Onko HK:n Sinisen maku muuttunut vai onko suussa vikaa?
Tein perinteisen uunimakkaran HK:n Sinisestä ja tuntui, että se maistui vaan kitkerältä ja erittäin suolaiselta.
Joskus takamuinoin se oli lempimakkarani ja olevinaan niin hyvää ja herkullista. Nyt se ei oikein iskenyt, vaikka olinkin sitä jo viikon himoinnut.
Kommentit (51)
Maku on muuttunut. Ennen maistui lihaisammalta, nyt on jotenkin kuminen. Lihaa tietty entisestäänkin vähennetty. Eipä se mitään laadukasta koskaan ole ollutkaan, mutta mulle ainakin maistui juustolla höystettynä uunimakkarana. Ei enää.
On nykyisin jauhoisempaa, mikä varsinkin kylmänä haittaa, ennen HK Blå oli hyvää kylmänä leivän päällä, ei enää. En enää osta ko. makkaraa.
Noin moni ainakin väittää. Itse olen syönyt HK:n sinistä viimeksi 5 vuotta sitten ja silloinkin todella harvoun, joten en osaa vastata. On niitä laadukkaampiakin makkaroita olemassa.
Paskaa paketissa nykyisellään.En osta.
On muuttunut. Pikantti ja perinteinen suutuntuma puuttuu.
Hyi hemmetti, ette kai te oikeasti syö tuollaista paskaa?
Paistaessa kodin täyttää paskan haju. Maku juuri kitkerä ja kemikaalimainen.
Vierailija kirjoitti:
Käytän ainoastaan makkarakeitossa,sopivan jauhoinen siihen
Vierailija kirjoitti:
No kuule hemmetti, ihan oikeasti joskus syödään. Kerran kuussa teen makkarasoppaa, mihin laitan vihreitä papuja, perunaa, muitakin juureksia ja luomulihalientä. Tiedän monia paljon vaarallisempia ruoka-aineita kuin sininen lenkki. Mene vaikka mättöpaikkoihin saarnaamaan, siellä vedetään päivittäin uppopaistettuja ja rasvaisia, sekä karsinogeenisiä safkoja.
Kukin tekee kuten tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule hemmetti, ihan oikeasti joskus syödään. Kerran kuussa teen makkarasoppaa, mihin laitan vihreitä papuja, perunaa, muitakin juureksia ja luomulihalientä. Tiedän monia paljon vaarallisempia ruoka-aineita kuin sininen lenkki. Mene vaikka mättöpaikkoihin saarnaamaan, siellä vedetään päivittäin uppopaistettuja ja rasvaisia, sekä karsinogeenisiä safkoja.
Kukin tekee kuten tykkää.
Itse tykkään laittaa Snellmanin kunnon lenkkiä makkarasoppaan.
Maku on muuttunut, ostin pitkästä aikaa kun tein uunimakkaraa. En osta enää koskaan, hyi! Kuin pelkkiä vehnäjauhoja söisi. 🤢
Ennen maku oli lihaisa ja suosiolle oli syynsä. Nykyään roskiskamaa.
Joskus vuosituhannen vaihteen tietämillä siitä laski laatu kuin lehmän häntä. Johtuiko siitä, että ei ollu enää kilpailujoita mm takkalenkkiä.
Sen reseptiä on muutettu aikoinaan niin, että nauta+hevonen vaihtui sianlihaan. Lisäksi ihan varmasti on vähennetty rasvaa ja suolaa, sekä aromivahvenne natriumglutamaatti on poistettu. Joten pötkö on aika kalpea aavistus siitä, mitä se oli joskus. Harmi.
Lanseerasivat punaisen lenkin, niin meni maku sinisestä.
Maitojauheen jättivät jossain vaiheessa pois. Varmaan rasvaa ja suolaakin tosiaan vähennetty, niin maku muuttunut ratkaisevasti.
Ota se purkka pois suusta, niin johan alkaa makkara maistumaan!