Kuvitteleeko ihmiset että sossusta saa rahaa,kun vaan menee ja pyytää?
Ja ettei saisi netistä tilata mitään? Tai ei saisi ostaa vaikkapa vaatteita,tai uutta kirjahyllyä? Miten täällä voi olla niin tietämätöntä porukkaa? Olen se joka kysyi eilen saanko pyyhkiä tiliotteesta ylitse saajan nimen.
Kommentit (11)
Siltä se vaikuttaa näin omalla palkalla elävästä. Niin hepposiin perustein jotkut sieltä rahaa saa... Omat kokemukset sen sijaan on ihan toisenlaiset - 2 kertaa olen alentunut sossun luukulle ja kummallakin kerralla jäänyt ilman:
- v. 92 mies oli 7kk lomautettuna eikä liitto pystynyt maksamaan päivärahoja ennenkuin 6kk oli kulunut. Mun palkka meni kokonaan asumiskuluihin (lainan korko 13,5%). Kävin kysymässä saisinko 20 markkaa lasten ruokaan. En saanut kun miehellä oli työssä pakollinen yli 10v auto pihalla. Se olisi pitänyt myydä. Tosin sitten mies ei olisi enää voinut mennä töihin (yli 100kg varusteita ei julkisissa kuljeteltu)
- v 94 jäin yksinhuoltajaksi ja jouduin muuttamaan kalliiseen kaupungin vuokrataloon. Asumistukipäätös venyi ja jouduin kysymään tukea vuokran maksuun (80% nettotuloista, 3 nälkäistä lasta). Sain asumistuen verran rahaa LAINAKSI sossulta ja jouduin maksamaan kuukauden kuluttua takaisin joka pennin.
Samaan aikaan sossulusmut osteli upouusia vaunuja ja Reimatekkejä kakaroilleen. Kyllä - olen todella katkera ja mm tämän takia myös rasisti tietyssä mielessä, en ulkomaalaisia vaan sossun tuella eläviä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:24"]
Siltä se vaikuttaa näin omalla palkalla elävästä. Niin hepposiin perustein jotkut sieltä rahaa saa... Omat kokemukset sen sijaan on ihan toisenlaiset - 2 kertaa olen alentunut sossun luukulle ja kummallakin kerralla jäänyt ilman:
- v. 92 mies oli 7kk lomautettuna eikä liitto pystynyt maksamaan päivärahoja ennenkuin 6kk oli kulunut. Mun palkka meni kokonaan asumiskuluihin (lainan korko 13,5%). Kävin kysymässä saisinko 20 markkaa lasten ruokaan. En saanut kun miehellä oli työssä pakollinen yli 10v auto pihalla. Se olisi pitänyt myydä. Tosin sitten mies ei olisi enää voinut mennä töihin (yli 100kg varusteita ei julkisissa kuljeteltu)
- v 94 jäin yksinhuoltajaksi ja jouduin muuttamaan kalliiseen kaupungin vuokrataloon. Asumistukipäätös venyi ja jouduin kysymään tukea vuokran maksuun (80% nettotuloista, 3 nälkäistä lasta). Sain asumistuen verran rahaa LAINAKSI sossulta ja jouduin maksamaan kuukauden kuluttua takaisin joka pennin.
Samaan aikaan sossulusmut osteli upouusia vaunuja ja Reimatekkejä kakaroilleen. Kyllä - olen todella katkera ja mm tämän takia myös rasisti tietyssä mielessä, en ulkomaalaisia vaan sossun tuella eläviä kohtaan.
[/quote]
Öh.. Sossupummit ei ole rotu erikseen. Ne on ihmisiä, jotka on osanneet tehdä oikeanlaisia päätöksiä elämässään.
No mikäpä on selityksesi/teoriasi sille että he saivat, sinä et?
[/quote]
ap vastaa: olen minäkin eron jälkeen asumistukipäätöstä odotellessa saanut sossusta toimeentulotukea,ja kun asumistuki tuli takautuvasti niin se katsottiin luonnollisesti mulla tuloksi,enkä muutamaan kuukauteen tarvinnut tt-tukea.Kaikilla kunnilla on perusmenoihin samat normit,mutta esim. asumismenonsa jokainen kunta päättää itse-yleensä menee linjassa KELAn kanssa,koska asumiskustannukset vaihtelevat kunnittain.
no siis sieltähän SAA rahaa, kun vaan menee ja pyytää.
Miksi joillekin maksetaan pelit ja vehkeet jos on vuosia ollut asiakkaana?
Sitten kun joku oikeasti tarvi rahaa vain muutamia kuukausia niin ei tipu mitään ylimääräistä? En tajua, enemmänhän nuo sossun vakkariasiakkaat kuluttaa kunnan varoja.
Kyllä sieltä rahaa saa jos ei ole omaisuutta eikä tuloja. Tervemenoa vaan siihen tilanteeseen, sitten sitä ilmaista rahaa sataa!
Tää on hyvin venyvä käsite..jostain voi saada,jostain TAAS todellakaan EI
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:27"]
[/quote]
Öh.. Sossupummit ei ole rotu erikseen. Ne on ihmisiä, jotka on osanneet tehdä oikeanlaisia päätöksiä elämässään.
[/quote]
Siis sossupummit ovat osanneet tehdä OIKEANLAISIA PÄÄTÖKSIÄ elämässään?
BUHAHAHAHAHAAAHAHAHAHAA -se vitun luuseriporukka on kaikilla mittareilla mitattuna alinta pohjasakkaa, ei muuta.
Joo,näin sen täytyy olla.