Oletko koskaan pelännyt, että joutuisit syyttömänä vankilaan?
Minuun iskee joskus paniikki (sairastan paniikkihäiriötä.. sivuhuomautus), että mitä jos joskus erehdyttäisiin henkilöstä ja joutuisi syyttömänä vankilaan tai vaikkapa tutkintavankeuteen. Kyllähän niitä syyttömiä sellaiseen joutuu joissakin rikostutkintatapauksissa joksikin ajaksi vangituiksi. Miten sellaisten syyttömien ihmisten pää kestää sen, että joutuvat syyttä suotta epäillyiksi ja miten selviävät siitä. Sitä olen joskus pohtinut ja se ahdistaa. Osaako joku sanoa tähän jotain "lohduttavaa" ja järkevää... muuta kuin, että "älä mieti tuollaisia" ;)
Kommentit (3)
Mieti, että tuskin siinä vankilassa elämäsi sen kummemmaksi muuttuu. Sinä olet vain yhtä kokemusta rikkaampi.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 16:17"]
En suorastaan vankilaan, mutta olen kyllä jo tosi nuoresta asti pelännyt että minua syytettäisiin kaupassa myymälävarkaudesta joka kerta kun otan taskustani nenäliinan tai kaivan käsilaukkuani tarkastaakseni onko minulla kaupan bonuskorttia.
Tästä ei ole mitään suurta haittaa, onpahan vain tyhmä asia jolla vaivata päätää. Kehittelen päässäni jatkuvasti (ja olen siis näitä ajatuksia pyöritellyt jo kolkyt vuotta) myös puolustuspuheita sen varalta että joku minua syyttäisi, mitä ei ole koskaan tapahtunut.
[/quote]
Joo, minäkin pelkään tuota samaa. Kun otan kännykän laukusta, niin pelkään että joku näkee sen puoliksi syödyn pastillirasian, joka on ostettu aiemmin ja varmasti maksettu, mutta kuittia ei kenties enää ole. Onkohan minulla liian herkkä omatuntoa?
En suorastaan vankilaan, mutta olen kyllä jo tosi nuoresta asti pelännyt että minua syytettäisiin kaupassa myymälävarkaudesta joka kerta kun otan taskustani nenäliinan tai kaivan käsilaukkuani tarkastaakseni onko minulla kaupan bonuskorttia.
Tästä ei ole mitään suurta haittaa, onpahan vain tyhmä asia jolla vaivata päätää. Kehittelen päässäni jatkuvasti (ja olen siis näitä ajatuksia pyöritellyt jo kolkyt vuotta) myös puolustuspuheita sen varalta että joku minua syyttäisi, mitä ei ole koskaan tapahtunut.