos tosiaan ihmiset huutelee sulle ihan etäisyyksien päästä, vaikkeivät edes tunne.

Vierailija
4/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen. Joskus kyllä jään juttelemaan jonkun puolitutun koiranomistajan kanssa, mutta en heidänkään kanssa joka kerta kun kohdataan lenkillä. Pitää osata lukea toisesta ihmisestä voiko jutella vai ei. Itse en koskaan tuntemattomille jää juttelemaan.

Vierailija
5/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika vetovoimainen ilmestys, jos tosiaan ihmiset huutelee sulle ihan etäisyyksien päästä, vaikkeivät edes tunne.

Juuri näin, hyvä!

Vierailija
6/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipaise vaikka vähän kermavaahtoa suupieliin ulos lähtiessä niin saatte olla rauhassa.

Ja molemmille tietysti.

Vierailija
7/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile hankkia koira. Erityisesti sellaisen vaarattoman ja herttaisen näköisen koiran ulkoiluttaja vetää vastustamattomasti puoleensa puheliaita mummoja ja pappoja koirineen. En ole aloittaja, mutta minulla on ihan sama ongelma.

Vierailija
8/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet perustympääntyneen ilmeen ja ihmisten tullessa lähelle ilmoitat "koiralle" jämerällä äänensävyllä: "Ohi!"

T. Nimim. Saan olla rauhassa.

Vierailija
9/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, että minä saan kulkea koirani kanssa ihan rauhassa, eikä minun silti tarvitse tylyttää ketään. Oman tilan ja rauhan pystyy ottamaan ilman, että on käytöstavaton juntti.

Vierailija
10/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et halua mutta koirasi saattaisi haluta muutakin kontaktia kuin sinut.

Vierailija
11/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, että minä saan kulkea koirani kanssa ihan rauhassa, eikä minun silti tarvitse tylyttää ketään. Oman tilan ja rauhan pystyy ottamaan ilman, että on käytöstavaton juntti.

Sama täällä. Minulla vieläpä on pieni söpö nallekoira. En silti päästä sitä nuuhkimaan vieraita koiria.

Olenkin ihmetellyt näitä "ohi!"-huutajia. En kyllä koskaan ole ollut laskemassakaan koiraani nuuhkimaan.

Kuljen luurit korvilla, hihna lyhyellä. En näytä hapanta naamaa enkä huuda ohihuutoja. Saan silti olla rauhassa. Koirapuistossa voi seurustella jos tahtoo.

Vierailija
12/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun koira ainakin haluaisi muutakin kontaktia lenkillä kuin minut. Se haluaisi alistaa jokaisen vastaantulevan uroksen ja nylkyttää kaikki nartut. Kyllä oon tympee tyyppi kun estän nämä sosiaaliset elämykset koirilta ja kanssaihmisiltä.

T. Ei Ap.

Vierailija
13/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun koira ainakin haluaisi muutakin kontaktia lenkillä kuin minut. Se haluaisi alistaa jokaisen vastaantulevan uroksen ja nylkyttää kaikki nartut. Kyllä oon tympee tyyppi kun estän nämä sosiaaliset elämykset koirilta ja kanssaihmisiltä.

T. Ei Ap.

Kun välttelee kaikkia kontakteja ja käskyttää jämerästi "ohi", tulos on tämä, täysin sosiaalistamaton koira. Tämän jälkeen sitten suututaan siitä, kun joku haluaa ylläpitää hyvin sosiaalistetun koiran taitoja.

Vierailija
14/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavaton juntti on myös se, joka väkisin änkeää tuntemattoman juttusille varsinkin kun toinen on selvästi osoittanut ettei ole kiinnostunut tai jopa kääntynyt kokonaan pois.

Vierailija
15/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei Ap.

Kun välttelee kaikkia kontakteja ja käskyttää jämerästi "ohi", tulos on tämä, täysin sosiaalistamaton koira. Tämän jälkeen sitten suututaan siitä, kun joku haluaa ylläpitää hyvin sosiaalistetun koiran taitoja.

Hohhoi ja taas liirattiin ääripäästä toiseen. Mustaa ja valkoista.

Vierailija
16/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan myös sitä, että jotkut änkeytyvät juttelemaan, vaikka luulisi kehon kielestä selviävän, ettei kiinnosta. Joskus kännissä tosin olen sosiaalisempi ja silloin saatan rupatella lenkin ohessa melko pitkäänkin.

Vierailija
17/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen nauha remmiin, niin saa olla rauhassa. Ihan yleisesti Euroopassa käytössä tämä. Jos koiran hihnassa on keltainen nauha, tarkoittaa se, että koira on sairas, vihainen, arka tjt , tai että olet kouluttamassa koiraasi (esim juuri ”ohi”- käskyä).

Vierailija
18/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kirjoitti:

Keltainen nauha remmiin, niin saa olla rauhassa. Ihan yleisesti Euroopassa käytössä tämä. Jos koiran hihnassa on keltainen nauha, tarkoittaa se, että koira on sairas, vihainen, arka tjt , tai että olet kouluttamassa koiraasi (esim juuri ”ohi”- käskyä).

Ei täällä Suomessa juuri kukaan tiedä mitä tuo nauha tarkoittaa, varsinkaan ne koirista muutenkin mitään ymmärtämättömät fleksitaluttajamummot, jotka juttusille tuppaavat.

Vierailija
19/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä, että pitää alkaa säheltämään hihnojen kanssa kun koirat temmeltää. Siinä on aina riski, kun hihnassa olevat koirat pääsevät nokikkain. Voi tulla tappelua. Siksi en halua varsinkaan vieraiden koirien kanssa tällaista kohtaamista, kaikkein vähiten kiuluttamattomien flexiräksyttäjien.

Sosiaaliset kontaktit hoidetaan koirapuistossa tms. ei-kenenkään-maalla.

Hihnassa kuljettaessa mennään reippaasti ohi, ei jäädä kyttäämään paikoilleen.

Vierailija
20/25 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen nainen kultaisen noutajan kanssa, joten näytän siis todella helposti lähestyttävältä. Helppo uhri niin sanoakseni. Koira on koulutettu ja rauhallisen oloinen.  Mutta silti, vaikka näytämme tältä, haluamme olla rauhassa :) . ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan