Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummalliset toispuoleiset oireet kasvojen alueella - apua, mitä ja miksi?

Vierailija
09.03.2019 |

Riemu repesi eilen ilapäivällä, kun ensin alkoi vasen silmä vesittämään, sitten iski nenäverenvuoto (vain vasemmasta sieraimesta) ja sitten samalta puolelta meni nenä vallan tukkoon. Vasen silmä vuoti hervottomasti kyynelnestettä, punoitti ja turposi lähes umpeen.

Silmävaivoja on ollut mulla aina, kosteustipat ja lämpimällä hauteella lämmittely sekä luomissa olevien rasvarauhasten aukipitäminen auttavat yleensä. Nyt silmien kuivuus ja arkuus eivät ole kuukauteen asettuneet kotikonstein, eikä edes lääkärin määräämät tujummat tipat auta. Ei myöskään allergialääkkeet.

Ihmetyttää vaan, että mikä ihmeen toispuoleishalvaus tässä on tuloillaan, kun tuntuu, että kasvojen vasen puoli reagoi nyt ihan vimmaisesti? Nyt vasenta silmää aristaa, mutta pakko tehdä töitä - samalla aattelin kysyä, miten vakavaa tämä voi olla.

Maanantaiaamuksi varattu lekuri.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuoto, aivoinfarkti, migreeni, sattuma.

Vierailija
2/3 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa niitä kasvoja oikeesti, että alkaako ne ”roikkumaan”. Jos siltä näyttää niin soita päivystykseen. Oon saanut vedosta korvaan kasvohalvauksen, koska ”anturit” sisäkorvassa. Ei oo vakavaa, vaikka näyttää dramaattiselta. Kortisonia, oireet, eli silmän kutina ja päänsärky helpotti heti, naama palautu paikoilleen kahdessa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, seuraan tilannetta tiiviisti. Kasvot ei roiku ja nyt toi vasen silmä on lähes normaalin näköinen ja kokoinen, tosin aristaa (normaaliin tapaan). Olo on jotenkin pökertynyt, voi johtua Benadrylistä, joka mua ainakin väsyttää ja antaa mielenkiintoiset painajaiset.

Viime viikot on ollut ihan helvetillistä stressiä, työ on menossa alta lähikuukausina ja olen tehnyt vimmalla hakemuksia. Mun alalla niitä ei voi copypastata, joten yhden askartelemiseen menee kaksi päivää...muitakin huolia on, en tiedä milloin viimeksi oli näin vaikean tuntuinen tilanne.

Ehkä nuo oireet selittyy osittain myös stressillä. AP