miehen menneisyys vaivaa, mitä tehdä?
tutustuin mieheen ensin ystävänä ja hän kertoi silloin aika paljon asioita elämästään ja naisjutuistaan. nyt suhteemme on muuttunut tapailuksi ja olen ihastunut mieheen mutta hänen kertomansa asiat vaivaavat välillä mieltä. koen mustasukkaisuutta ja ärtymystä siitä, että tiedän asioita, jotka eivät ole tarpeellisia tietää.
miehen mielestä olen lapsellinen ja mun pitäisi vain unohtaa kaikki mitä hän on kertonut. en pysty siihen ja mietin, onko koko suhteella tulevaisuutta tämän takia. mitä olette mieltä: olenko lapsellinen ja mustasukkainen turhasta? voiko tällaisista asioista päästä yli vai olisiko parempi unohtaa koko juttu?
mies on rakastunut ja haluaa meille yhteisen tulevaisuuden, koen että hän halusi jotenkin puhdistautua kertomalla itsestään kaiken ensin mutta mielestäni se oli aika itsekkäästi tehty.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:14"]
tilanne on nyt se, että sanoin miehelle, että tarvitsen aikaa miettiä mitä suhteeltamme haluan ja siihen on syynä ne asiat, jotka mies mulle kertoi.
hän haluaisi edetä suhteessa ja odottaa rakkauden tunnustuksia multa, itse koen, että en tunne häntä tarpeeksi, että voisin heittäytyä tunteille ja ryhtyä elämään yhteistä elämää. voi siis olla, että kaikki se tieto oli mulle liikaa, samoin kuin terapeuttina toimiminen vuosia sitten päättyneestä avioliitosta.
rehellisyys on hyvä juttu ja aikuisilla on menneisyys elettynä, näin se on. mutta kuten joku kirjoittikin jo, menneisyys myös kertoo ihmisestä. toisaalta hyvä, että tiedän kaiken nyt enkä vuoden päästä.
[/quote]
Älä sitten tule tänne itkemään, kun mies löytääkin paremman naisen sun jahkaillessa päätöksenteon kanssa.
Miltä susta tuntuisi, että joku, jonka kanssa sä haluat olla ja jota sä rakastat, joutuisi ottamaan aikaa ja erikseen miettimään, haluaako olla sun kanssa, tasan siitä syystä, että sä olet rehellisesti sille kertonut elämästäsi ja siitä, millainen olet / olet ollut? Mä veikkaan että olisit aika lailla murheen murtama ja vihaisit sitä tyyppiä sen jälkeen.
Juu ap, tässä se toinen saman kokenut, että ei tätä tilannetta taida pystyä ymmärtämään ne jotka eivät ole kokeneet. Joudut itse noiden juttujen myötä ikäänkuin kokoajan tarkkailulinjalle, vaikka mies on alusta asti sanonut ettei vartaile...mutta käytännössä on kuitenkin näitä heittoja sitten välillä vuosien myötä tullut että sinussa ja Vierumäen naisessa oli samaa tuo ja tää jne. Ja itse aina sanoo että nuo naiset eivät merkineet mitään, mutta miksi sitten kuitenkin muistelee ja satuttaa toista muistelmillaan vaikka tietää mitä siitä seuraa. Joo, avoimuus on toki hienoa, mutta rajansa kaikella.....Olen tulkinnut, että joku todistelun ja hyväksytyksi tulemisen tarve tuossakin lienee taustalla. Mutta on noiden asioiden kanssa aika vaikea elää....aina tulee joku juttu mieleen paikasta, tietystä vaatteesta jne ja yhtään ei asiaa helpota se, että minulla on norsun muisti :(
t. 16?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:23"]
Juu ap, tässä se toinen saman kokenut, että ei tätä tilannetta taida pystyä ymmärtämään ne jotka eivät ole kokeneet. Joudut itse noiden juttujen myötä ikäänkuin kokoajan tarkkailulinjalle, vaikka mies on alusta asti sanonut ettei vartaile...mutta käytännössä on kuitenkin näitä heittoja sitten välillä vuosien myötä tullut että sinussa ja Vierumäen naisessa oli samaa tuo ja tää jne. Ja itse aina sanoo että nuo naiset eivät merkineet mitään, mutta miksi sitten kuitenkin muistelee ja satuttaa toista muistelmillaan vaikka tietää mitä siitä seuraa. Joo, avoimuus on toki hienoa, mutta rajansa kaikella.....Olen tulkinnut, että joku todistelun ja hyväksytyksi tulemisen tarve tuossakin lienee taustalla. Mutta on noiden asioiden kanssa aika vaikea elää....aina tulee joku juttu mieleen paikasta, tietystä vaatteesta jne ja yhtään ei asiaa helpota se, että minulla on norsun muisti :(
t. 16?
[/quote]
Tulee varmaan yllätyksenä mutta sun ei oo mikään pakko olla sen miehen kanssa.
"miehen menneisyys vaivaa, mitä tehdä?"
voit joko
a.) jättää sen miehen
tai
b.) kasvaa aikuiseksi
Musta taas tuntuisi mahdottomalta suhde miehen kanssa, joka ei kerro menneisyydestään. Tuohan on ison luottamuksen merkki, että uskaltaa sulle asioista avautua. Puhukaa ne vaan kunnolla halki ja poikki, jotta saat mielenrauhan.
Oman miehen kanssa keskusteltiin paljon suhteen alussa molempien siihenastisesta elämästä ja käytiin läpi myös molempien edelliset parisuhteet ja yhdenyönjututkin. Koen olevani erityinen juuri siksi, että mies haluaa mun tietävän ja tuntevan hänet läpikotaisin. Tuntuisi ihan absurdilta tuntea mustasukkaisuutta asioista, jotka on tapahtunut ennen meidän tapaamista.
Kyllä se erityisyyden fiilis pitäisi mun mielestä kummuta jostain muualta kuin siitä, että mielessään kieltää miehen menneisyyden ja taakse jääneet suhteet.
ehkä se mies on mua aikuisempi kun soitti just että luki mun tilitysviestin ja meillä ei ole mitään hätää. yritän keskittyä tähän hetkeen. positiivista on myös se, että mies pyysi aiemmin anteeksi että on loukannut mua jutuillan ja että ymmärtää sen, että olen herkempi kuin hän itse on.
kiitos hyvistä kommenteista ja nro 16:lle tsemppiä. yritä selittää miehellesi, että ne jutut loukkaa sua ja sano, että muistelee asioita mieluummin vaikka kavereidensa kanssa. jokaisella on kuitenkin oikeus vetää rajat siihen, mitä kestää kuulla.
27. ei kukaan ole kieltämisestä puhunut, vaan siitä että esim. määrä on ihan hirmuinen, esim. minun tapauksessani n. 100 naista. Ja kun niistä kuulee vielä 2-3v seurustelunkin jälkeen muistelmia, niin se ei todella tunnu kivalta. Enkä tosiaan haluaisi tietää kenellä on valtavat selluliitit persuuksissa, kuka tykkäsi rajummasta seksistä, kenen kanssa on tuolla parkkihallissa pantu jne...
Ei tunnu mukavalta ei ja kun ei osaa edes itse sanoa miksi noita kertoi ja satunnaisesti vieläkin lipsauttelee!!
t.16
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:23"]mutta käytännössä on kuitenkin näitä heittoja sitten välillä vuosien myötä tullut että sinussa ja Vierumäen naisessa oli samaa tuo ja tää jne. Ja itse aina sanoo että nuo naiset eivät merkineet mitään, mutta miksi sitten kuitenkin muistelee ja satuttaa toista muistelmillaan vaikka tietää mitä siitä seuraa. [/quote]
Musta kuulostaisi siltä, että tossa tilanteessa se _miehen menneisyys_ ei ole se varsinainen ongelma vaan miehen käytös ylipäätään. Eri juttu kertoa historiastaan kuin hieroa sitä jatkuvasti toisen naamaan vieläpä "viattomasti vertaillen".
Miksi olet mustasukkainen asioista, jotka on tapahtunut sinua ennen? Miten ne vaikuttavat suhteeseenne tänä päivänä? Minunkin mieheni oli kova naistenmies ennen minua. Muutamia pidempiä suhteita mutta välillä ollessa sinkku saattoi olla 3 eri hoitoa viikossa. Minusta se on vain hyvä, mies on juoksunsa juossut + hänestä on kehittynyt hyvä rakastaja. Mennyt on mennyttä, anna sen olla.
Minusta on hämmästyttävää, että suurin osa vastaajista kehoittaa ap:tä pysymään väkisin suhteessa, jossa hänellä ei ole hyvä olla. Ap ei selvästikään pysty kunnioittamaan miestä hänen menneisyytensä vuoksi. Silti suurin osa vastaajista käskee unohtamaan omat tunteet (eli ns. kasvamaan aikuiseksi), vaikka mun mielestä loogisin neuvo olisi, että etsi mies, jota pystyt kunnioittamaan.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 16:05"]
Minusta on hämmästyttävää, että suurin osa vastaajista kehoittaa ap:tä pysymään väkisin suhteessa, jossa hänellä ei ole hyvä olla. Ap ei selvästikään pysty kunnioittamaan miestä hänen menneisyytensä vuoksi. Silti suurin osa vastaajista käskee unohtamaan omat tunteet (eli ns. kasvamaan aikuiseksi), vaikka mun mielestä loogisin neuvo olisi, että etsi mies, jota pystyt kunnioittamaan.
[/quote]
Aijaa mun mielestä suurin osa kommenteista kehottaa ap:ta ihan itse miettimään mitä tekee ja tekemään ite päätöksensä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 14:49"]
Täällä saman kokenut!! Suhteemme lähti liikkeille tavallaan vähän vahingossa kun olin miehelle ikäänkuin korvana kun hän halusi purkaa tuntojaa naisseikkailuista. Lähemmäs 100 naista ja melkeinpä kaikki avioliiton aikana. Osaa hän kehui ulkoisilta piirteiltää, osaa fiksuudeltaan, kuuluisuuksiakin mukaan mahtui jne. Tuossa kuitenkin pääsi käymään niin, että rakastuttiin ja yhtä on nyt pidetty nelisen vuotta (yhdessä ei asuta) ja pitäisi pikkuhiljaa päättää mitä tehdään. Minua vaan ihan oikeasti haittaa nuo jutut. Onneksi niitä ei enää kuule uusia, mutta vielä muutama vuosi sitten esim. Ranskassa käydessäni kuuluin kuinka "he"olivat kävelleet yhdessä siellä ja täällä jne jonkun ranskankurssin aikana jne. Tuntui tosi pahalta ja vielä pahemmalta, kun olen ainakin 2 näistä naisista joutunut työni vuoksi tapaamaan ja mua kuvottaa ja oksettaa niin, vaikka nuo naiset eivät tiedä minusta mitään eikä siitä että minä tiedän.
En minäkään ole existäni kaikkea tuota kertonut enkä kerro, sen verran kunnioitan yksityisyyttämme.
Olen useaan otteeseen kysynyt syytä moisten kertomiseen niin mies on kertonut sen alussa olevan rehvastelua, jotta huomaisin kuinkalaatumiehestä on kyse ja kiinnostuisin (siis miten urpoa ajattelua!! toisten päinhän tuossa käy!) ja toisaalta kertonut kärsineensä holtittomasta käytöksestä ja välinpitämättömyydestään naisia kohtaan (kertoi että vaimonsa petti ensin ja silloin päätti että naiset on vain käyttöä varten) ja sanonut ettei noissa suhteissa ollut tunteita mukana. No aivan varmsti on ollut jos samaa naista on käynyt vuosia panemassa pari kertaa kuussa!
Eli en tiedä, periaatteessa ihana mies, mutta meinnisyys painaa....en tiedä voinko loppuelämääni elää hänen kanssaan vaikka kuinka olisi muuttunut mies :(
[/quote]
No olet sinäkin "helmen" löytänyt. Jos ottaa naistenmiehen, niin sellaisen myös saa. Toisaalta, voihan se olla helmpompaakin kuin etsiä miestä, jonka ei uskoisi pettävän ja sitten se kumminkin tekee sen (yli 90% miehistä pettää nykyliitoissa jossain vaiheessa, kyse on vain kuluneesta ajasta ja miehen tilaisuuksista).
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 14:49"]
Täällä saman kokenut!! Suhteemme lähti liikkeille tavallaan vähän vahingossa kun olin miehelle ikäänkuin korvana kun hän halusi purkaa tuntojaa naisseikkailuista. Lähemmäs 100 naista ja melkeinpä kaikki avioliiton aikana. Osaa hän kehui ulkoisilta piirteiltää, osaa fiksuudeltaan, kuuluisuuksiakin mukaan mahtui jne. Tuossa kuitenkin pääsi käymään niin, että rakastuttiin ja yhtä on nyt pidetty nelisen vuotta (yhdessä ei asuta) ja pitäisi pikkuhiljaa päättää mitä tehdään. Minua vaan ihan oikeasti haittaa nuo jutut. Onneksi niitä ei enää kuule uusia, mutta vielä muutama vuosi sitten esim. Ranskassa käydessäni kuuluin kuinka "he"olivat kävelleet yhdessä siellä ja täällä jne jonkun ranskankurssin aikana jne. Tuntui tosi pahalta ja vielä pahemmalta, kun olen ainakin 2 näistä naisista joutunut työni vuoksi tapaamaan ja mua kuvottaa ja oksettaa niin, vaikka nuo naiset eivät tiedä minusta mitään eikä siitä että minä tiedän.
En minäkään ole existäni kaikkea tuota kertonut enkä kerro, sen verran kunnioitan yksityisyyttämme.
Olen useaan otteeseen kysynyt syytä moisten kertomiseen niin mies on kertonut sen alussa olevan rehvastelua, jotta huomaisin kuinkalaatumiehestä on kyse ja kiinnostuisin (siis miten urpoa ajattelua!! toisten päinhän tuossa käy!) ja toisaalta kertonut kärsineensä holtittomasta käytöksestä ja välinpitämättömyydestään naisia kohtaan (kertoi että vaimonsa petti ensin ja silloin päätti että naiset on vain käyttöä varten) ja sanonut ettei noissa suhteissa ollut tunteita mukana. No aivan varmsti on ollut jos samaa naista on käynyt vuosia panemassa pari kertaa kuussa!
Eli en tiedä, periaatteessa ihana mies, mutta meinnisyys painaa....en tiedä voinko loppuelämääni elää hänen kanssaan vaikka kuinka olisi muuttunut mies :(
[/quote]
No olet sinäkin "helmen" löytänyt. Jos ottaa naistenmiehen, niin sellaisen myös saa. Toisaalta, voihan se olla helmpompaakin kuin etsiä miestä, jonka ei uskoisi pettävän ja sitten se kumminkin tekee sen (yli 90% miehistä pettää nykyliitoissa jossain vaiheessa, kyse on vain kuluneesta ajasta ja miehen tilaisuuksista).
[/quote]
Dodiih, laitapa linkkiä siihen tutkimukseen, missä tuo väite todetaan. Että ihan 90 %. Heh.
En itsekään ottaisi miestä jolle naiset on ollut seikkailu. Se kertoo monia asioita miehestä jos naisia on ollut paljon, ei voi mitään.
Varmaan on että niitä ei häiritse tuollainen seikka jos itselläkin on samanlainen menneisyys, mutta jos ei ole voi tulla häiritsevän paljon mieleen. En ole mustasukkainen vaikka vakikumppaneita on toisella ollut useita mutta ajatus epämääräisistä suhteista on niin inhottava etten koe sellaiseen seksuaalista vetoa ja sitä kautta suhde olisi tuhoon tuomittu.
Ei se mies voi muuttua muuksi, ap:n pitää miettiä kuinka paljon miehen menneisyys haittaa. Jos se häiritsee liikaa niin parempi jättää tässä vaiheessa ja jos sen voi sulattaa niin ei ole reilua enää siitä jälkeen päin valittaa.
Oks, oksettava mies sulla. Tautiriskin ja yleisen inhotuksen lisäksi tuossa on syy miksi en alkaisi millekkään miehen kans, jolla on ällö historia. Fiksu tyyppi ei lauo ääneen iljettäviä yksityiskohtia mutta miettiikö niitä mielessä?
Nämä suvaitsevat vastaajat edustanevat pukkien naispuolisia vastakappaleita? Muuten en saata ymmärtää että jollekkin on Ok se, että mies on heiluttanut heppiä joka raossa?
Toiselta voi mun mielestä vaatia tasan sen mitä noudattaa itsekkin.
Parisuhde perustuu kunnioitukseen joten jos et kykene kunnioittamaan miestä, nosta kytkintä. Löydät kyllä itsellesi sopivamman ja mies voi löytää naisen jolla samanlaiset kokemukset eikä menneisyys merkkaa paljoa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:37"]
27. ei kukaan ole kieltämisestä puhunut, vaan siitä että esim. määrä on ihan hirmuinen, esim. minun tapauksessani n. 100 naista. Ja kun niistä kuulee vielä 2-3v seurustelunkin jälkeen muistelmia, niin se ei todella tunnu kivalta. Enkä tosiaan haluaisi tietää kenellä on valtavat selluliitit persuuksissa, kuka tykkäsi rajummasta seksistä, kenen kanssa on tuolla parkkihallissa pantu jne...
Ei tunnu mukavalta ei ja kun ei osaa edes itse sanoa miksi noita kertoi ja satunnaisesti vieläkin lipsauttelee!!
t.16
[/quote]
Hyvä rakastaja... Oliko sillä kovastikkin rakkautta hoitojaan kohtaan? Rakastajaksi opitaan rakkaussuhteessa. Se ei paljon opeta miestä miten sinua pitää kohdella että hän on hoidellut halpoja lumppuja ja vielä monta kerrallaan. LOL :D
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:42"]
Miksi olet mustasukkainen asioista, jotka on tapahtunut sinua ennen? Miten ne vaikuttavat suhteeseenne tänä päivänä? Minunkin mieheni oli kova naistenmies ennen minua. Muutamia pidempiä suhteita mutta välillä ollessa sinkku saattoi olla 3 eri hoitoa viikossa. Minusta se on vain hyvä, mies on juoksunsa juossut + hänestä on kehittynyt hyvä rakastaja. Mennyt on mennyttä, anna sen olla.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 20:32"]
Oks, oksettava mies sulla. Tautiriskin ja yleisen inhotuksen lisäksi tuossa on syy miksi en alkaisi millekkään miehen kans, jolla on ällö historia. Fiksu tyyppi ei lauo ääneen iljettäviä yksityiskohtia mutta miettiikö niitä mielessä?
Nämä suvaitsevat vastaajat edustanevat pukkien naispuolisia vastakappaleita? Muuten en saata ymmärtää että jollekkin on Ok se, että mies on heiluttanut heppiä joka raossa?
Toiselta voi mun mielestä vaatia tasan sen mitä noudattaa itsekkin.
Parisuhde perustuu kunnioitukseen joten jos et kykene kunnioittamaan miestä, nosta kytkintä. Löydät kyllä itsellesi sopivamman ja mies voi löytää naisen jolla samanlaiset kokemukset eikä menneisyys merkkaa paljoa.
[/quote]
Minusta olet lukenut ketjua väärin. Aloittaja ei puhu oikeastaan miehen historiasta vaan siitä, että se, että mies _kertoi_ historiastaan häiritsee häntä. Tämä siis minusta luetaan niin, että ap:lle olisi periaatteessa ok vaikka miehen historia olisi samanlainen kuin nyt mutta jos ap ei tietäisi tästä. Ja tämä on minusta sekä monista muista omituista logiikkaa. En minäkään haluaisi miestä, jolla on ollut kymmeniä tai satoja naisia seikkailuina. Mutta en valittaisi siitä, että yhyy kun mies kertoi nuo jutut minulle, miksei pyydä anteeksi puheitaan vaan miettisin vakavasti sitä, että haluanko olla miehen kanssa jonka käytös ja elämänarvot ovat sitä luokkaa.
AP:n mukaan jutut on kerrottu ennen heidän seurusteluaan, joten kyse ei edes ole samasta tilanteesta kuin 16:ta (?), jonka mies käyttäytyy nyt seurustelun aikana huonosti vertailemalla puolisoaan entisiin kumppaneihin. Ap:n miehellä ei minusta ole mitään anteeksipyydettävää ap:lta. Puheitaan omasta, rehellisestä historiasta ei minusta tarvitse anteeksi pyytää ja toisaalta historiansa tekoja hän ei myöskään voi ap:lta anteeksi pyytää, korkeintaan niiltä henkilöiltä, jotka olivat näissä "seikkailuissa" osallisinia.
Sen sijaan on ihan ymmärrettävää, että ap pohtii, haluaako hän naistenmiehen kanssa parisuhteeseen. Mutta kertominen tai kertomatta jättäminen ei tässä oikeastaan tilannetta muuta, mies on sama. Itse en haluaisi, kuten sanoinkin. Mutta vain ap voi tietää, pystyykö hän elämään miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:37"]
t.16
[/quote]No tuota noin, en minä alkaisi seurustella tuollaisen sian kanssa. Käytöstavat pitää kuitenkin olla.
Exälläni on kauhea naistenmiehen maine ja on sillä niitä naisia ollutkin (en koskaan kysynyt tarkkaa lukumäärää) Suhteen aikana hänen menneisyytensä ei häirinnyt, mutta eihän siitä suhteesta mitään tullut. Kertoo todellakin miehestä paljon, jos naisia on ollut tolkuton määrä. Exäni tapauksessa bonuksena vielä se, että ei sitä sitten se parisuhdeseksi niin kiinnostanutkaan eli piti mua puutteessa, vaikka kauheassa panomiehen maineessa onkin. Nyt eron jälkeen tietysti vonkaa seksiä, vaikka alunperin jätti minut toisen takia, mutta ei se uusi rakkaus sitten kauaa kukoistanutkaan.
Never again.
tilanne on nyt se, että sanoin miehelle, että tarvitsen aikaa miettiä mitä suhteeltamme haluan ja siihen on syynä ne asiat, jotka mies mulle kertoi.
hän haluaisi edetä suhteessa ja odottaa rakkauden tunnustuksia multa, itse koen, että en tunne häntä tarpeeksi, että voisin heittäytyä tunteille ja ryhtyä elämään yhteistä elämää. voi siis olla, että kaikki se tieto oli mulle liikaa, samoin kuin terapeuttina toimiminen vuosia sitten päättyneestä avioliitosta.
rehellisyys on hyvä juttu ja aikuisilla on menneisyys elettynä, näin se on. mutta kuten joku kirjoittikin jo, menneisyys myös kertoo ihmisestä. toisaalta hyvä, että tiedän kaiken nyt enkä vuoden päästä.