Tuleeko sosiaalitoimiston maksaa hautuuruuat seurakuntatalolla? Olemme tätä vaatineet.
Eli omainen kuoli ja sosiaalitoimisto kustantaa hautauksen. Kuitenkaan he eivät ole suostuneet maksamaan hautuuruokia seurakuntatalolla vaikka osa tulee kaukaa! Toimiiko sosiaalitoimisto lainvastaisesti?
Salla, Vantaa
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Normi toimeentulotukeen kuuluu karjalanpaisti, makaronilaatikko ja mansikkakakku sekä kahvia yksi kaato.
Nyt olet hakoteillä. Kalakeitto kuuluu hautajaisiin ja koska sossulta ollaan vaatimassa, se on veteen keitetty ja lohen sijaan pakaste seiti käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai voida nälkäisinä ajaa pois surun murtamia ihmisiä.
Ap
Kyllä voidaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai voida nälkäisinä ajaa pois surun murtamia ihmisiä.
Ap
Surun murtama ihminen ei hautajaisissa edes kykene syömään, oli tarjolla mitä tahansa.
Ovatko ne vieraat myös sossun asiakkaita kaikki, vai miksei heillä ole mahdollisuutta ravita itse itseään?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne vieraat myös sossun asiakkaita kaikki, vai miksei heillä ole mahdollisuutta ravita itse itseään?
Sosiaalitoimisto maksaa hautauksen, on ihmisoikeus, että myös hautuuruuat maksetaan silloin.
AP
Mä ihan oikeasti nauroin tälle, hyvä provo ja ap osasi kitetyttää sanomansa sopivan junttimaisesti. Kiitos nauruista.
Meillä päin varattomien ihmisten hautajaisten muistotilaisuudet järjestetään jonkun lähisukulaisen kotona nyyttäriperiaatteella.
Hohhohhoijakkaa...
...sossun luukulla kohdusta hautaan!
Hautuuruoka😂😂😂 Hauska ja ainakin minulle uusi termi. Tämä jää käyttöön vaikka ei sitä usein tarvitsekaan.
Kyllä minusta hautajaisiin kuuluu ruokailu. Tekisin valituksen sosiaalitoimiston päätöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Hohhohhoijakkaa...
Otit sitten ihan tosissasi tämän? Nolottaa huumorintajuttomat.
Vainajan omaisetkin ovat sitten varattomia, kun ovat tulossa hautajaisiin syömään. Miten heillä/teillä on vara matkustaa sinne? Ei muistotilaisuudessa pääasia ole syöminen, vaan...
Ne kaukaa tulevat vieraat voivat itse hakea toimeentulotukea tai diakonian avustusta hautajaismatkaa varten. Ruuan saa hyvinkin halvalla kun itse tekee.
Ei ole mitenkään tavatonta , että hautajaisruoka valmistetaan vainajan itsensä pyytämästä hirvestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhohhoijakkaa...
Vaikka ap nyt onkin provo. Niin valitettavan paljon näitä "sossun luukulla kohdusta hautaan" ihmisiä on. Toisin sanoen, jos vainaja on ollut sosiaalitukien varassa koko elämänsä, on myös lähipiiri suurella todennäköisyydellä sitä. Huom. tiedän että tämä ei tarkoita kaikkia, mutta kun tilastoja katsotaan, niin valitettavan usein se köyhyys periytyy. Kuten täällä ehdotettu, pitäkää muistotilaisuus jonkun kotona ja tehkää iso kattilallinen keittoa. Sen jälkeen jaksaa omaiset ajaa kotiin.
Seurakunnalta vaan, jos olette noin pihejä, että vieraita pitää olla ja pitkältä, mutta mitään ette itse maksaisi.
Uskomatonta.
Vai oikein ihmisoikeus hautuuruokaan.
Just.
En valitettavasti usko, että on provo... Omaiset olivat todella järkyttyneitä, että sos.toimiston tuella saa välttämättömät palvelut hautausta, ei muistotilaisuutta varten. Kuolinilmoituksen ja kahvitusten kuluista kyseltiin järkyttyneinä ja tehtiin valituksia.
T. Ex-aikuissossu
Mulla HAUTUU ihan omatekemä halpaliha-linssipata tuossa hellalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhohhoijakkaa...
Vaikka ap nyt onkin provo. Niin valitettavan paljon näitä "sossun luukulla kohdusta hautaan" ihmisiä on. Toisin sanoen, jos vainaja on ollut sosiaalitukien varassa koko elämänsä, on myös lähipiiri suurella todennäköisyydellä sitä. Huom. tiedän että tämä ei tarkoita kaikkia, mutta kun tilastoja katsotaan, niin valitettavan usein se köyhyys periytyy. Kuten täällä ehdotettu, pitäkää muistotilaisuus jonkun kotona ja tehkää iso kattilallinen keittoa. Sen jälkeen jaksaa omaiset ajaa kotiin.
Se köyhyys periytyy, kun vanhemmat opettaa kakaroilleen kuinka voi lorvia ja valtio elättää!
Sitten vassut selittää asian tällä periytymisellä ja eriarvoistumisella.
Jos ei itse halua omaa elämäänsä parantaa, niin ei se ole kyllä valtionkaan tehtävä ruokkia.
Tuttavapiirissä on näitä perintöloisia ihan riittämiin.
Kersoja tehdään maailmaan joka 4 vuosi, ettei vaan tarvii mennä töihin...ja valtio maksaa kaiken.
Sitten surkutellaan rahan vähyyttä ja kun itse kuljetaan risaisissa vaatteissa.
Sipilän aktiivimalli tulee ja tuli ihan tarpeeseen.
Sais olla noilla gellitukilla ja sompuillakin samat säännöt, mutta kuten lehdistä jo luimme, saavat enemmän koska pelätään että nämä jumalsoturit voivat vielä suuttua....
Vttu.
Entäs vaatteet, pitäähä Nico-Petterin ja vanhempien saada uudet vaatteet,
????
Ap