Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poskiontelotulehdus ei lähde antibiooteillakaan - apua!

Vierailija
09.03.2019 |

Mitä yrittäisin seuraavaksi? Jo kaksi antibioottikuuria takana. Kuurin ajan ok mutta sitten alkaa taas uudestaan. Oon koko alkuvuoden ollut kipeä enkä enää jaksa. Nenäkannu, sumutteet jne käytössä. Voiko esim ruokavaliolla vaikuttaa asiaan?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelo-ongelmia ja keuhkoputkentulehduksia ei ole ollut enää siinä määrin kuin ennen, kun olen vähentänyt maitotuotteiden käyttöä. Ennen saatoin juoda maitoa ja laittaa kahviin. Nyt syön lähinnä juustoja ja joskus ruuan laitossa toki maitotuotteita.. jotta saan  mm.kalsiumia ja k2-vitamiinia.

Hapanmaitotuotteet aiheuttavat liman eritystä vähemmän kuin raakanmaito. Minulla ei ole varsinaista maitoallergiaa, mutta yksi vasta aine (joku laktoglobuliini) oli hieman koholla verikokeessa, ja luin että kypsennetty maito nostaa sitä vähemmän kuin raaka. Myös akne on lievittynyt huomattavasti...

Vierailija
22/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse syytä ei hoideta eli jos poskiontelossa lilluu messevä bakteeriköntti kun ei punkteerata, niin ihan turha lähteä hössöttämään homeista tai käyttämään lisää lääkkeitä. Joskus siellä ontelossa on mömmöä joka ei tule ilman kunnon huuhtelua (jopa useampaan kertaan tehtyä) niin ei ne lisälääkkeet siihen silloin auta. Olet sairas niin kauan kuin taudinaiheuttaja poistetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssssssssss kirjoitti:

Poskiontelo-ongelmia ja keuhkoputkentulehduksia ei ole ollut enää siinä määrin kuin ennen, kun olen vähentänyt maitotuotteiden käyttöä. Ennen saatoin juoda maitoa ja laittaa kahviin. Nyt syön lähinnä juustoja ja joskus ruuan laitossa toki maitotuotteita.. jotta saan  mm.kalsiumia ja k2-vitamiinia.

Hapanmaitotuotteet aiheuttavat liman eritystä vähemmän kuin raakanmaito. Minulla ei ole varsinaista maitoallergiaa, mutta yksi vasta aine (joku laktoglobuliini) oli hieman koholla verikokeessa, ja luin että kypsennetty maito nostaa sitä vähemmän kuin raaka. Myös akne on lievittynyt huomattavasti...

Kiitos tästäkin vielä! Ap

Vierailija
24/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai nyt kun itseasiassa muistelen niin kollegalla on jatkuvaa flunssaa. Työpaikka on vanhassa kivitalossa. Voiko tuollaisissa olla hometta? Ap

Voi olla. Onhan siinä eristeitä yms. rakenteita, jotka voi homehtua, vaikkei kivi voikaan. 50-luvun kivitalossa itsekin altistuin homeelle turhan kauan. Mieti, vaihteleeko yleisvointisi sen mukaan kun tulee lomia. Minunkin työpaikallani muutama oli sitä mieltä, ettei heillä ole mitään oireita, kunnes muutimme uusiin tiloihin ja hekin huomasivat, että kaikenlaista pientä, kuten silmien kuivumista ja hengenahdistus pakkasella, jäi kokonaan pois.

Vierailija
25/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni oli pari talvea sitten vastaava vaiva. Kaksi antibiotti-kuuria ja yksi kortisoni sumute, viimeiseen lääkärintarkastukseen mennessäni oli tieto että punktio tehdään jos ei olisi parantunut siihen mennessä... Onneksi lääkkeet oli purreet ja säästyin punkteeraukselta.

Yksi ohje mikä jäi siitä urakasta mieleeni, oli että nenää ei saisi niistää vaan räkä tulisi vetää sisäänpäin ja se valuu sitä kautta nieluun. Niistäminen, varsinkin voimakas, lisää painetta poskionteloissa ja pahentaa tilannetta.

Vierailija
26/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi että se punktio on ihan viimeisin keino. Sitä si olla suostuttu tekemään. Voiko sen vaatia? Ap

Luin jostain että jos kerran punkteerataan niin se sitten tehtävä joka kerta kun on tulehdus. Mätä pitäisi kyllä poistua poskiontelosta ihan luonnollista reittiä.Täällä oli aiemmin juttua että poskiontelon tulehdus voi pahimmillaan levitä ja näkökin voi olla vaarassa.

Vierailija
27/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jatkuvat poskiontelotulehdukset lakkasivat, kun lopetin sokerin käytön ja siirsin ruokavaliota aavistuksen karpahtavaksi.

Vierailija
28/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homenokka kirjoitti:

Jos uusii jatkuvaan niin kämppä on homeessa

Ihan samaa tulin sanomaan. Poskiontelontulehdus on yksi tyypillisimmistä homeoireista. Itsellänikin näitä ollut elämässä vain muutamia, juuri silloin kun olin hometalossa töissä. Loppuivat seinään kun pääsimme uusiin tiloihin. Eli onko hometta kotona tai töissä?

Luulosairaiden oireita. Poskiontelotulehduksen ovat flunssan oireita.

Vierailija
29/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hometta asunnossa??

Vierailija
30/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mahdollisuus hiviin on se, että mies olisi pettänyt. Ap

Onko se niin mahdotonta tässä maailmassa?

Vierailija
31/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin 3 kuuria, sitten punkteerattiin. Ontelot olivat turvoksissa ja ulos valui vain verta. Lääkäri sanoi, että sisäilmaoireilulta vaikuttaa. Allergialääkkeellä ja kortisonilla tilanne pysyy kurissa. Oireet poistuvat lomilla. Töissä muillakin on ollut samoja oireita, lisäksi ihottumaa ja silmätulehduksia.

Vierailija
32/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sarvikuono ja huuhtele sillä.

Vierailija
33/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvaurio aiheuttaa sisäilmaongelmaa, tekee tulehduskierrettä. Maitoproteiiniallergia kannattaa myös huomioida, pitää joillakin yllä "hiljaista tulehdusta", ja aiheuttaa jopa autoimmuunisairauksia. 

Suoliston hoito hoitaa koko immuunisysteemiä. Probiootit auttavat kehon tulehduksiin ja aivokemiaan, psyykeen. Ei ole mitään huuhaata, moni aivotutkija myöntää yhteyden psyyken ongelmien, kognitiivisten häiriöiden, uupumuksen jne. välillä juuri suolistoperäiseksi. Hyvät bakteerit suolistossa vaikuttavat ihan kaikkeen. Jos Ap on antibioottikuureilla ollut, kehottaisin nyt syömään probiootteja että bakteeritilanne tasapainottuisi. Ne kun ei tapa vain pahiksia.

Vierailija
34/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin vuoden poskionteloiden tulehduksista ja jatkuvasta tukkoisuudesta, joka lopulta parani pitkällä kortisonikuurilla. 3kk kortisonisumutetta nenään päivittäin. Turvotus ilmeisesti lopulta laski niin että ontelot pääsivät ilmaantumaan ja tulehdus parani.

Minulle oli määrätty aiemmin vaan uutta antibioottia, mutta sitten kohdalle osui lääkäri joka sanoi että hän ei itse määrää itselleen ikinä antibioottia poskiontelotulehdukseen, vaan se paranee itsellään kunnon ilmanvaihto toimii.

Hän oli ainakin minun kohdallani oikeassa.

Vierailija
35/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse syytä ei hoideta eli jos poskiontelossa lilluu messevä bakteeriköntti kun ei punkteerata, niin ihan turha lähteä hössöttämään homeista tai käyttämään lisää lääkkeitä. Joskus siellä ontelossa on mömmöä joka ei tule ilman kunnon huuhtelua (jopa useampaan kertaan tehtyä) niin ei ne lisälääkkeet siihen silloin auta. Olet sairas niin kauan kuin taudinaiheuttaja poistetaan.

Terveelle ihmiselle ei muuten vaan kerry tuollaisia märkäklönttejä poskionteloihin, koska värekarvat kyllä kuljettaa limaa. Aina on joku syy, miksi ihminen saa taudin ja jotenkin sen ihmisen immuniteetti on huono eli terveydessä on jotain vikaa, jos toistuvasti sairastaa poskiontelovaivoja.

Vierailija
36/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista kämppä homeelta. Tarkista myös ylähampaiden kunto, josko siellä on märkäpesäke, aina ei tulehtunut hammas ilmoita asiasta kivulla. Jos ei lähde antibiooteilla niin silloin ongelmanaiheuttaja on noista jompikumpi.

Vierailija
37/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perehdy emäksiseen ruokavalioon. Kokeile sokeritonta ruokavaliota, maitotuotteet minimiin, pois vehnätuotteet. Osta ravintolisiä, maitohappobakteeria, syö paljon vihreitä kasviksia.

Vierailija
38/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sinoclearia, joka täällä jo mainittiin. Sitä tulee käyttää ohjeen mukaan ja käyttää noin kymmenen päivää. Kolmannen-neljännen päivän kohdalla alkaa auttamaan. Mulla olisi ollut seuraavaksi punkteeraus edessä poskiontelovaivojen vuoksi viimeisimmän flunssan jälkeen ja mä halusin kuitenkin kokeilla tuota sinoclearia. Se auttoi!

Vierailija
39/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinia reilulla annoksella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan