Mihin laitat käsilaukun lentokoneessa?
Käsimatkatavat pitäisi laittaa edessä olevan istuimen alle tai yläkaappiin. Minne sinä laitat käsilaukkusi lennon ajaksi? En haluaisi laittaa kallista merkkilaukkua lattialle!
Kommentit (13)
No olipas kysymys. Saahan se nyt lennon aikana olla vaikka sylissä tai viereisellä penkillä, jos on vapaa. Mutta ei ehkä kannata ottaa niin kallista laukkua, jota ei raski tarvittaessa laittaa lattialle.
Edessäolevan penkin alle. Jos ei kelpaaa, niin jätä merkkilaukku kotiin (tai laita matkalaukkuun), ja ota tavislaukku lennolle mukaan.
Oma kallis merkkilaukkuni kyllä kestää sen lattialla olemisenkin.
No kyllä minä laitan 1700 euron laukkuni ihan vain sinne edessä olevan penkin alle. Ei sille ole mitään käynyt. :)
En ota käsilaukkua lennolle. Mukana on reppu, lentolaukku tms. johon mahtuu ennemmän. Laitan sen tilanteen mukaan joko ylös ta lattialle.
Joko jalkatilaan tai ylälokeroon laitan Fendini eikä se ole siitä mitenkään kärsinyt.
Mulla on matkoilla aina "luottolaukkuni" mukana, pieni nahkainen laukku, johon mahtuu passi, rahat ja pankki/luottokortit. Laukun hihna on tarpeeksi pitkä, joten laukun saa ristiin olkapään yli, ja laukku on paikoillaan myös lentokoneessa istuessani ja sitä ei edes huomaa, kun se jää istuimen käsinojan ja vartaloni väliin ja turvavyö kulkee vielä hihnan päältä. Mahtuu muuten tarvittaessa päällystakin alle piiloon pitkäkyntisiltä esim. suurkaupunkien metroissa kulkiessa tai paikoilla, joissa on tunnetusti pitkäkyntisiä.
Muut lentomatkalla tarvittavat tavarat laitan pieneen reppuun tai laukkuun, joka mahtuu edessä olevan istuimen alle. Kun lennon aikana käy wc:ssä on kiva, ettei tarvitse jättää tärkeintä omaisuuttaan vartioimatta, matkustan yleensä yksin kaupunkikohteisiin.
Toki kaulapussi ajaisi saman asian, mutta on niin noloa alkaa kaivelemaan pussia esiin vaatteiden alta.
Käsilaukkua ei koskaan laiteta lattialle, sehän on selvä. Oli se minkä hintainen tahansa. En tajua, kuinka ihmiset laittavat mitään kankaista kassia/reppua tms lattialle tai maahan. Tai kuinka likaisia lentolaukkuja ihmiset omistavat, kun ostetaan niitä kankaisia. Meillä muovinen lentolaukku pyyhitään aina reissun jälkeen ja rätti on ihan musta pyyhkimisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 11:46"]
Käsilaukkua ei koskaan laiteta lattialle, sehän on selvä. Oli se minkä hintainen tahansa. En tajua, kuinka ihmiset laittavat mitään kankaista kassia/reppua tms lattialle tai maahan.
[/quote]
Kyllä menee lentämisen hankalaksi jos käsilaukkua ei SAA laittaa lattialle. Mulla lyhyillä työreissuilla yleensä lentolaukku (vaatteet, niskatyyny yms), läppärireppu ( täynnä työkamaa) ja pieni käsilaukku (lompakko, avaimet, kännykkä, vesipullo, särkylääkkeet, passi) Läppärireppu ja käsilaukku menee omaan jalkatilaan, lentolaukku sinne hyllylle. Lentoemännät vahtii kyllä ettei se laukku ole sylissä enkä tosiaankaan ala pompputtamaan vieruskaveria ylös ja alas jos tarvitsen käsilaukusta jotain.
Jos pidempi matka ja matkalaukku ruumassa, aina on silti läppärilaukku ja käsilaukku erikseen.
Jos on laadukas laukku, eikö sen nimenomaan VOI laittaa sinne lattialle? Ihmisten syy ostaa kalliita laukkuja on se, että ne ovat parempi laatuisia ja kestävät paremmin käytössä.
Itse laitan laukun lattialle penkin alle, jossain vaiheessa yleensä nostan syliin (jos ei kovin iso käsilaukku ole kyseessä). Laukkuni ovat nahkaa, pintaan olen laittanut suojasuihkeen, ja mitään likaantumisia en ole havainnut edes vaaleissa laukuissa. Jos jotain likaa näkyy, sen voi pyyhkäistä kostealla rätillä pois.
Mä laita. Käsilaukun jo ennen koneeseen nousua vetolaukkuun, jonka taas laitan sinne penkin alle. Tavarat, mitä lennon aikana tarviin otan taskuun.
Juuri nytkin tässä istun lentokentällä ja käsilaukku on vetolaukussa. Todennäköisesti on niin pieni kone, että laukku pitää jättää koneen ovelle. En mä koneessa mitään tartte.
Mulla on aina reppu käsimatkatavarana, käsilaukut on pakattu omissa pusseissaan matkalaukkuun.
Oli mun mielestä hankala erikseen.
Mä pidin viimeksi sylissä.