Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkit ahdistuksen hallintaan?

Vierailija
09.03.2019 |

Olisiko toimivia vinkkejä, esim. hyviä minddullnes videoita tms?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mdma.

Vierailija
2/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calm, löytyy play storesta. Maksaa n.40e vuodessa, mutta on ollut todellakin hintansa arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mdma.

Poistaa kyllä ahdistuksen tehokkaasti ja 100% varmasti seuraavaksi 3-4 tunniksi. Sitä seuraavat 4-5 päivää tosin...

Vierailija
4/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikeaa se lähtö, mutta kävelylle meneminen. Saunominen helpottaa myös minulla. Kirjoittaminen. Jollekkin soittaminen. Jumppaaminen, appstoresta löytyy sovelluksia ja youtubesta videoita. Pahimmassa tapauksessa otan Opamaxia tai, jos kello on jo tarpeeksi niin Tenoxin. Meditointi on myös hyvä tai EFT-tekniikka. Suosittelen lämpimästi tutustumista Eckhart Tollenin kirjallisuuteen. Tsemppiä!

T. Toinen ahdistunut

Vierailija
5/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo minddullness on varmasti the perfect key! T: Toinen tylsä mieli

Vierailija
6/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivoja vinkkejä, kiitos:)

Vierailija
7/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla ja anna mennä pois. Keskity johonkin kiinnostavaan/ kiehtovaan asiaan tai ajatukseen.

Ajattele, että tämä on aikansa ja se menee myös. Keskity hengitykseen.

Joku kettu...suomalainen naisääni you tubessa on meditaatioharjoituksia. Aika paljon katsojia.

Vierailija
8/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla ja anna mennä pois. Keskity johonkin kiinnostavaan/ kiehtovaan asiaan tai ajatukseen.

Ajattele, että tämä on aikansa ja se menee myös. Keskity hengitykseen.

Joku kettu...suomalainen naisääni you tubessa on meditaatioharjoituksia. Aika paljon katsojia.

Sori, että ohistelen, mulla toimii toi ajatus paniikin kanssa, että tulkoon ja menköön omia aikojaan. Ahdistukseen se ei toimi, ja se tietenkin stressaa, kun se ahdistus kestää ja kestää ja kestää. Mulla ei ole mitään lääkettäkään siihen jeesimään, sillä opamoxia en saa käyttää.

Vierailija
9/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opamox on kielletty?

Vierailija
10/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mdma.

Poistaa kyllä ahdistuksen tehokkaasti ja 100% varmasti seuraavaksi 3-4 tunniksi. Sitä seuraavat 4-5 päivää tosin...

OK, mä pääsin ptsd:stä ilmeisen pysyvästi. Ei siitä sen enempää, täällä on turha kirjoittaa.

Vierailija
11/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinin käytön lopettaminen on yksi tehokkaimmista keinoista. Ei mustaa teetä, ei vihreää teetä, ei valkoista teetä. EIKÄ VARSINKAAN KAHVIA. Eikä tietenkään energiajuomia, se nyt on sanomattakin selvää.

Vierailija
12/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kunnolla ahdistaa, on hiton vaikea keskittyä yhtään mihinkään. Muistan tutisseeni monta päivää erään huomattavan stressaavan elämäntilanteen jälkeen, eikä minulla ollut rahkeita mihinkään keskittymiseen.

Mindfulness taitaa nykyään olla jopa käypä hoito johonkin, mutta uskomushoitohan se on. Lähinnä keino, jolla uskotellaan potilaalle, ettei hänellä ole tarvetta millekään kunnolliselle.

Kun tilanne on jo päällä, taitaa keinot olla vähissä. Rauhoittava lääkitys, läheisten läsnäolo, rauhallinen ja turvallinen ympäristö ja sen sellaiset ehkä auttavat kestämään siihen asti, että tilanne alkaa helpottaa. Ahdistuksen ehkäisemiseen auttavat liikunta, asiallinen lepo, terveellinen ruokavalio, arkiasioiden hyvä hoito, avun pyytäminen hyvissä ajoin niissä ongelmissa joista ei yksin selviä, masennuksen hoito kunnollisella terapialla, lääkehoito jos ken sellaiseen uskoo...

Vierailija
13/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholikin auttaa tilapäisesti, mutta ei tietenkään kannata alkoholisoitua.

Vierailija
14/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tästä aiheesta varmaan vanhojakin ketjuja. Kannattaa lukea nekin läpi, jos olisi hyviä vinkkejä.

Vierailija
15/17 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ei oo mitään pikakeinoja, mutta pitemmällä aikavälillä tehokkaita. Eli siis ruokavalio. Suolistolla on ikäänkuin omat aivot ja ne lähettää viestejä suolistosta suoraan aivoihin. Jos syöt väärin, suolistolla on paha ja ahdistava olla ja niinpä ne lähettää viestin aivoille: paha ja ahdistava olo ja sitä sinä sitten tunnet. Ja tää ei tosiaan ole mitään humpuukia, vaan ihan uusinta tiedettä. Youtubesta löytyy ja kirjastosta lisää tietoa, Lääketieteen tohtori Giulia Enders, muistaakseni, en oo varma tuosta etunimestä. Eli pointti on se, että suolistossa pitää olla paljon hyviä bakteereja ja niitä saat syömällä paljon erilaisia bakteereja, esim. maustamattomia jugurtteja, viiliä, piimää, hapankaalta, juureen leivottua leipää. Ja lisäksi niitä bakteereja pitää ruokkia ns. prebiooteilla, eli sulamattomilla kuiduilla, joita saa mm. parsasta, purjosta, valkosipulista ja sipulista, palsternakasta, voikukan lehdistä, maa-artisokasta. 

Hiilarit ja erityisesti sokeri taas ruokkii niitä pahoja bakteereja. Vihreä tee on sellaista, joka parantaa mielialaa, joten sitä olisi hyvä juoda useampi kupillinen päivässä, myös musta tee on hyvää. Ja muitakin kuituja olisi hyvä saada runsaasti, vaikka ne olekaan niin loistavia kuin nuo sulamattomat kuidut. 

Nykyruuasta saadaan liikaa ravintoa huonoille bakteereille ja aivan liian vähän hyville, maitohappobakteereja saadaan myös ihan liian vähän. Yksikin antibioottikuuri tuhoaa suolistosta valtavan määrän hyviä bakteereja ja kestää kauan ennenkuin bakteerikanta on ennallaan. 

Kokeile, mulle alkoi auttamaan ihan muutamassa päivässä. Nykyään olen kuin eri ihminen, olen aina rauhallinen ja hyväntuulinen, jopa iloinen ja ahdistus on poissa. Olen myös terveempi, vastustuskyky on noussut ja on hyvä olo kaikinpuolin, ei ole vatsan turvotusta tai ilmavaivoja ja olen laihtunut muutaman kilon, vaikka ei mulla ylipainoa ollutkaan, mutta vyötärö on kaventunut 8 cm.

Vierailija
16/17 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/17 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiinin käytön lopettaminen on yksi tehokkaimmista keinoista. Ei mustaa teetä, ei vihreää teetä, ei valkoista teetä. EIKÄ VARSINKAAN KAHVIA. Eikä tietenkään energiajuomia, se nyt on sanomattakin selvää.

Samoin tupakoinnin lopettaminen.

Itse sain dkt-ryhmästä hyviä vinkkejä ahdistuksen hallintaan. Fyysisyyteen keskittyminen auttaa mulla: kädet kylmään veteen tai lumeen. Siirtää ajatukset siihen ja pois pään hullunmyllystä. Haarahypyt tai staattinen "tuoliton" istuminen (selkä seinää vasten polvet 90 asteen kulmassa), reisiä hapottaessa unohtuu moni muu asia.

Ja sitten STOP:

Seis - lopeta se mitä olit tekemässä, seisahdu pysähdy, älä jatka sitä mitä teit

Taaksepäin - ota mentaalinen askel taaksepäin, etäänny tilanteesta hieman

Objektiivinen tarkastelu - mikä on totta, mikä kuvitelmaa, mitä _oikeasti_ on meneillään (esim. paniikki kotona: ymmärrä että olostasi huolimatta olet turvassa, ei todellista vaaraa), mitä oikeasti sanottiin ja mikä olikin vain sun omaa tulkintaa

P - en muista tarkkaan mikä tää oli, muistaakseni palaa tekemään sitä mikä toimii. No, noista kolmesta ekastakin on jo apua. Googlettamalla DKT terapia varmaan löydät jotain näitä.

Tärkeintä on havahtua huomaamaan milloin lyö yli ja älytä antaa itselle se stop-merkki siinä tilanteessa. Voit etukäteen jo miettiä ja harjoitella mitä nuo stop-harjoitukset sun kohdalla voisivat olla, niin tositilanteessa on helpompi tukeutua jo harjoiteltuun. Mulla tää on tosi tehokas harjoitus, koska itsellä oli taipumus lietsoa lisää pökköä pesään ja pahentaa omia oloja hurjasti siitä mitä ne alkuaan oli.

Ja sitten se tietoisen hyväksyvän läsnäolon harjoittelu. Tee päivittäin erilaisia harjoitteita. Tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme