Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko niitä höpsöjä vanhempia, jotka yöllä heti nousevat ylös, kun vauva rääkyy?

Vierailija
09.03.2019 |

Ei vauva itkuun kuole. Miksi tätä yksinkertaista asiaa ei ymmärretä? Miksi haluat olla helikopterivanhempi? Teet karhunpalveluksen. Pojista tulee soijapoikia cis-miesten sijaan, jos reagoit joka rääkäisyyn.

Irja, 51

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin sanottu, Irja!

Vierailija
2/19 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nouse ja seuraus on se, että molemmat lapset huutavat yöllä isäänsä. Käy minulle :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa yleisesti odotetaan 10min, jos sitten vielä huutaa, niin on oikea hätä. Itse en vain tiedä jaksaisinko kuunnella itkua niin kauaa

Vierailija
4/19 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nouse, olen omani jo hoitanut ja muiden vauvat saavat puolestani huutaa, mulla on tulpat.

Vierailija
5/19 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistattaako ajatella?

Vierailija
6/19 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, älkää nousko rauhoittelemaan.

Se vauva voi itse rauhoittaa itsensä.

Mutta se tapahtuu vasta aikuisena. Siihen asti se kärsii jokaisen itkevän lapsen näkemisestä. Hänellä on trauma.

Mutta juu - elekää ehkäiskö ongelmia, vaan antakaa kaiken p*skan tapahtua. Se on kuulkaa mukavaa käydä terapiassa. Halpaahan se ei ole, mutta ihan kivaa.

Kiitos vielä äidille kun et reagoinut, ihan oikein teit!

Vierailija
7/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea vähän kehityspsykologiaa. Nousin ja edelleen nousen, jos pieni lapseni itkee hätäänsä. Ennen kuin ajantaju ja kyky rauhoittaa itseään kehittyy, vauva hakee apua. Jos sitä ei saa, kehittyy turvattomuus. Isona oppii kyvyn itsesäätelyyn ja voi opettaa lapselle keinoja luoda turvallinen olo. Sitten lapsi ei enää huudakaan tai kipittää itse kainaloon yöllä, jos kaipaa turvaa, ratkaisee itse tilanteita.

Nuo vanhanaikaiset ihmiset, jotka koettavat opettaa ns vauvaa selviämään itse ja "olemaan pomputtamatra" ovat vailla perusyleissivistystä. Valitettavasti. Höpsöiksi toki voi kutsua muita, jos on jäänyt opettelematta esim. kehityspsykologian perusteet.

Perusturvallisuuden tunteen oppinut lapsi oppii pärjäämään maailmassa ja ratkomaan tilanteita ikä- ja kehitystasonsa mukaisesti. Turvattoman energia menee turvattomuuden torjumiseen ja se hidastaa kehitystä.

Vierailija
8/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jätä mun 4v lasta itkemään yksin, saati vauvaa.

Lapsi tarvitsee apua ja sanoja tunteiden hallintaan AIKUISELTA!

Vierailija
9/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousin ja nousen vieläkin, vaikka ei lapset enää vauvaiässä ole.

Höpsöjä on ne jotka ei ymmärrä ettei ole vain yhtä oikeaa tapaa olla vanhempi.

Vierailija
10/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Irja-täti on toivon mukaan kuvitteellinen kooste entisajan hölmöyksistä, joita tietämättöminä tehtiin. Perimätieto ei toimi kaikessa. Huudattakoon jotkut korvatulppineen ja ranskalaistyyliin vauvojaan, minä olen huomannut päässeeni jatkossa paljon vähemmällä kun olen vastannut lapsen itkuun vauva-aikana ajoissa.

Vierailija
11/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on kai se vanhoille mammoille kurjaa oivaltaa, että on jättänyt vauvansa keskelle hätää ennen kuin vauva voi ratkoa hätäänsä itse. Naurettava ajatus että vauvana oppisi, että kun ei saa apua hätäänsä, se kasvattaisi vauvaa reippaaksi, se on vauva! 😂 No, anoppini kuvitteli samaa kuin aloittaja. Sori, mutta noin pojista tulee empatiakyvyttömiä helpommin kuin muista. Tulos näkyy kyllä anopin muksuissa. Onneksi kierteestä pääsee, kun mieskin ymmärtää tutkimustietoa ja neuvolaa, vaikkei vaimoa kuuntelisikaan.

Vierailija
12/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei, olen niitä hoitajia, jotka antavat vanhuksen huudella ainakin sen 10 min ennen kuin menen avuksi. Ei huutava vanhus kuole.

Vierailija
13/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa yleisesti odotetaan 10min, jos sitten vielä huutaa, niin on oikea hätä. Itse en vain tiedä jaksaisinko kuunnella itkua niin kauaa

Mustasukkaisuus- ja luottamusongelmat ranskalaisilla johtuvat siis tästä. Perusturva rikki.

Vierailija
14/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja 70-luvulla myös opetettiin antamaan appelsiinimehua lapsille 2 kk iässä jne. Kannattaa Irja vain niellä, että olette ikäluokassanne tehneet silloin virheitä, varmaan parhaassa uskossanne, mutta niitä ei nykyviisaudella pidä toistaa. Sori, mutta nyt tämä on niitä asioita, joissa olet väärässä, höpsöys on mummusukupolven tiedon puutteessa. Nykyään saa myös puhua perheväkivallasta, vaikkei 70-luvulla saanut, ja niin se maailma vain muuttuu...

Vierailija
15/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nousin katsomaan mikä hätänä. Oi niitä aikoja, ne TAHTOISIN niin elää uudelleen. 

Vierailija
16/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa trauman, jos vanhempi ei nouse.

Vierailija
17/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voi olla niin kivisydäminen että jättää vauvan yksin itkemään hätäänsä? En minä ainakaan, ihan kelpo lapsi tuli vaikka ap:n mielestä höpsö olinkin.

Vierailija
18/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on elämässä niin pieni aika, että lapsi on vauva, että miksi ei voisi tehdä asiaa huolella ja olla rakastava vanhempi. Meidän lapset on kyllä nukkuneet aika hyvin ja mies myös nukuttanut ja tyynnytellyt vauvoja öisin. Toisen hiukan hankalamman vauvan kanssa koitettiin jonkinlaista unikoulua hetken, mutta todettiin hyödyttömänä, koska meidän vauva jaksoi huutaa raivota tosi pitkään. Tuntui lopulta siltä, että mieluummin otti syliin ja teki vauvan ehdoilla nukuttamisen.

Vierailija
19/19 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse nousta kun vauva nukkuu vieressä :)

Ei kyllä öisin myöskään pahemmin huuda, heräilee kyllä ja jatkaa sitten uniaan.